مظاهری-حسینی، دو مشتری و یک بلیت نامداری: شفر به خاطر جام ملت ها به حسینی بازی داد

به گزارش وبلاگ واحدی، در شرایط فعلی، انتخاب یک دروازه بان از میان حسین حسینی و رشید مظاهری کار دشواری است که کی روش باید انجامش بدهد. اینکه کدام دروازه بان در فهرست نهایی تیم ملی قرار می گیرد سوالی است فعلا بی جواب.

مظاهری-حسینی، دو مشتری و یک بلیت نامداری: شفر به خاطر جام ملت ها به حسینی بازی داد

رقابت جذاب مظاهری و حسینی

امیر اسدی،کارلوس کی روش برای حضوری موفق در جام ملت های آسیا نگاه ویژه ای به بازیکنان آماده فوتبال ایران دارد. آن هایی که بتوانند انتظار او را برآورده نمایند، در فهرست نهایی قرار می گیرند و بقیه خط می خورند. درون دروازه اما رقابت حساسی میان دروازه بان ها وجود دارد. از علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده گرفته تا رشید مظاهری و حسین حسینی.

با افت عجیب محمدرضا اخباری و پارگی رباط صلیبی سوشا مکانی، 4 دروازه بان گوی سبقت را از بقیه ربوده و در فهرست کی روش نهاده شده اند. از این 4 دروازه بان، یکی خط می خورد و حضور در جام ملت های آسیا را از دست می دهد. قبل از جام جهانی 2018 نیز این 4 دروازه بان در اردو حضور داشتند اما در نهایت قرعه به نام حسین حسینی افتاد تا صندلی خود را در ترکیب 23 نفره تیم ملی از دست بدهد.

در جام جهانی، علیرضا بیرانوند دروازه بان ثابت بود و به ترتیب رشید مظاهری و امیر عابدزاده به عنوان جانشین های او روی نیمکت حضور داشتند. در آن مقطع رشید مظاهری که تجربه 3 سل حضور مداوم در اردوهای تیم ملی را داشت و البته در ذوب آهن هم بازی های کم نقصی به نمایش می گذاشت، جلوتر از عابدزاده، دروازه بان دوم تیم ملی بود. حالا اما اوضاع تغییر نموده و عابدزاده جای مظاهری را گرفته و به دروازه بان دوم تیم ملی تبدیل شده.

بحث علیرضا بیرانوند که در پرسپولیس و تیم ملی درخشیده و امیر عابدزاده که در ترکیب ثابت ماریتیمو حضور دارد، از دو دروازه بان دیگر جداست. بلیت امارات برای این دو رزرو شده اما حسین حسینی و رشید مظاهری در این روزهای خاتمهی رقابت شانه به شانه ای انجام می دهند تا یکی از آن ها همراه تیم ملی به جام ملت ها برود.

مظاهری بعد از افتی چند هفته ای، مقابل پرسپولیس نشان داد که هنوز می تواند عضوی از تیم ملی ایران باشد. دروازه بانی که با ایران به جام جهانی 2018 رفت و در ترکیب ذوب آهن- به جز لیگ هجدهم- بازی های درخشانی انجام داد. مظاهری بعد از بازی کم نقصی که برابر پرسپولیس انجام داد، دوباره به اردو دعوت شد و در روز ریکاوری بازیکنان تیم ملی، همراه با الکساندر لوپز- مربی دروازه بان های تیم ملی- تمرین اختصاصی انجام داد.

حضور مظاهری در تمرین ریکاوری نشان داد که کی روش هنوز روی او به عنوان یکی از دروازه بان های درجه یک فوتبال ایران حساب می نماید. دعوت رشید به اردوهای بعد و البته جام ملت های آسیا البته با یک مانع بزرگ روبه رو است. او باید در رقابت با حسین حسینی پیروز گردد و جزئی از فهرست تیم ملی ایران باشد.

حسین حسینی بعد از نیمکت نشینی در استقلال و انجام فقط 2 بازی تا خاتمه هفته سیزدهم، مقابل سپیدرود در ترکیب ثابت نهاده شد تا مهدی رحمتی روی نیمکت بنشیند. حسینی در این بازی، نخستین کلین شیت فصل خود را ثبت کرد و البته نشان داد در او آمادگی قرار گرفته است.

حضور یک باره حسینی در ترکیب استقلال، تنها یک دلیل داشت. از دست نرفتن شانس حضور در تیم ملی و جام ملت های آسیا. مسئله ای که اشکان نامداری، مربی دروازه بان های استقلال نیز آن را تأیید کرد: قطعا شفر به همه شرایط نگاه کلی می نماید و بازی کردن یک بازیکن چند دلیل دارد. یکی از دلایل حضور حسینی هم همین نزدیکی مسابقات جام ملت های آسیا است که شفر باید پشت دروازه بان ملی پوش تیمش بایستد و همانطور که تأکید کردم، دلایل دیگری هم وجود دارد.

نامداری: شفر به خاطر جام ملت ها به حسینی بازی داد

در شرایط فعلی، انتخاب یک دروازه بان از میان حسین حسینی و رشید مظاهری کار دشواری است که کی روش باید انجامش بدهد. اینکه کدام دروازه بان در فهرست نهایی تیم ملی قرار می گیرد سوالی است فعلا بی جواب.

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 151

به "مظاهری-حسینی، دو مشتری و یک بلیت نامداری: شفر به خاطر جام ملت ها به حسینی بازی داد" امتیاز دهید

1 کاربر به "مظاهری-حسینی، دو مشتری و یک بلیت نامداری: شفر به خاطر جام ملت ها به حسینی بازی داد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مظاهری-حسینی، دو مشتری و یک بلیت نامداری: شفر به خاطر جام ملت ها به حسینی بازی داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید