مخالفت احزاب سیاسی ایتالیا با درخواست رئیس جمهور برای اتحاد

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران : کوشش های رئیس جمهور ایتالیا برای متقاعد ساختن احزاب سیاسی به منظور تشکیل دولت با بن بست روبرو شده و احزاب مخالف خواهان برگزاری انتخابات جدید هستند

مخالفت احزاب سیاسی ایتالیا با درخواست رئیس جمهور برای اتحاد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ جرجیو ناپولیتانو، رئیس جمهور ایتالیا روز یکشنبه از رهبران احزاب سیاسی این کشور درخواست کرد تا برای تشکیل یک دولت قدرتمند با یکدیگر متحد شوند، اما با وجود این درخواست همچنان احزاب مخالف خواهان برگزاری انتخابات جدید هستند.

بی ثباتی سیاسی اخیر در ایتالیا باعث نگرانی اتحادیه اروپا در خصوص توانایی این کشور در بهبود شرایط مالی این کشور شده است.

به همین دلیل رئیس جمهور ایتالیا روز چهارشنبه دیدارهایی را با رهبران احزاب سیاسی این کشور داشت تا احتمال تشکیل دولت جدید پس از انتخابات را مورد آنالیز قرار دهد. اما در حال حاضر مجلس ایتالیا بدون اکثریت قاطع بین سه حزب مخالف دولت تقسیم شده است و این مساله تشکیل یک دولت قدرتمند را به چالش کشیده است.

پیر لوئیجی برسانی، رهبر حزب دموکراتیک میانه رو چپگرا برای تشکیل دولت به حمایت رقبای خود نیاز دارد. وی در پاسخ به پیشنهاد ناپولیتانو گفت که از قبل قول هیچ توافقی را نخواهد داد، اما پیشنهاداتی را در خصوص مبارزه با فساد و اشتغال زایی به مجلس ارائه خواهد نمود.

با این وجود توافق با برلوسکونی، نخست وزیر سابق یا جنبش 5 ستاره که باعث توازن قدرت خواهد شد بعید به نظر می رسد و نگرانی در خصوص برگزاری مجحدد انتخابات در ماه ژوئن را افزایش خواهد داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 331

به "مخالفت احزاب سیاسی ایتالیا با درخواست رئیس جمهور برای اتحاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت احزاب سیاسی ایتالیا با درخواست رئیس جمهور برای اتحاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید