شکست حملات هوایی عربستان؛ هشدار به مصر درباره ورود به باتلاق ویتنام جدید

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران: یک نشریه غربی با تاکید بر شکست تجاوزات سعودی آمریکایی به یمن به مصر درباره ورود به باتلاق ویتنام جدید هشدار داد.

شکست حملات هوایی عربستان؛ هشدار به مصر درباره ورود به باتلاق ویتنام جدید

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

خبرنگاران- پایگاه خبری العهد نوشت: نشریه فارین پالیسی ژورنال که گزارش هایش در ترسیم سیاست های کاخ سفید نقش ایفا می نماید، پس از خروج پاکستان از ائتلاف(ائتلاف جنگ افروزان سعودی و متحدانش) پیش بینی نموده است که عربستان از مصر یاری بگیرد و احساس ریاض که از سوی واشنگتن به حاشیه رفته است، یکی از عوامل اصلی برای تکمیل ماجراجویی نظامی (علیه یمن) را تشکیل خواهد داد.

این نشریه به مصر درباره پیامدهای غرق شدن در باتلاق ویتنام جدید هشدار داده است و به نقل از شماری از کارشناسان نظامی آمریکایی نوشته است ورود به جنگ علیه یمن، با بن بست و تنگنای ائتلاف بین المللی علیه افغانستان برابر است که نتایج آن به شکست تمام دولت های ائتلاف منجر شد. در یمن، حملات هوایی به هیچ یک از اهدافش نرسید و فایده چندانی(برای متجاوزان) نداشته است و عربستان به ویژه با توجه به این که هیچ طرح نظامی منسجم و یکپارچه ای که هم پیمانانش به ویژه آمریکایی ها را متقاعد کند ندارد، به تنهایی نمی تواند جنگ کند.

العهد نوشت پس از تمام گزارش ها و پژوهش های مراکز آمریکایی که ارتباط نزدیکی با مراکز تصمیم گیری سیاسی و نظامی آمریکا دارند، به نظر می رسد تجاوز سعودی، آمریکایی علیه یمن با خاتمه سومین هفته خود، وارد مرحله قرار دریافت در دو راهی شده است: یا توقف تجاوزگری به یمن به بهانه های واقعیت انسانی سخت ملت یمن یا ورود به راه چاره سیاسی که منطقه خلیج فارس را از شبح جنگ تمام عیار که به نظر می رسد با توجه به تحرکات قبایل جنوب عربستان، وقوع این جنگ نزدیک است، در همه این شرایط، هیچ کس این مساله را که ماجراجویی سعودی جز خواب های شوریده و آشفته چیزی نیست، انکار نمی نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 378

به "شکست حملات هوایی عربستان؛ هشدار به مصر درباره ورود به باتلاق ویتنام جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست حملات هوایی عربستان؛ هشدار به مصر درباره ورود به باتلاق ویتنام جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید