فرانسه لبنان را تهدید کرد ، ماکرون: تغییری واقعی ایجاد نشود تحریم می کنم

به گزارش وبلاگ واحدی، رئیس جمهور فرانسه سه ماه آینده را برای ایجاد تغییرات واقعی در لبنان مهم خواند و اضافه نمود اگر این اتفاق رخ ندهد اقدامات تنبیهی علیه بیروت در پیش می گیرد که از جمله آن ها تحریم طبقه حاکم لبنان است.

فرانسه لبنان را تهدید کرد ، ماکرون: تغییری واقعی ایجاد نشود تحریم می کنم

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که برای دومین بار در کمتر از یک ماه به لبنان سفر نموده، در گفت وگویی با وبگاه پولیتیکو، سران لبنان را به نوعی تهدید کرد.

وی ضمن اعلام این موضوع که برای جلوگیری از فروپاشی سیاسی در لبنان کوشش می نماید، اضافه کرد: سه ماه آینده برای ایجاد تغییرات واقعی، اساسی است و اگر این اتفاق رخ ندهد من روش خودم را عوض می کنم و اقدامات تنبیهی شامل لغو برنامه نجات اقتصادی بین المللی (برای لبنان) و نیز تحریم طبقه حاکم این کشور را در پیش خواهم گرفت.

ماکرون ادامه داد، از فرانسه نخواهید که علیه قدرت سیاسی در لبنان جنگ به راه بیندازد، زیرا این اقدامی بی فایده و دیوانه وار خواهد بود.

رئیس جمهور فرانسه سپس گفت، قصد تعامل با مصطفی ادیب نخست وزیر مکلف و همه احزاب سیاسی لبنان در مجلس از جمله احزابی که با آن ها هم نظر نیست، دارد.

وی گفت، از رهبران احزاب سیاسی تعهدات معتبری می خواهد مبنی بر اینکه اصلاحات را در یک جدول زمانی تعیین برای اجرای تغییرات و برگزاری انتخابات مجلسی طی شش تا دوازده ماه انجام خواهند داد.

ماکرون در واکنش به اعتراض عده ای به انتخاب ادیب برای تشکیل دولت جدید لبنان هم گفت، نزدیکترین گزینه بعدی برای نخست وزیری، نواف سلام بود، اما این گزینه در صورت انتخاب پیروز نمی شد.

وی در ادامه بعضی حدس های رسانه ای مبنی بر اینکه وی مصطفی دیاب را بر اساس توافقی با ایران انتخاب نموده، رد کرد و گفت، وظیفه وی مداخله در این موضوع نیست.

رئیس جمهور فرانسه درباره استقرار یک کشتی و دو هواپیمای جنگی فرانسه در مدیترانه هم بیان کرد، این اقدام در پاسخ به تحرکات آنکارا در آب های مورد منازعه انجام شده است.

در همین ارتباط، روزنامه فیگارو بیان کرد، ماکرون در سفر قبلی خود به لبنان نیز سران این کشور را به تحریم تهدید نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1298

به "فرانسه لبنان را تهدید کرد ، ماکرون: تغییری واقعی ایجاد نشود تحریم می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه لبنان را تهدید کرد ، ماکرون: تغییری واقعی ایجاد نشود تحریم می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید