معاون وزیر صمت: رشد 112 درصدی بودجه وزارت صمت

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرگزاری خبرنگاران-معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بودجه این وزارتخانه سال جاری نسبت به سال گذشته 112 درصد رشد دارد.

معاون وزیر صمت: رشد 112 درصدی بودجه وزارت صمت

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛رشد 12 درصدی بودجه صنعت در سالبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، رضا علیخانی در جلسه معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه نمود: بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت چهارمین وزارتخانه از بابت اندازه رشد بودجه است.

وی با اشاره به اینکه برطرف کردن احتیاج های روز جامعه از اهداف وزارت صمت است ادامه داد: در مورد چابک سازی هم گام های خوبی در کشور به وسیله این وزارتخانه برداشته شده است.

علیخانی گفت: کوشش می کنیم به مطالبات استان ها در مورد افزایش خدمات پرسنلی و مسائل رفاهی جامه عمل بپوشانیم.

معاون مالی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست با بیان اینکه این استان در اقتصاد کشور نقش فراملی دارد اضافه نمود: تا 10 درصد صادرات غیرنفتی کشور از این استان بوده لذا به یک سازمان صمت متناسب با این اقتصاد احتیاج داریم.

علی جهانگیری اضافه نمود: نرخ بیکاری سال 99 نسبت به سال 98 کاهش یافته است چنان که نرخ بیکاری استان 7.3 درصد است که با فعال شدن واحد هایی که زیر ظرفیت کار می کردند و امروز با تمام ظرفیت یا چند شیفته به کار بازگشته اند و بیش از 100 واحد راکد فعال شد و موجب کاهش نرخ بیکاری استان شد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در انتها این نشست، تنظیم بازار را مهم ترین اولویت در این اداره کل اسم کرد و اضافه نمود: نظارت بر بازار، توسعه صادرات استان و افزایش چشمگیر صادرات نسبت به سال های قبل، برطرف موانع فراوری و فعال سازی واحد های صنعتی و معدنی راکد و نیمه راکد مورد تاکید وزیر صمت است.

رشد 12 درصدی بودجه صنعت در سالغلامعلی راستی با بیان اینکه این استان رتبه نخست ذخایر معدنی را با 8.2 میلیارد تن در اختیار دارد اضافه نمود: 700 واحد معدنی در استان داریم که پروژه نفلین سینیت از مهمترین معادن استان است.

در این مراسم غلامعلی راستی با حکم وزیر صمت به اسم سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی منصوب شد.

آذربایجان شرقی با بیش از 4 هزار واحد فراوریی از جمله استان های صنعتی کشور محسوب می گردد که بیش از 90 درصدی سرمایه گذاری های آن در حوزه فراوری و صنعت به وسیله بخش خصوصی اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1928

به "معاون وزیر صمت: رشد 112 درصدی بودجه وزارت صمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر صمت: رشد 112 درصدی بودجه وزارت صمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید