سکوت عجیب در مقابل مجمع انتخاباتی دو فدراسیون

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش خبرنگاران ، تنیس، این روزها حال خوبی ندارد. سعی نموده در مسیر برگزاری انتخابات، قدم به قدم با قانون پیش برود اما جالب است که زمان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون اعلام نمی گردد. حرف هایی هم که در پس این تعلل شنیده می گردد، نه تنها جالب، که تاسف آورند. مهلت قانونی مجید شایسته گذشته و گویا عدم تمایل به ادامه مدیریت رییس فدراسیون تنیس، مسائلی را ایجاد نموده است. به طوریکه نه سرپرستی معین می گردد تا کارهای فدراسیون دنبال گردد، نه زمان برگزاری مجمع انتخاباتی اعلام می گردد. کامیار کیمیایی، دبیر فدراسیون تنیس و دبیر مجمع با هر بار پیگیری درباره تاریخ مجمع یک پاسخ معین دارد. هنوز وزارت اطلاعی نداده. او این بار هم با مرور مقدماتی که اجرا شده، همین حرف را با ادبیاتی دیگر تکرار می نماید: با پیگیری که انجام دادیم تایید صلاحیت کاندیداها آمده است اما باید وزارت ورزش تاریخ برگزاری مجمع را معین کند که هنوز این کار را انجام نداده است.

سکوت عجیب در مقابل مجمع انتخاباتی دو فدراسیون

او در پاسخ به این پرسش که از وزارت ورزش نپرسیده اند که چرا انتخابات فدراسیون برگزار نمی گردد؟ شرح قابل تاملی می دهد: ما مرتب داریم پیگیری می کنیم. اما می گویند منتظر باشید. فدراسیون تنیس هیچ مسئله ای برای برگزاری مجمع انتخاباتی ندارد و آماده است. امیدوارم هر چه زودتر مجمع برگزار گردد تا برنامه های آینده تنیس را با رییس جدیدی که انتخاب می گردد، دنبال کنیم.

با توجه به سرانجام دوره چهارساله شایسته، او از 19 آبان به بعد، نمی تواند امور جاری فدراسیون را دنبال کند و در این شرایط بلاتکلیفی است که کیمیایی درباره مسائل به وجود آمده، شرحاتی می دهد: در حال حاضر برای فدراسیون سرپرست انتخاب نشده است. طبق قوانین وزارت ورزش وقتی برای فدراسیونی سرپرست انتخاب نگردد، تا برگزاری مجمع رییس قبلی خودش سرپرست می گردد اما هنوز حکم سرپرستی هم برای شایسته زده نشده است. خود من هم به عنوان دبیر مجمع انتخاب شده ام و مسئله ای برای انجام کارهای جاری و موردی فدراسیون نیست اما باید وزارت ورزش یا حکم سرپرستی بزند و یا تاریخ برگزاری انتخابات را معین کند.

این شرایط در حالی در تنیس پیش آمده که فدراسیون انجمن های ورزشی هم وضعیت مشابهی دارد. دوره مدیریت محمد علیپور هم 17 آبان به سرانجام رسیده و کارهای مربوط به ثبت نام از کاندیداهایش هم اجرا شده اما تصمیمی در مورد زمان برگزاری مجمع گرفته نشده و همه بلاتکلیف کارشان را دنبال می نمایند.

این وضعیت در شرایطی پیش آمده که یکی از نقدهای معاون قهرمانی وزارت ورزش در بدو ورودش به این معاونت، به تاخیر در برگزاری انتخابات بود و وقتی کارش را آغاز کرد، اولویتش را در مشخص تکلیف فدراسیون ها گذاشت. او حتی دی ماه 96 گفت: بر اساس تحقق شعار قانونمندی و نظم بخشی سریع تر کوشش کردیم انتخابات فدراسیون هایی که دوره چهار ساله آنها به اتمام رسیده یا با سرپرست اداره می شوند را برگزار کنیم. سعی می کنیم مجمع انتخاباتی هر فدراسیون را قبل از اتمام دوره چهار ساله برگزار کنیم تا هیچ فدراسیونی نباشد که با سرپرست اداره گردد.

با وجود این نگاه اما جالب است که حالا حداقل تکلیف فدراسیون هایی که ثبت نام شان اجرا شده و نتیجه استئلام وضعیت کاندیداها نیز اعلام شده، روشن نمی گردد. درست است که به خاطر قانون منع بکارگیری بازنشسته ها، وزارت ورزش با تعداد زیادی از فدراسیون های بلاتکییف روبرو شده اما مشخص زمان برگزاری مجمع دو فدراسیونی که همه کارشان اجرا شده، چقدر کار پیچیده ای است که قدمی برایش برداشته نمی گردد؟

وقتی این شرایط پیش می آید این ذهنیت جان می گیرد که شاید گزینه هایی که حضور دارند یا شانس بیشتری برای انتخاب شدن دارند، مثل روسای فعلی فدراسیون ها، مورد نظر مسوولان تصمیم گیر نیستند. اما اگر همین موضوع را هم بپذیریم، باز راهی نیست و باید انتخابات برگزار گردد، مگر اینکه بخواهند راه دیگری بروند. شش ماه از ثبت نام بگذرد و بعد حرف از ثبت نام مجدد زده گردد یا روسای فعلی فدراسیون انقدر خسته شوند که تصمیم به استعفا بگیرند. که این روش ها جز اینکه تبعات ناخوشایند برای این رشته ها دارد، عایدی دیگری در پی ندارد.

4،2

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 155

به "سکوت عجیب در مقابل مجمع انتخاباتی دو فدراسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوت عجیب در مقابل مجمع انتخاباتی دو فدراسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید