ویتنام کنترل بر اینترنت را تشدید کرد ، اعتراض نهادهای مدنی و نگرانی کاربران مجازی

به گزارش وبلاگ واحدی، ویتنام از قوانینی جدید برای تشدید کنترل اینترنت استفاده می نماید. انتظار می رود شرکت های مختلفی که در ویتنام به کاربران خدمات اینترنتی ارائه می دهند نسبت به این مسائل معترض شوند.

ویتنام کنترل بر اینترنت را تشدید کرد ، اعتراض نهادهای مدنی و نگرانی کاربران مجازی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی نت، قانونگذاران در ویتنام برای تصویب یک قانون جدید برای محدود کردن کاربران کوشش می نمایند.

وزارت ارتباط این کشور در این خصوص اعلام نموده که شرکت های فعال در حوزه ارتباطات و پلتفرم های اجتماعی مانند فیسوبک نیز باید به زودی تمامی محتواهای کاربران را به ویتنام تحویل دهند در غیر این صورت مشمول محدودیت هایی می شوند.

حدود 55 میلیون ویتنامی به طور منظم از رسانه های اجتماعی استفاده می نمایند و این کشور به لحاظ دارا بودن فعال ترین کاربران فیس بوک در رتبه هفتم قرار گرفته است.

با همه این ها ویتنام در حال حاضر قوانینی دارد که افرادی را که تبلیغ علیه دولت انجام می دهند به سختی مجازات می نماید.

این قانون بسیار شبیه به مقررات اینترنتی در چین است که برای کنترل شدید بر فضای مجازی کشور چین مشهور است.

رئیس کمیتۀ دفاع و امنیت که قوانین جدید را به تصویب رسانده می گوید این قوانین جدید در حوزه مبارزه با جرایم سایبری مهم است. در عین حال اگرچه زمان دقیق اجرای این نوع قوانین معین نشده اما مردم ویتنام در این خصوص بسیار نگرانند.

کلر الگار، مدیر عملیات جهانی سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای گفت: این تصمیم عواقب بالقوه ویران نماینده ای برای آزادی بیان در ویتنام دارد.

وی اضافه کرد: با قدرت های فراوانی که دولت برای نظارت بر فعالیت آنلاین در اختیار دارد. این رای به این معنی است که در حال حاضر در ویتنام هیچ جای امن وجود ندارد که مردم بتوانند آزادانه صحبت نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 303

به "ویتنام کنترل بر اینترنت را تشدید کرد ، اعتراض نهادهای مدنی و نگرانی کاربران مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتنام کنترل بر اینترنت را تشدید کرد ، اعتراض نهادهای مدنی و نگرانی کاربران مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید