چین: تمامی طرف ها از هرگونه اقدام تنش زا در کشمیر خودداری نمایند

به گزارش وبلاگ واحدی، نماینده چین در سازمان ملل پس از نشست شورای امنیت درباره اوضاع کشمیر گفت که تمامی طرف ها از هرگونه اقدامی که باعث افزایش تنش ها در کشمیر می گردد خودداری نمایند.

چین: تمامی طرف ها از هرگونه اقدام تنش زا در کشمیر خودداری نمایند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شورای امنیت سازمان ملل روز آدینه درباره اوضاع در کشمیر تشکیل جلسه داد.

به گزارش رویترز، ژانگ جون نماینده چین در سازمان ملل پس از این نشست گفت که اعضای شورای امنیت درباره اوضاع در کشمیر احساس نگرانی می نمایند.

وی همچنین اضافه کرد که اراده عمومی این است که تمامی طرف ها از هرگونه اقدامی که باعث افزایش تنش ها در کشمیر می گردد خودداری نمایند.

همچنین ملیحه لودهی نماینده پاکستان در سازمان ملل نیز پس از این نشست گفت صدای مردم منطقه کشمیر امروز در عالی ترین نهاد بین المللی شنیده شد که آنها تنها نبوده و صدای آنها شنیده شده است.

چهاردهم مرداد ماه وزیر کشور هند در مجلس، خبر لغو وضعیت خودمختاری ایالت جامو و کشمیر و خاتمه دادن به بند 370 قانون اساسی هند را گفت و نخست وزیر هند هم با ادعای اینکه تغییر وضعیت قانونی در کشمیر، این منطقه را از تروریسم و جدایی طلبی آزاد می نماید، دستورالعمل لغو خودمختاری این منطقه را امضا کرد (جزئیات بیشتر اینجا و اینجا).

هند و پاکستان، هردو تمام منطقه کشمیر را از آن خود می دانند اما در حال حاضر، هر یک بر بخشی از آن تسلط دارد.

نارندا مودی نخست وزیر هند روز گذشته (پنجشنبه) مدعی شد لغو وضعیت خودمختاری ایالت جامو و کشمیر (بخش تحت کنترل هند) منجر به احیای گذشته پرشکوه این منطقه می گردد. (جزئیات بیشتر)

وی طی سخنرانی در مراسم روز استقلال هند در دهلی نو گفت کشمیر در توسعه هند نقش مهمی ایفا می نماید اما بند 370 قانون اساسی هند که به این منطقه وضعیت ویژه (خودمختاری) اعطا می کرد، فقط باعث رواج فساد و رابطه سالاری در آنجا شده بود.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 327

به "چین: تمامی طرف ها از هرگونه اقدام تنش زا در کشمیر خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: تمامی طرف ها از هرگونه اقدام تنش زا در کشمیر خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید