کرونا 2 میلیون عمل جراحی را در انگلیس لغو کرد

به گزارش وبلاگ واحدی، در میانه بحران کرونا (کووید-19) که تا به امروز جان بیش از 20 هزار نفر در انگلیس را گرفته، آمارها نشان می دهد که دست کم 2 میلیون عمل جراحی برای سه ماه آینده در بیمارستان های این کشور تعلیق شده تا فضا برای پذیرش موج بیماران مبتلا به کرونا اشغال نشود.

کرونا 2 میلیون عمل جراحی را در انگلیس لغو کرد

بر اساس گزارش سازمان خدمات ملی بهداشت انگلیس، این اقدام که ماهانه حدود یک میلیارد پوند هزینه برای دولت می تراشید یاعث شده تا 12 هزار تخت بیمارستانی برای بیماران مبتلا به کرونا آزاد گردد.

درک آلدرسون رئیس کالج سلطنتی جراحان انگلیس در این باره به نشریه ساندی پیپل گفت که در حال حاضر تنها یک سوم عمل های جراحی بسیار ضروری صورت می گیرد. به این ترتیب عمل های جراحی مانند زانو، چشم و فتق به تاخیر افتاده تا تخت های بیمارستان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا آزاد باشد.

هم زمان گزارش ها از لغو نوبت های پزشکی برای بیماران سرپایی مانند سرطان و تومور مغزی حکایت دارد. کارشناسان معتقدند که این مساله می تواند باعث غفلت از فرایند رشد امراض بیمارانی گردد که باید در دوران شیوع کرونا برای درمان منتظر بمانند.

آلدرسون در این باره می گوید: پیامدهای این مساله در دراز مدت بسیار جدی است. فرایند رشد بیماری سرطان به طور معمول آرام است اما اگر به آن رسیدگی نگردد ممکن است باعث وخامت شرایط بیمار و از بین رفتن فرصت درمان او گردد. وی همچنین هشدار داد بیمارانی که منتظر عمل زانو هستند ممکن است برای تسکین درد خود به مواد اعتیادآور وابسته و به لحاظ روانی آسیب ببینند.

سازمان تحقیقات سرطان در انگلیس به تازگی گزارش داده که تعداد پذیرش بیماران مبتلا به سرطان در بیمارستان های این کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بر اساس این گزارش میانگین 2 هزار نوبت ویزیت بیماران مبتلا به سرطان در هفته از دست می رود.

انگلیس در حالی دوره اوج (پیک) همه گیری ابتلا به کرونا را سپری می نماید که به شدت به لحاظ کمبود تجهیزات پزشکی در مضیقه است، بیمارستان ها از نظر سرعت افزایش و وخامت حال بیماران در حال انفجار هستند و پزشکان هشدار داده اند که اگر ملزومات بهداشتی تامین نگردد دست از کار می کشند.

انجمن پزشکان بریتانیا چندی پیش دستورالعملی را منتشر و به پزشکان توصیه نموده که ظرفیت های موجود را به سمت بیمارانی راهنمایی نمایند که از شانس بالاتری برای زنده ماندن برخوردار هستند.

این دستورالعمل که فرازهایی از آن در رسانه های این کشور منتشر شده به این معناست که پزشکان باید درباره مرگ و زندگی بیماران تصمیم گیری نموده و به ناچار از درمان بعضی بیماران دست کشیده تا آنهایی که شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند درمان شوند.

سند یادشده می افزاید که پزشکان قادرند خدمات درمانی به ویژه دستگاه های تنفس مصنوعی را حتی از بیمارانی که رو به بهبودی بوده، اما حال عمومی مناسبی ندارند، متوقف نموده تا سایر بیمارانی که تشخیص می دهند، درمان شوند.

رهبر حزب مخالف دولت با انتقاد از ضعف مدیریت بحران کرونا در کشور خواهان تجمیع ظرفیت های ملی برای عبور از این چالش شده است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1145

به "کرونا 2 میلیون عمل جراحی را در انگلیس لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا 2 میلیون عمل جراحی را در انگلیس لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید