چین:با هرگونه فعالیت جدایی طلبانه در تایوان به شدت مقابله می کنیم

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، لی که چیانگ نخست وزیر چین روز آدینه در اظهاراتی با اشاره به قاطعیت پکن در مقابله با هرگونه فعالیت جدایی طلبانه برای استقلال تایوان، خاطرنشان کرد که پکن به تقویت رشد صلح آمیز روابط در دو سوی تنگه تایوان و همچنین اتحاد مجدد چین متعهد است.

چین:با هرگونه فعالیت جدایی طلبانه در تایوان به شدت مقابله می کنیم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چین که تایوان را بخشی از خاک خود می داند ظرف ماه های اخیر در واکنش به آنچه که تبانی و سازش میان تایپه- واشنگتن می خواند، فعالیت نظامی خود را در این جزیره افزایش داده است.

لی که چیانگ نخست وزیر جمهوری خلق چین در سخنرانی آغازین نشست سالانه مجلس چین گفت که پکن بر اصل چین واحد می ایستد؛ اصلی که تایوان را بخشی از خاک چین می داند.

نخست وزیر چین خطاب به 3000 نماینده حاضر در صحن مجلس این کشور گفت که پکن به تقویت رشد مسالمت آمیز روابط در دو سوی تنگه تایوان و اتحاد مجدد چین پایبند است.

وی در ادامه اضافه کرد: ما بسیار گوش به زنگ خواهیم ماند و از هرگونه فعالیت جدایی طلبانه که هدف آن استقلال تایوان است، قاطعانه جلوگیری می کنیم. ما مبادلات، همکاری و توسعه یکپارچه را در دو سوی تنگه تایوان ارتقا خواهیم داد. ما با همدیگر می توانیم آینده ای روشن را برای نوسازی دوباره کشور عالی خود رقم زنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1657

به "چین:با هرگونه فعالیت جدایی طلبانه در تایوان به شدت مقابله می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین:با هرگونه فعالیت جدایی طلبانه در تایوان به شدت مقابله می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید