ستاری: 60 درصد صادرات محصولات دانش بنیان در حوزه بیوتکنولوژی

به گزارش وبلاگ واحدی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: کشور در حوزه های نانو، بیوتکنولوژی، آی سی تی، علوم شناختی و هوا فضا رتبه های بین المللی بسیار خوبی دارد و حدود 60 درصد صادرات کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان در حوزه بیوتکنولوژی است.

ستاری: 60 درصد صادرات محصولات دانش بنیان در حوزه بیوتکنولوژی

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت: کشور در حوزه های نانو، بیوتکنولوژی، آی سی تی، علوم شناختی و هوا فضا رتبه های بین المللی بسیار خوبی دارد. در این حوزه ها شناخته شده هستیم و فعالیت های بین المللی خوبی داریم.

وی اضافه کرد: در حوزه بیوتکنولوژی در منطقه اول و در آسیا جزء 3-2 کشور اول هستیم.

ستاری ادامه داد: از لحاظ مقالات رتبه دوازدهم و از لحاظ شرکت ها فوق العادده هستیم و حدود 60 درصد صادرات کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان در حوزه بیوتکنولوژی است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان در کشور گفت: سرمایه های جوانان امروز در مغزهای آنان است نه در جیب هایشان، در تحریم جاهایی مورد هدف قرار می گیرد که ما خام فروشی داریم، امروز یک کیلو بذر خیار و گوجه به ارزش طلا است.

ستاری اعلام نمود: امروز کشور را نمی توان با پول نفت اداره کرد، در شرکت های دانش بنیان مغزها حاکم هستند در واقع جامعه را این افراد می سازند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 952

به "ستاری: 60 درصد صادرات محصولات دانش بنیان در حوزه بیوتکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: 60 درصد صادرات محصولات دانش بنیان در حوزه بیوتکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید