کاغذبازی را رها کنیم تا بستر لازم برای سرمایه گذاری فراهم گردد

به گزارش وبلاگ واحدی، نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: باید کاغذبازی را رها کنیم تا بستر لازم برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی فراهم گردد.

کاغذبازی را رها کنیم تا بستر لازم برای سرمایه گذاری فراهم گردد

به گزارش خبرنگاران، فتح الله حقیقی در دیدار اعضای هیئت مدیره اتاق تعاون و اتاق بازرگانی، اظهار کرد: بزرگ ترین مشکل در حوزه های اقتصاد، عمران، اجتماعی و گردشگری که اشتغال ایجاد می نماید، این است که استان پتانسیل بسیار زیاد و بکری دارد و می توان کارهای بزرگی انجام داد، اما قریب به اتفاق مواقع معبر بوده تا مقصد، در چنین شرایطی استخراج درست از موضوعات و مباحث صورت نگرفته و زمینه برای برنامه ریزی درست صورت نمی گیرد.

استاندار زنجان ادامه داد: با وجود این که همه استانداران زنجان زحمات زیادی کشیده اند، اما از بضاعت و پتانسیل استان بهره گیری نشده است. نیمی از جمعیت و ثروت ایران در دایره ای به شعاع 400 کیلومتری زنجان واقع شده است و ثروت و موقعیتی بهتر از زنجان یافت نمی گردد، اما متأسفانه چرخه صنایع زنجان از سال ها پیش ناقص مانده است.

وی ادامه داد: کمتر جایی با موقعیت گردشگری زنجان وجود دارد، اما عمر حضور مسافر در این استان فقط 24 ساعت است، این یعنی هزینه، در حالی که برای فراوری ثروت، هر مسافر حداقل باید 72 ساعت در استان حضور داشته باشد.

حقیقی با تأکید بر این که زنجان از نظر پتانسیل در جهان، حرف های زیادی برای گفتن دارد، اضافه کرد: زنجانیان متخصص در برخی کشورهای اروپایی، حوزه فناوری اطلاعات را فرماندهی می نمایند و برخی مسئله ای برای آمدن به زنجان ندارند. حال این سئوال مطرح است که چرا زنجان تا به امروز نتوانسته حوزه های فناوری اطلاعات و برق را که بسیار زودبازده و پراشتغال است، به صورت شهرک درآورد؟

استاندار زنجان با بیان این که امروز هر استانی بخواهد پیشرفت کند، باید برند داشته باشد، توضیح داد: زنجانی های زیادی در تهران هستند که دلشان می خواهد به استان خودشان خدمت نمایند. برای توسعه صنعت حتی اگر دو شغل هم ایجاد گردد غنیمت است. کار اصلی بنده این است که از همه پتانسیل های زنجان استفاده کنم و چند کار اساسی انجام دهم. بقیه امور چه بنده باشم و چه نباشم روتین است و ادامه می یابد.

وی یادآور شد: خوشبختانه اهرم های یاری نماینده بودجه را تعیین نموده ایم و مدیران کل موظف هستند که این اعتبارات را جذب نمایند. هم چنین پروژه ها اولویت بندی می گردد و به آنچه در توان بخش خصوصی است واگذار می گردد. بنده حاضرم پروژه ها را رایگان به بخش خصوصی واگذار کنم، مشروط بر اینکه تحقق آن را تضمین نمایند.

حقیقی اضافه کرد: برای جذب بودجه ملی، ستاد تشکیل داده ایم و وظایف استاندار، نماینده ها و مدیران کل تبیین شده است. بنده معتقدم که شرایط حتماً بهتر از گذشته می گردد و مدیران کل نیز از این طریق ارزیابی می شوند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به این که خیلی به بخش خصوصی اعتقاد دارد، ادامه داد: در این راستا، برطرف موانع فراوری را از استانداری به نخ تایر بردیم. دو مصوبه داشتیم، اینکه بانک ملی بدهی های نخ تایر را قسطی کند و سازمان بازنشستگی (شستا) نیز سرمایه گذاری کند. دیروز نزد مدیرعامل بانک ملی کشور بودیم و اقساط نخ تایر 12 ساله شد. همچنین مقرر شد که سازمان بازنشستگی، شرکت های زیان ده را که می فروشد، در اولویت اصلی به توسعه نخ تایر یاری کند.

وی با بیان این که باید به آنچه قول می دهیم، عمل کنیم، یادآور شد: باید کاغذبازی را رها کنیم تا بستر لازم برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی فراهم گردد. اگر پیشنهاد خوبی داشته باشیم، نگاه بنده به بخش خصوصی امیدبخش و باز است. باید سرمایه گذار را تشویق کرد، چون اگر تحویلش بگیریم شمارکارگران را افزایش می دهد.

حقیقی همچنین با اشاره به این که اگر سرمایه گذار خلافی بکند، مراجع قضایی ورود می نماید و وظیفه ما فقط حمایت از سرمایه گذار است، توضیح داد: همه باید به هم یاری کنیم و نظر بنده برای همه سرمایه گذاران مثبت است. در این راستا، از همه انرژی خود در استان زنجان استفاده می کنم. همچنین اینکه شورای گفت و گوی برطرف موانع فراوری، مصوب شده ولی اجرا نشده و احتیاج به آنالیز دارد. آنچه مصوب می گردد حتما باید اجرا گردد.

استاندار زنجان اضافه کرد: بانک اطلاعاتی راه اندازی خواهد شد که اطلاعات 430 قلم از اقلام مهم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی را تجمیع کند و به روز باشد تا همه ملزم باشند از این اطلاعات استفاده نمایند. همچنین باید مدیرانی داشته باشیم که اگر به مردم قول می دهند، عمل نمایند و حرف شان در مقابل رسانه و خلوت یکی باشد، چون آرام کردن درون جامعه بر عهده مدیران است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 152

به "کاغذبازی را رها کنیم تا بستر لازم برای سرمایه گذاری فراهم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاغذبازی را رها کنیم تا بستر لازم برای سرمایه گذاری فراهم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید