سفیر کانادا در چین برکنار شد

به گزارش وبلاگ واحدی، بعد از اظهارات جنجالی سفیر کانادا در چین درباره مدیر بازداشتی هواوی در این کشور، نخست وزیر کانادا دستور برکناری وی را صادر کرد.

سفیر کانادا در چین برکنار شد

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفیر کانادا در چین به دلیل اظهاراتی که درباره استرداد یکی از مدیران شرکت هواوی به آمریکا بیان نموده بود، به دستور نخست وزیر کانادا برکنار شد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا بامداد یکشنبه طی بیانیه ای اظهار داشت که جان مک کالوم سفیر این کشور در چین را اخراج نموده است اما دلیل آن را ذکر نکرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز این در حالی است که ترودو روز پنجشنبه به خبرنگاران گفته بود که بخاطر اظهارات مک کالوم قصد ندارد او را تعویض و جایگزین کند.

مک کالوم پیشتر گفته بود که مِنگ وان ژو مدیر اقتصادی هواوی - که چند ماه پیش به اتهام دور زدن تحریم های ایران در کانادا بازداشت شده بود - مدارک محکمی برای مخالفت با درخواست آمریکا جهت استرداد او به واشنگتن در اختیار دارد و پرونده موجود علیه او، پرونده ای ناقص است.

سخنگوی نخست وزیر کانادا نیز از پاسخ دادن به سوال رویترز درباره دلیل برکناری سفیر این کشور در چین امتناع ورزید.

مک کالوم شامگاه شنبه نیز گفته بود: از نظر کانادا، اگر (آمریکا) از درخواست استرداد (منگ وانژو) منصرف گردد، خیلی خوب خواهد شد. اظهارنظرهای جنجالی سفیر کانادا در چین با واکنش های تند بعضی از قانونگذاران مجلس کانادا روبرو شد و آنها خواهان برکناری او شده بودند.

در روزهای اخیر، حدس های زیادی درباره درخواست رسمی آمریکا از کانادا برای استرداد منگ وانژو انجام شده و دیوید مک نائوتن سفیر کانادا در واشنگتن هم از احتمال رسمی شدن این درخواست صحبت نموده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 318

به "سفیر کانادا در چین برکنار شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفیر کانادا در چین برکنار شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر کانادا در چین برکنار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید