پاشینیان برای برگزاری انتخابات پیش از موعد، کناره گیری کرد

به گزارش وبلاگ واحدی، بعد از ماه ها تنش سیاسی در ارمنستان، نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور به منظور هموار کردن برگزاری انتخابات پیش از موعد در تاریخ 30 خرداد، امروز یکشنبه از سِمت خود کناره گیری کرد.

پاشینیان برای برگزاری انتخابات پیش از موعد، کناره گیری کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکول پاشینیان به منظور برگزاری انتخابات پیش از موعد در ارمنستان از سِمت نخست وزیری این کشور کناره گیری کرد.

رادیو جمهوری ارمنستان روز یکشنبه (امروز) اطلاع داد، نیکول پاشینیان در یک سخنرانی عمومی برای مردم این کشور اعلام نمود که برای برگزاری انتخابات پیش از موعد در ارمنستان، از سِمت خود استعفا می دهد.

بنا بر گزارش این رسانه ارمنستانی، نیکول پاشینیان همچنان وظایف خودش به عنوان رئیس کابینه این کشور را انجام خواهد داد.

پاشینیان درباره استعفای خود اعلام نمود: انتخابات مجلسی تنها در صورتی امکانپذیر است که نخست وزیر استعفا دهد و مجمع ملی دو بار در انتخاب نخست وزیر ناکام مانده است. با توجه به قانون، مجلس منحل و انتخابات پیش از موعد برگزار می گردد.

طبق این گزارش، پاشینیان برای برگزاری انتخابات در تاریخ 20 ژوئن (30 خرداد) به منظور تبعیت از قوانین ارمنستان برای دومین بار نامزد سِمت نخست وزیری خواهد شد.

اعلام استعفای پاشینیان برای برگزاری انتخابات پیش از موعد در شرایطی صورت گرفته که طی ماه های اخیر و به دنبال انتها جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی، ارمنستان شاهد ماه های پر تنشی بوده است.

بیستم آذرماه سال 1399 بود که نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان با میانجیگری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه توافقی برای اتمام جنگ بر سر قره باغ کوهستانی را امضا کردند.

پاشینیان در بیانیه ای در این باره گفته بود: توافقنامه ای را با رئیس جمهور روسیه و آذربایجان برای انتها دادن به جنگ در قره باغ امضا کردم...تصمیمی گرفتم که برای همه مان سخت است. آتش بس، برای مردم ما و خود من بسیار دردناک است (جزئیات بیشتر).

بلافاصله بعد از رسانه ای شدن امضای این توافق سه جانبه، فضای سیاسی در ارمنستان متشنج شد و معترضان علیه پاشینیان تظاهرات کردند و خواهان استعفای او شدند.

از زمان امضای توافق انتها جنگ در قره باغ کوهستانی، احزاب اپوزیسیون و حتی رئیس جمهور این کشور ضمن انتقاد از پاشینیان، استعفای او را خواهان شدند اما او ضمن رد این فشارها برگزاری انتخابات را پیشنهاد داد و امروز یکشنبه برای برگزاری انتخابات پیش از موعد، از سِمت نخست وزیری کناره گیری کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1748

به "پاشینیان برای برگزاری انتخابات پیش از موعد، کناره گیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاشینیان برای برگزاری انتخابات پیش از موعد، کناره گیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید