مالزی خواهان کوشش آسه آن برای خاتمه دادن به بحران مسلمانان روهینگیا شد

به گزارش وبلاگ واحدی، مالزی اعلام نمود که بحران مسلمانان روهینگیا یک نگرانی منطقه ای است و سازمان آسه آن باید یاری های انسان محبت آمیز برای مسلمانان روهینگیا را هماهنگ نموده و برای خاتمه یافتن این بحران کوشش کند.

مالزی خواهان کوشش آسه آن برای خاتمه دادن به بحران مسلمانان روهینگیا شد

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، عنیفه امان وزیر خارجه مالزی امروز دوشنبه در سخنانی تاکید نمود: بحران مسلمانان روهینگیا در میانمار یک نگرانی منطقه ای است.

وی از سازمان آسه آن خواست تا یاری های انسان محبت آمیز به مسلمانان روهینگیا را هماهنگ کند و برای سرانجام یافتن این بحران همه کوشش خود را انحام دهد.

وزیر خارجه مالزی در ادامه گفت: پیشرفت در بهبود حقوق بشر مردم روهینگیا در ایالت راخین، به شدت کند و آهسته است و گزارش های مربوط به بازداشت های خودسرانه، اعدام های بدون محاکمه و تجاوز توسط سربازان همچنان ادامه دارد.

وی اضافه نمود: ما بر این باوریم که اوضاع به یک نگرانی منطقه ای تبدیل شده و باید با همکاری کشورهای منطقه حل و فصل گردد.

نجیب رزاق نخست وزیر مالزی نیز پیش از این از جامعه بین المللی خواسته است تا برای متوقف کردن نسل کشی مسلمانان در میانمار دخالت کند.

طی روزهای گذشته هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا برای فرار از اقدامات وحشیانه گروه های تبهکار و افراطی به سوی مرزهای بنگلادش عزیمت نموده اند ولی گزارش ها نشان می دهد که مسلمانان در حال فرار از این روستاها هدف تیراندازی نظامیان میانمار قرار گرفته اند.

شاهدان عینی نیز از اقدامات وحشیانه نظامیان ارتش میانمار علیه مردان و بچه ها و تجاوز و شکنجه زنان خبر داده اند ولی دولت آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل، این اتهامات را رد نموده است.

سازمان ملل اعلام نموده است که بیش از 150 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا بیش از یک ماه است که دسترسی به یاری های غذایی و انسان محبت آمیز نداشته اند.

مالزی این اقدام میانمار را پاکسازی قومی ارزیابی نموده است. نخست وزیر مالزی از سازمان ملل، دادگاه کیفری بین المللی و سازمان کنفرانس اسلامی خواسته است تا دخالت نمایند.وی همچنین دولت انگ سان سوچی را به انفعال در برابر این اقدامات وحشیانه متهم نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 578

به "مالزی خواهان کوشش آسه آن برای خاتمه دادن به بحران مسلمانان روهینگیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی خواهان کوشش آسه آن برای خاتمه دادن به بحران مسلمانان روهینگیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید