چه کنیم دانش آموزان کرونا نگیرند؟ ، موردی از ابتلا به کرونا در مدارس نداریم

به گزارش وبلاگ واحدی، بیماری ها و عفونت های تنفسی عمدتا در فصل زمستان شایع می گردد و در این میان بچه ها و نوجوانان که فصل مدرسه را سپری می نمایند، بیشتر در معرض آسیب هستند. بنابراین باید اصول بهداشت فردی و جمعی را به آنها آموزش داد تا از ابتلا به بیماری های تنفسی همچون آنفلوآنزا و کرونا در امان بمانند.

چه کنیم دانش آموزان کرونا نگیرند؟ ، موردی از ابتلا به کرونا در مدارس نداریم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط بورسیه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در این زمینه اظهار کرد: تأکید و رعایت بهداشت فردی، مهم ترین نکته برای در امان ماندن از بیماری های تنفسی مثل کرونا و آنفلوآنزا و ... است و دانش آموزان حتما باید دست ها را در طول روز چند بار با آب و صابون بشویند.

حسن ضیاءالدینی گفت: دانش آموزان هنگام عطسه و سرفه کردن، جلوی دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج بگیرند و از تماس با افرادی که دچار علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند، دوری نمایند.

او به والدین هم توصیه کرد اگر فرزندتان دچار علائم سرماخوردگی است، تا زمان بهبودی کامل و برطرف علائم اجازه ندهید به مدرسه برود. البته مدیران مدارس در این زمینه باید با والدین همکاری لازم را داشته باشند.

ضیاءالدینی اضافه نمود: به معاونت تربیت بدنی و سلامت استان ها اعلام نموده ایم که با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به آموزش دانش آموزان اقدام نمایند. بروشورها و اطلاعات آموزشی مربوط هم در سایت دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: به مدیران مدارس هم اعلام می کنیم از بردن دانش آموزان به اردو در فصل سرما خودداری نمایند. چون عفونت های فصلی، دانش آموزان را تهدید می نماید.

وی گفت: مدیران مدارس همچنین دقت نمایند که در بوفه های مدارس فقط خوراکی های مجاز طبق دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم که به مدارس کشور ارسال شده است را به فروش برسانند و از فروش خوراکی های غیرمجاز که در دستورالعمل اشاره شده، جدا خودداری گردد.

این مسئول اظهار کرد: هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در مدارس کشور مشاهده نشده است و این موارد که اعلام کردیم، برای این است که از ابتلا به بیماری های تنفسی جلوگیری گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 898

به "چه کنیم دانش آموزان کرونا نگیرند؟ ، موردی از ابتلا به کرونا در مدارس نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کنیم دانش آموزان کرونا نگیرند؟ ، موردی از ابتلا به کرونا در مدارس نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید