قرارداد صادرات گاز ایران به عمان امضا شد

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران: در حاشیه سفر رئیس جمهور به عمان، دقایقی پیش قرارداد صادرات گاز ایران به عمان به منظور احداث خط لوله دریایی و خشکی به امضا رسید و رسماً ایران با امضای این قرارداد وارد بازار خرده فروشی گاز شد.

قرارداد صادرات گاز ایران به عمان امضا شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، چهارم شهریورماه امسال در حاشیه سفر سلطان قابوس، پادشاه عمان به ایران، محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت و گاز این کشور با وزیر نفت کشورمان دیدار کرد.

در این دیدار بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران و محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت و گاز عمان در مجموعه سعدآباد تهران در زمینه صادرات گاز یک یادداشت تفاهم جدید امضا کردند. براساس این یادداشت تفاهم دو طرف توافق کردند که در مدت بسیار کوتاهی عملیات احداث خط لوله گاز ایران به عمان شروع گردد. صادرات گاز ایران به عمان برای 25 سال برنامه ریزی شده و ارزش گاز صادراتی در این مدت با توجه به قیمت های روز 6 میلیارد دلار تخمین زده می گردد.

در نشست شهریورماه مسئولان دو کشور و در حاشیه سفر پادشاه عمان به ایران مقرر شده بود پس از آنالیز های دو کشور روی توافقات اولیه، قراردادی با معین شدن جزئیات این همکاری گازی به امضا برسد.

دقایقی پیش در حاشیه سفر رئیس جمهور ایران به عمان، در حالی که دو طرف جزئیات همکاری جدید گازی را برای هم بازگو کردند، قرارداد صادرات گاز ایران به عمان به امضا رسید.

بر این اساس مقرر شد، خط لوله انتقال گاز به طول 350 کیلومتر بین دو کشور احداث گردد به طوری که 200 کیلومتر آن از زیر دریا و 150 کیلومتر آن در خشکی احداث خواهد شد.

پیش از این عنوان شده بود که با ارسال گاز ایران به عمان، امکان بازاریابی گاز ایران توسط شرکتی مشترک در خاک عمان وجود دارد و ایران با این کار به بازار خرده فروشی گاز وارد می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 320

به "قرارداد صادرات گاز ایران به عمان امضا شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "قرارداد صادرات گاز ایران به عمان امضا شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد صادرات گاز ایران به عمان امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید