سی ان ان: اگر طالبان توافق را نقض کند آمریکا از قدرت کُشنده استفاده می نماید

به گزارش وبلاگ واحدی، یک رسانه آمریکایی نوشت که مقامات این کشور گفته اند که از افغانستان خارج نمی شوند و درصورت نقض توافق توسط طالبان از قدرت کشنده علیه آن ها استفاده خواهند کرد.

سی ان ان: اگر طالبان توافق را نقض کند آمریکا از قدرت کُشنده استفاده می نماید

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، در حالی که مقامات آمریکایی از نهایی شدن توافق با طالبان جهت کاهش خشونت ها خبر می دهند یک منبع مطلع افغان از فرایند مذاکرات به سی ان ان گفت که مقامات آمریکایی در ملاقات با اشرف غنی و هیئت همراهش گفتند که آن ها را رها نخواهند کرد.

این در حالی است که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز اخیراً گفته که در صورت کاهش خشونت ها توسط طالبان و حضور بر سر میز مذاکره این سازمان آماده است تا نیروهایش در افغانستان را کاهش دهد.

استولتنبرگ در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ما در حال ترک افغانستان نیستیم اما اگر طالبان ظرفیت و اراده واقعی خود را برای کاهش خشونت ها نشان دهد ما آماده ایم تا حضورمان را تعدیل کنیم.

این منبع اضافه کرد که دولت افغانستان ضمن حمایت از اقدامات آمریکا در رابطه با صلح، خواهان ارائه بیشتر جزئیات توسط واشنگتن درباره چگونگی اجرا شدن کاهش خشونت ها، نظارت بر توافق و نیز برخورد در صورت نقض احتمالی توافق است.

وی ادامه داد که مقامات آمریکایی در ملاقات با غنی تصریح کردند که تضمین می کنیم اگر آن ها توافق را نقض نمایند آمریکا قدرت کشنده کافی برای از بین بردن آن ها خواهد داشت، ما با افغان ها هستیم و تا ابد با افغانستان خواهیم بود.

این منبع گفت که مقامات آمریکایی تصریح نموده اند که در حال خروج از افغانستان نیستند بلکه می خواهند به توافق سیاسی فرصت دهند و در صورت عدم پایبندی طالبان به توافق ما توافق را شکسته دانسته و ممکن است نیروهایمان را افزایش دهیم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 915

به "سی ان ان: اگر طالبان توافق را نقض کند آمریکا از قدرت کُشنده استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی ان ان: اگر طالبان توافق را نقض کند آمریکا از قدرت کُشنده استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید