سرمربی وزنه برداری نوجوانان: دو نماینده ایران شانس رفتن روی سکوی المپیک را دارند

به گزارش وبلاگ واحدی، سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران معتقد است دو نماینده ایران مدعی کسب مدال در المپیک آرژانتین هستند.

سرمربی وزنه برداری نوجوانان: دو نماینده ایران شانس رفتن روی سکوی المپیک را دارند

علی امینی فرد در مصاحبه با خبرنگاران درباره شانس دو وزنه بردار ایران در المپیک جوانان 2018 بیان نمود: از سه سال پیش برای حضور در المپیک جوانان، بر روی چهار نفر برنامه ریزی داشتیم که یک نفر مریض شد و در نهایت علیرضا یوسفی و امیررضا عسگری دون به عنوان نمایندهای ایران در المپیک آرژانتین انتخاب شدند و عباس فخر زارع هم نفر ذخیره است تا اگر مسئله ای برای هر کدام از نماینده های ما رخ داد جایگزین گردد.

او ادامه داد: یوسفی و عسگری دون روی کاغذ شانس رفتن روی سکو دارند و مدعی کسب مدال هستند و امیدوارم بتوانند مزد زحماتشان را بگیرند. یوسفی که در وزن 85+ کیلوگرم وزنه می زد، دو رقیب سرسخت از بلغارستان و هلند دارد که در قهرمانی نوجوانان اروپا رکوردهای 364 و 357 کیلوگرم را به ثبت رساندند. عسگری دون هم در دسته 85 کیلوگرم رقبای سرسختی دارد مانند وزنه بردار ایتالیا، ترکیه و آلمان. ما در دوره قبل المپیک نتوانستیم مدالی بگیریم، اما با توجه به اینکه فدراسیون روی رده پایه سرمایه گذاری نموده و نگاه ویژه ای به استعدادها دارد، امیدوارم درآرژانتین سرافراز شویم و مزد زحمات فدراسیون و بقیه را بدهیم. ما پنجم مهر از چمخاله به تهران می آییم و یک هفته پس از آن راهی آرژانتین خواهیم شد.

امینی فرد در باره انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان گفت: من مربی و معلم هستم و برایم فرقی نمی کند در کدام سمت یا پست باشم. هدف من فقط این است که بچه ها را به شرایطی برسانم که بتوانند برای ایران مدال بگیرند و هدفم خدمتگزاری به بچه ها است و از این رو زیاد دنبال مصاحبه یا پست دریافت نیستم. من در مدارس و دانشگاه ها با بچه ها کار کردم و ارتباط نزدیک با آنها دارم و می دانم چطور برخوردکنم از این رو شاید یکی از دلایل رییس فدراسیون در مورد نگه داشتن من همین باشد.

به گزارش خبرنگاران، وزنه برداری در هر سه دوره المپیک جوانان، موفق به کسب سهمیه گردیده است اما در دو دوره قبلی فقط یک مدال طلا گرفته است. در المپیک 2010، محسن غزالیان در دسته 69 کیلوگرم هفتم شد و علیرضا کاظمی نژاد در دسته 85+ کیلوگرم طلا گرفت.

در المپیک 2014، رضا بیرالوند در دسته 85 کیلوگرم و سعید رضازاده در دسته 85+کیلوگرم هر دو چهارم شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 87

به "سرمربی وزنه برداری نوجوانان: دو نماینده ایران شانس رفتن روی سکوی المپیک را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی وزنه برداری نوجوانان: دو نماینده ایران شانس رفتن روی سکوی المپیک را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید