مرز دوغارون تنها معبر رسمی صادرات کالا از ایران به افغانستان

به گزارش وبلاگ واحدی، والی هرات گفت: مرز دوغارون تنها معبر رسمی صادرات کالاهای مورد احتیاج مردم افغانستان از کشور ایران است.

مرز دوغارون تنها معبر رسمی صادرات کالا از ایران به افغانستان

به گزارش خبرنگاران، محمد آصف رحیمی در بازدید از مرز و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون بیش از 60 درصد کالاهای مورد احتیاج مردم افغانستان از طریق این مرز وارد هرات می شود و این امر نقش موثری در ایجاد اشتغال در این کشور دارد.

وی اضافه نمود: با افتتاح راه آهن خواف – هرات فرصت انتقال بیشتر کالاها به این کشور فراهم می شود و این مهم در توسعه اقتصادی نقش موثری دارد. همچنین کالاهایی که از طریق ایران وارد افغانستان می شود با مسائل بسیاری روبرو است اگر این راه آهن طبق وعده داده گردیده افتتاح شود عمده ای از این مسائل مرتفع می شود.

والی هرات اضافه نمود: ظرفیت تحویل بار در اسلام قلعه از 400 کامیون به روز به 700 دستگاه افزایش یافته است و امیدواریم این افزایش برای تسهیل بارگیری در مرز دوغارون انجام شود.

وی رابطه این دو کشور را قدیمی دانست و گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی بین 2 کشور همسایه، به ویژه شهرستان تایباد با حوزه جنوب غرب افغانستان و استان هرات، می توان در حوزه مسائل فرهنگی دو منطقه تعاملات مناسبی داشت.

وی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در نقطه صفر مرزی اظهار کرد: هرات یکی از مهمترین بازارهای کشور افغانستان در فاصله 120 کیلومتری مرز و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون قرار گرفته و نقش بسزایی در اقتصاد بین دو کشور دارد.

ولایت هرات سومین استان افغانستان با مساحت حدود 55 هزار کیلومتر مربع و یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت در غرب آن کشور و در مرز شرقی خراسان رضوی قرار گرفته است. همچنین هرات مرکز این ولایت با حدود 400 هزار نفر جمعیت پس از کابل دومین شهر پرجمعیت افغانستان، قطب صنعتی و مهمترین کانون فرهنگی هنری افغانستان به شمار می رود.

دوغارون در فاصله 18 کیلومتری تایباد و این شهر در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 70

به "مرز دوغارون تنها معبر رسمی صادرات کالا از ایران به افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرز دوغارون تنها معبر رسمی صادرات کالا از ایران به افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید