چین: از جنگ تجاری با آمریکا واهمه نداریم

به گزارش وبلاگ واحدی، پکن- خبرنگاران- سخنگوی وزارت خارجه چین گفت کشورش هیچ واهمه ای از جنگ تجاری ندارد و وقتی در آستانه آن قرار گیرد از خود دفاع خواهد نمود.

چین: از جنگ تجاری با آمریکا واهمه نداریم

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران گنگ شوانگ روز پنجشنبه به خبرنگاران در پکن گفت: ما تسلیم فشارهای خارجی نمی شویم قابلیت و عزم جزم برای دفاع از حقوق مشروع خود داریم.

وی با اشاره به مناقشه بزرگ تجاری چین و آمریکا گفت: خواهان نبرد نیستیم اما اگر کسی آن را به دروازه های چین بکشاند آن موقع تا آخرین نفس مبارزه خواهیم کرد.

وی گفت که چین آن طرفی نیست که قول و قرارهایش را شکسته باشد و از توافق عقب نشینی نموده باشد مذاکره فرایند بحث و رایزنی است در مذاکرات طبیعی است اختلافاتی وجود داشته باشد این به منزله تخطی از توافق نیست.

گنگ اضافه نمود: درباره اختلافات مالی و مسایل تجاری، ماه می سال 2018 با آمریکا به اتفاق نظر و اجماع رسیدیم اما فقط با گذشت چند روز آمریکا زیر توافقات زد.

وی گفت: در ماه دسامبر نیز قبول کردیم خریدهای بیشتری از آمریکا انجام دهیم اما طرف آمریکایی یکباره درخواست های بیشتری کرد و باعث شد تا اختلاف پدیدار گردد این چین نبود که از توافق تخطی کرد.

سخنگوی چین اضافه نمود: بیشترین صداقت و مهربانی را در گفت و گو با آمریکا داشتیم اما مساله افزایش تعرفه ها مشکل ساز شده است این موضوع فقط به طرفی که تعرفه اعمال می نماید، بیشترین ضربه را وارد می نماید و البته چالشی هم برای دیگران است.

آساق**231**1904**

منبع: ایرنا
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 240

به "چین: از جنگ تجاری با آمریکا واهمه نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: از جنگ تجاری با آمریکا واهمه نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید