پر شدن بعضی از سایت های پسماند استان تهران، تکلیف شهرداران برای کاهش سرانه فراوری پسماند

به گزارش وبلاگ واحدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر کاهش فراوری پسماند در تهران گفت: شهرداران و شوراها در تهران بایستی برای کاهش فراوری پسماند برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

پر شدن بعضی از سایت های پسماند استان تهران، تکلیف شهرداران برای کاهش سرانه فراوری پسماند

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، عبدالرضا چراغعلی در پنجاه و چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند تهران گفت: شهرداران واعضای شورای شهر باید تمامی مراکز صنعتی را مکلف نمایند تا نسبت به کاهش سرانه پسماند اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: شهرک های صنعتی بایستی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند تا در حوزه پسماند به نُرم های مطلوب بین المللی، خود را برسانند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه ظرفیت بعضی از سایت های پسماند در استان پر شده است، اسم کرد: ظرفیت های استان را احصا کنیم و باید ببینیم کدام یک از سایت های ما در حال پر شدن است و در پی مکان تازه باشیم؛ بعلاوه بایستی در حوزه پسماند مردم را مطمئن کنیم تا نگرانی نداشته باشند و بعلاوه بر روی راه حل های کاهش فراوری پسماند برنامه ریزی داشته باشیم.

چراغعلی تاکید نمود: باید کوشش کنیم تا در حوزه کاهش پسماند نشستی را با سایر سازمان های مردم نهاد، افراد صاحب نظر و اساتید دانشگاهی داشته باشیم و از آن ها بخواهیم تا قبل از جلسه راه حل های پیشنهادی خودشان را در این خصوص ارائه نمایند.

وی در مورد الزام شهرداران به تفکیک زباله از مبدا اضافه کرد: شهرداران مکلف به کاهش سرانه فراوری پسماند و به کارگیری سازمان های مردم نهاد در این حوزه هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه مراکز دفن پسماند باید مورد رصد قرار گیرد، توضیح داد: باید ساز و کار هایی ایجاد گردد تا بتوانیم یک اتاق دائم را برای رصد مراکز دفن پسماند ایجاد کنیم، بعلاوه با حضور گروه های کارشناسی بازدیدی را از سایت پسماند استان با موضوع مسائل محیط زیستی و با حضور شهرداران انجام داده تا بتوانیم در این بازدید ها از نظر های کارشناسی استفاده کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1889

به "پر شدن بعضی از سایت های پسماند استان تهران، تکلیف شهرداران برای کاهش سرانه فراوری پسماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پر شدن بعضی از سایت های پسماند استان تهران، تکلیف شهرداران برای کاهش سرانه فراوری پسماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید