وزیر خارجه انگلیس از قرنطینه مسافران، عذرخواهی نمی کنیم

به گزارش وبلاگ واحدی، در پی افزایش انتقادها از تصمیم ناگهانی لندن در قرنطینه کردن افرادی که از سفر به اسپانیا به کشور خود باز می گردند، وزیر امور خارجه انگلیس امروز گفت که تصمیم برای قرنطینه دو هفته ای مسافران، ناشی از افزایش سراسری مبتلایان به کووید-19 در آن کشور بوده است و دلیلی برای عذرخواهی نمی بینم.

وزیر خارجه انگلیس از قرنطینه مسافران، عذرخواهی نمی کنیم

به نقل از اسکای نیوز در پی افزایش انتقادها از تصمیم ناگهانی لندن در قرنطینه کردن افرادی که از سفر به اسپانیا به کشور خود باز می کردند و خشم مسافران انگلیسی که قصد عزیمت به میهن خود را دارند، دومینیک راب امروز به اسکای نیوز گفت که دولت روز آدینه اطلاعاتی دریافت کرد که نشاندهنده افزایش شدید مبتلایان به کووید 19 در اسپانیا بود.

وی در دفاع از تصمیم مسافرتی اخیر گفت: ما تا حد امکان به سرعت این تصمیم را اتخاذ کردیم و دلیلی برای عذرخواهی وجود ندارد.

وی اضافه کرد که تضمینی وجود ندارد که دیگر کشورها مانند اسپانیا از فهرست کشورهای امن انگلیس خارج نشوند.

بر اساس تصمیم دولت انگلیس، اتباع این کشور که از جزایر اسپانیایی قناری و بالئاریک نیز به کشور خود باز می گردند باید دو هفته قرنطینه شوند. این تصمیم خشم هزاران نفر از مسافران را که در اوج تعطیلات تابستانی به اسپانیا رفته اند، برانگیخته است.

راب گفت که درک می نماید این اقدام برنامه های مسافرانی را که در اسپانیا بوده یا قصد سفر به آن کشور را داشتند به هم می زند. وی اضافه کرد: ما برای محافظت از انگلیس باید اقدام قاطع و سریع انجام دهیم چرا که برای به زانو درآوردن ویروس و جلوگیری از شیوع دوباره آن در انگلیس پیشرفت زیادی شده است.

به گزارش ایرنا با افزایش آمار مبتلایان به کووید-19 در اسپانیا، زنگ خطرها از شروع موج دوم بیماری در این کشور به صدا درآمده است. در هفته های نخست گسترش ویروس کرونا، اسپانیا بعد از ایتالیا در صندلی درگیرترین کشورهای اروپای قرار داشت؛ اکنون با گذر از موج اول بیماری و همچنین گذشت حدود یک ماه از خاتمه شرایط هشدار و محدودیت قرنطینه، فرایند صعودی آمار ابتلا موجب تشدید نگرانی ها در این کشور شده است. وزارت بهداشت اسپانیا روز آدینه از شناسایی حدود 900 بیمار جدید در یک روز اطلاع داد.

خیز آمار مبتلایان در ایالت های آراگون، کاتالونیا، مادرید، اندلوسیا و مورسیا بیش از سایر مناطق در اسپانیا بوده است. با شتاب دوباره شیوع ویروس کرونا در کاتالونیا، مسئولان دولت محلی از اعمال محدودیت های تازه در این منطقه اطلاع دادند.

ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه نیز به شهفرایندان کشورش هشدار داده با توجه به افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در اسپانیا به بعضی مناطق پر ریسک این کشور از جمله کاتالونیا سفر نکنند.

بخش اروپای سازمان دنیای بهداشت نیز با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در دو هفته اخیر در این قاره بیان کرد تدابیر سختگیرانه تر ممکن است برای مهار گسترش بیماری احتیاج باشد.،ایرنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1274

به "وزیر خارجه انگلیس از قرنطینه مسافران، عذرخواهی نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه انگلیس از قرنطینه مسافران، عذرخواهی نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید