نخست وزیر ایتالیا استعفا کرد، رایزنی رئیس جمهور با احزاب سیاسی

به گزارش وبلاگ واحدی، نخست وزیر ایتالیا پایان پس از شکست در همه پرسی اصلاح قانون اساسی از سمتش استعفا کرد و بیشتر احزاب سیاسی خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام طی ماه های آینده شده اند.

نخست وزیر ایتالیا استعفا کرد، رایزنی رئیس جمهور با احزاب سیاسی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ارزان به ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، استعفای متئو رنتسی می تواند زمینه لازم برای برگزاری انتخابات زودهنگام در اوایل سال آینده را فراهم کند و این مساله احتمال پیروزی حزب مخالف جنبش 5 ستاره را به شدت افزایش خواهد داد.

تصمیم رنتسی برای استعفا پس از دو سال و نیم که نخست وزیری ایتالیا را بر عهده داشته است به چالش بزرگی برای اتحادیه اروپا تبدیل شده است. نگرانی ها نسبت به گسترش بحران بانکی ایتالیا به سایر کشورهای عضو یورو نیز افزایش یافته است.

استعفای رنتسی می تواند زمینه لازم برای برگزاری انتخابات زودهنگام در اوایل سال آینده را فراهم کند و این مساله احتمال پیروزی حزب مخالف جنبش 5 ستاره را به شدت افزایش خواهد داد.

موسسه رتبه بندی مودیز نیز در تازه ترین گزارش خود چشم انداز رتبه اوراق قرضه ایتالیا را از باثبات به منفی کاهش داده است.

رنتسی استعفای خود را به سرجیو ماتارلا رئیس جمهور تقدیم نموده و رئیس جمهور نیز رایزنی های خود با احزاب سیاسی را برای تصمیم گیری درباره اقدامات بعدی شروع نموده است.

وی از رنتسی خواسته است تا مسئولیت موقت دولت را بر عهده داشته باشد تا راهکاری برای خروج از بحران سیاسی این کشور پیدا گردد.به اختمال زیاد ماتارلا از یکی از اعضای کابینه رنتسی یا یکی از سیاستمداران حزب دموکرات خواهد خواست تا دولت جدیدی را تشکیل دهد.

انتخابات سراسری ایتالیا قرار است سال 2018 برگزار گردد ولی بیشتر احزاب سیاسی خواهان برگزاری زودهنگام انتخابات شده اند.ایتالیا یکی از بی ثبات ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود به طوری که در 17 سال گذشته 63 دولت داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 784

به "نخست وزیر ایتالیا استعفا کرد، رایزنی رئیس جمهور با احزاب سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ایتالیا استعفا کرد، رایزنی رئیس جمهور با احزاب سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید