قطر خواهان اقدام فوری برای توقف جنگ در یمن شد

به گزارش وبلاگ واحدی، سفیر قطر در بلژیک با اشاره به اینکه آنچه در یمن رخ می دهد یک فاجعه انسانی واقعی است، خواهان اقدام فوری برای توقف جنگ در یمن شد.

قطر خواهان اقدام فوری برای توقف جنگ در یمن شد

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالرحمن بن محمد الخلیفی سفیر قطر در بلژیک خواهان انتها جنگ در یمن شد.

الخلیفی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: آنچه در یمن رخ می دهد یک فاجعه انسانی واقعی است و بایستی جنگ فورا متوقف گردد، انتها نزاع نظامی به منظور جلوگیری از درد و رنج بیشتر ملت یمن، لازم است.

وی همچنین بر اهمیت تضمین وحدت یمن، حفظ دست آوردها، توانمندی ها و ساختار اجتماعی آن تأکید کرد.

سفیر قطر اجرای قطعنامه های سازمان ملل را خواهان شد و از همه طرف های یمنی خواست به مذاکرات بازگردند و به قطعنامه های سازمان ملل و طرح شورای همکاری خلیج فارس به عنوان نخستن طرح برای حل بحران یمن و نیز کنفرانس گفت وگوی ملی پایبند باشند.

اظهارات سفیر قطر در بلژیک در حالی است که روز یکشنبه (دیروز)، انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه، قطر را به سوء استفاده از بحران یمن برای ضربه زدن به عربستان و امارات متهم کرد.

قرقاش مدعی شد که خط رسانه ای قطر در بحران یمن دخیل شده، حوثی ها را تمجید و روی اخوان حساب باز نموده و کوشش می نماید که بی توجهی بین المللی به بحران قطر را با هدف دریافت عربستان و امارات به وسیله یمن جبران کند. منطق بسیار پیچیده ای است اما عجیب نیست. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 487

به "قطر خواهان اقدام فوری برای توقف جنگ در یمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر خواهان اقدام فوری برای توقف جنگ در یمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید