ظریف: در کانادا تصورات و توهمات غلطی علیه ایران وجود دارد

به گزارش وبلاگ واحدی، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه تصویب طرح اخیر مجلس عوام کانادا علیه ایران را ناشی از تصورات و توهمات غلط علیه ایران و به ضرر کانادا دانست.

ظریف: در کانادا تصورات و توهمات غلطی علیه ایران وجود دارد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

محمد جواد ظریف پیش از ترک پرتوریا (آفریقای جنوبی) و عزیمت به تهران در جمع خبرنگاران درباره جمع بندی سفر دو روزه اش به آفریقای جنوبی گفت: مذاکرات فشرده و بسیار خوبی داشتیم و ابتدا با وزیر امور خارجه ملاقات و گفت و گوی طولانی داشتیم که در خصوص محورهای همکاری ها گفت و گو کردیم و جلسه کارشناسی همکاران ما با طرف هایشان در آفریقای جنوبی نیز برگزار گردید و گفت وگوهای خوبی در حوزه های تجارت، حمل و نقل و همکاری های بانکی انجام شد.

ظریف با اشاره به ملاقاتش با رئیس جمهوری آفریقای جنوبی گفت: رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در این ملاقات گفت که دستورات لازم را به هیات های کارشناسی و مقامات این کشور برای انجام مطالعات در راستای گسترش همکاری ها خواهد داد و ظرف چند هفته آینده هیات کارشناسی از آفریقای جنوبی به منظور آنالیز زمینه های همکاری بیشتر به ایران سفر خواهد نمود که زمینه های همکاری را نهایی نمایند.

وزیر امور خارجه ایران گفت: در مجموع اراده سیاسی بسیار خوبی در آفریقای جنوبی مشاهده کردم و زمینه های همکاری بسیار خوبی با این کشور وجود دارد و همکاران ما با همتایان خود در این موارد گفت وگو کردند و امیدواریم در سفر همکاران آفریقای جنوبی به تهران درباره مباحث مطرح شده گفت وگوهای بیشتری انجام گردد.

وی در خصوص طرح مصوب مجلس کانادا علیه ایران گفت: متاسفانه در کانادا تصورات غلط و توهماتی در خصوص جمهوری اسلامی ایران وجود داشته و هنوز هم علیرغم اینکه دولت این کشور عوض شده و دولت جدید با دیدگاه دیگری وارد صحنه سیاسی این کشور شده است فشارهای سیاسی از سوی تندروها ادامه دارد.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: ما معتقدیم این سیاست ها به ضرر کانادا خواهد بود و در جهت حفظ صلح و امنیت بین المللی نیست و این سیاست ها درحالی اتخاذ می گردد که متحدان کشورهای غربی اشتباهات و جنایاتی را در منطقه انجام داده اند ولی همین کشورها نسبت به این جنایات سکوت می نمایند و جمهوری اسلامی را بی جهت متهم به جنایاتی می نمایند که متحدان خودشان مرتکب آن شده اند.

وی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده و اگر کوشش ها و حمایت های کشورمان نبود شرایط دیگری در منطقه رقم می خورد.

ظریف گفت: امیدواریم کشورهای غربی کمتر تحت تاثیر این گونه جوسازی ها قرار بگیرند و خودشان هم وارد این جوسازی ها نشوند و با سیاست مستقل نسبت به جمهوری اسلامی تصمیم بگیرند، باعث تاسف است که دولت کانادا نسبت به سیاست های خود این گونه عمل می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 997

به "ظریف: در کانادا تصورات و توهمات غلطی علیه ایران وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: در کانادا تصورات و توهمات غلطی علیه ایران وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید