مخالفت نخست وزیر ایتالیا با ریاست یونکر بر کمیسیون اروپا

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران: نخست وزیر ایتالیا از مخالفت با انتخاب یونکر فرد مورد حمایت مرکل برای ریاست بر کمیسیون اروپا اطلاع داد.

مخالفت نخست وزیر ایتالیا با ریاست یونکر بر کمیسیون اروپا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا روز گذشته قول داد تا به منظور جذب سرمایه گذاری بیشتر در اقتصاد این کشور اصلاحات ساختاری را در اولویت قرار دهد. وی همچنین از عدم حمایت دولت ایتالیا از ژان کلود یونکر برای تصاحب ریاست کمیسیون اروپا خبر داده است.

بر اساس این گزارش، مخالفت ایتالیا با نامزدی یونکر برای ریاست کمیسیون اروپا در حالی است که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان پیش از این حمایت خود از یونکر را رسما اعلام نموده است. رنتسی در مورد اجرای اصلاحات مالی گفت: تا سرانجام جولای بسته ای از اقدامات و تدابیر دولت ایتالیا برای نجات اقتصاد این کشور از رکود ارائه خواهد شد.

بر اساس تازه ترین تحقیق مرکز تحقیقات اروپا خانوارهای ایتالیایی به طور میانگین 600 یورو در سال به علت افزایش تورم و رشد مالیات ها طی سال های 2007 تا 2013 میلادی از دست داده اند.نرخ بیکاری ایتالیا در ماه فوریه به بیش از 13 درصد رسیده و نرخ بیکاری جوانان این کشور نیز از مرز 42 درصد فراتر رفته است.

ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می رود که با رکود مالی و بحران بدهی روبرو شده است. رکود مالی ایتالیا از سال 2011 میلادی تاکنون ادامه داشته که این طولانی ترین رکود مالی این کشور پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود.

رنتسی در مورد رئیس جدید کمیسیون اروپا نیز تاکید نمود: برای انتخاب رئیس جدید کمیسیون اروپا احتیاج به مذاکره و رایزنی بیشتری است و ژان کلود یونکر تنها نامزد احراز این پست نیست. یونکر هیچ اکثریت قاطع و تضمین شده ای برای رسیدن به این سمت ندارد.

رئیس کمیسیون اروپا توسط رهبران اروپایی انتخاب می گردد ولی باید توسط شورای اروپا نیز مورد تایید قرار گیرد. نشریه های آلمانی اخیرا گزارش داده اند که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تهدید نموده است که در صورت انتخاب یونکر به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپا، انگلیس دیگر عضو اتحادیه اروپا نخواهد بود.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 489

به "مخالفت نخست وزیر ایتالیا با ریاست یونکر بر کمیسیون اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت نخست وزیر ایتالیا با ریاست یونکر بر کمیسیون اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید