چین قابلیت جلب نظر پاکستان برای مبارزه با تروریسم را دارد

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران: معاون وزارت امور خارجه افغانستان در دیدار با همتای چینی خود در کابل گفت که این کشور در جلب نظر پاکستان برای همکاری در مبارزه با تروریسم و روند صلح افغانستان موثر است.

چین قابلیت جلب نظر پاکستان برای مبارزه با تروریسم را دارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حکمت خلیل کرزی معاون وزارت امور خارجه افغانستان در دیدار با لیو جیانچاو همتای چینی خود خاطرنشان کرد: چین این قابلیت را دارد که با اعمال نفوذ در پاکستان، نظر اسلام آباد را برای مبارزه علیه تروریسم جلب نماید.

وی اضافه نمود: مبارزه با تروریسم در افغانستان نیازمند همکاری و کوشش مشترک کشورهای منطقه با دولت کابل است.

جیانچاو نیز توضیح داد: تأمین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه کار سخت و نیازمند زمان است اما با کوشش های مشترک کشورهای منطقه و همکاری پاکستان، روند مذاکرات صلح، امنیت و ثبات پایدار در افغانستان برقرار خواهد شد.

به نظر می رسد که پاکستان پس از حمله طالبان پاکستانی به مدرسه منتسب به ارتش این کشور که منجر به کشته شدن 146 دانش آموز 9 تا 16 ساله شد، تصمیم گرفته تا در مورد مبارزه علیه تروریسم با افغانستان همکاری کند.

چندی پیش هونگ لی سخنگوی وزارت امور خارجه چین پس از انتشار اخباری مبنی بر سفر هیئت طالبان در قطر به این کشور از اعلام آمادگی پکن برای میانجیگری در مذاکرات صلح افغانستان با طالبان خبر داده بود.

به همین دلیل جیمز دابینز نماینده سابق آمریکا در امور افغانستان و پاکستان نیز پیش از این در یک گفت وگوی تلویزیونی خاطرنشان کرد که چین با استفاده از نفوذش بر پاکستان توانایی متقاعد کردن اسلام آباد علیه تروریسم را دارد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 658

به "چین قابلیت جلب نظر پاکستان برای مبارزه با تروریسم را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین قابلیت جلب نظر پاکستان برای مبارزه با تروریسم را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید