آشنایی با آب و هوای تورنتو و بهترین زمان سفر

به گزارش وبلاگ واحدی، تورنتو یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای کانادا است که به دلیل داشتن جاذبه‌های دیدنی زیاد، صنایع پیشرفته و فرصت‌های شغلی فراوان، مقصد محبوبی برای مسافران و مهاجران است. اما قبل از هر برنامه‌ریزی برای سفر، باید با آب و هوا و اقلیم این شهر آشنا شد. در این مقاله قصد داریم شرایط آب و هوایی تورنتو و بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبا را معرفی کنیم.

آشنایی با آب و هوای تورنتو و بهترین زمان سفر

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

فصل بهار در تورنتو

بهار در تورنتو از اواسط ماه مارس آغاز می‌شود. در این فصل هوا نسبتاً ملایم است و متوسط دما رو به افزایش می‌گذارد.

آب و هوا در ماه مارس

ماه مارس آغازگر فصل بهار در تورنتو است. میانگین دما در این ماه بین 2 تا 7 درجه سانتی گراد در نوسان است. هوا همچنان سرد است و بارش برف و باران ادامه دارد، اما رفته رفته کمتر می‌شود. روزها نسبت به ماه قبل طولانی‌تر می‌شوند.

ماه مارس زمان مناسبی برای فعالیت‌های زمستانی است. می‌توانید از اسکی، اسکیت و سورتمه‌سواری لذت ببرید. همچنین جشنواره‌های پایان زمستان مثل جشنواره یخ در این ماه برگزار می‌شود.

آب و هوا در ماه آوریل

میانگین دما در آوریل بین 7 تا 13 درجه سانتی‌گراد است. هوا گرم‌تر می‌شود و بارندگی‌ها کمتر. درختان شروع به سبز شدن می‌کنند.

در آوریل می‌توانید فعالیت‌هایی مثل دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی در پارک‌ها و باغ‌وحش، تماشای مسابقات ورزشی و حضور در جشنواره‌ها را تجربه کنید. همچنین رویدادهایی مثل جشنواره ژاپنی ساکورا در این ماه برگزار می‌شود.

آب و هوا در ماه مه

میانگین دما در ماه مه از 13 تا 19 درجه سانتی‌گراد متغیر است. روزها گرم و دلپذیر می‌شوند. درختان به طور کامل سبز می‌شوند و گل‌ها شکوفه می‌کنند.

مه بهترین زمان برای فعالیت‌هایی مثل دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و گردش در پارک‌هاست. همچنین می‌توانید از جشنواره‌هایی مثل جشنواره هنر تورنتو و جشنواره غذا دیدن کنید. در مجموع، مه بهترین زمان در فصل بهار برای بازدید از تورنتو است.

فصل تابستان در تورنتو

تابستان در تورنتو از اواسط ژوئن آغاز می‌شود. هوا در این فصل گرم و مرطوب است.

آب و هوا در ماه ژوئن

میانگین دما در ژوئن بین 15 تا 23 درجه سانتی‌گراد است. روزهای گرم و طولانی تابستان آغاز می‌شود، اما شب‌ها همچنان خنک هستند. بارندگی کم و پراکنده است.

در ژوئن می‌توانید از فعالیت‌های تابستانی مثل شنا در ساحل دریاچه انتاریو، بازی‌های آبی، گردش در پارک و تماشای آتش‌بازی لذت ببرید. همچنین جشنواره موسیقی فولک در این ماه برگزار می‌شود.

آب و هوا در ماه ژوئیه

میانگین دما در ژوئیه بین 20 تا 26 درجه سانتی‌گراد است. ژوئیه گرم‌ترین ماه سال در تورنتو است. روزهای بسیار گرم و شب‌های نسبتاً خنک. هوا مرطوب است و توفان‌های پراکنده رخ می‌دهد.

در ژوئیه بسیاری از شهروندان و گردشگران تعطیلات تابستانی خود را آغاز می‌کنند. می‌توانید از فضاهای باز، سواحل و جشنواره‌های تابستانی لذت ببرید. رویدادهایی مثل جشنواره پراید، جشنواره جاز و جشنواره فیلم تورنتو در این ماه برگزار می‌شوند.

آب و هوا در ماه اوت

میانگین دما در اوت مشابه ژوئیه و بین 19 تا 25 درجه سانتی‌گراد است. هوا همچنان گرم و مرطوب است، اما تدریجاً خنک‌تر می‌شود. بارندگی‌های تابستانی ادامه دارد.

در اوت نیز می‌توانید بیشتر وقت خود را در فضاهای باز بگذرانید. همچنین جشنواره‌هایی مثل جشنواره کارائیب در این ماه برپاست. در مجموع، تابستان بهترین زمان برای گردشگرانی است که به دنبال فعالیت‌های تفریحی و جشنواره‌ها هستند.

فصل پاییز در تورنتو

پاییز از اواسط سپتامبر آغاز می‌شود. هوا خنک‌تر می‌شود و برگ‌های درختان تغییر رنگ می‌دهند.

آب و هوا در ماه سپتامبر

میانگین دما در سپتامبر بین 15 تا 21 درجه سانتی‌گراد است. روزها همچنان گرم اما شب‌ها خنک‌تر می‌شود. بارندگی پراکنده وجود دارد.

سپتامبر آخرین فرصت برای لذت بردن از تابستان است. همچنین می‌توانید جشنواره برداشت محصولات و کشاورزی را تجربه کنید.

آب و هوا در ماه اکتبر

میانگین دما در اکتبر بین 7 تا 13 درجه سانتی‌گراد متغیر است. روزها خنک و شب‌ها سرد می‌شود. بارش باران افزایش می‌یابد و برگ‌های درختان به رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز درمی‌آیند.

در اکتبر می‌توانید از تماشای برگ‌های رنگارنگ در پارک‌ها لذت ببرید. همچنین جشنواره فیلم تورنتو در این ماه برگزار می‌شود.

آب و هوا در ماه نوامبر

میانگین دما در نوامبر بین 3 تا 8 درجه سانتی‌گراد است. هوا سرد می‌شود و احتمال بارش برف افزایش می‌یابد. روزها کوتاه و شب‌ها طولانی است.

در نوامبر باید لباس‌های گرم‌تر بپوشید. می‌توانید در پارک‌ها قدم بزنید و از زیبایی طبیعت در پاییز لذت ببرید. همچنین جشنواره نور در این ماه برگزار می‌شود.

فصل زمستان در تورنتو

زمستان از اواسط دسامبر شروع می‌شود. هوا در این فصل بسیار سرد و مقدار زیادی برف می‌بارد.

آب و هوا در ماه دسامبر

میانگین دما در دسامبر بین -5 تا صفر درجه سانتی‌گراد است. هوا بسیار سرد است و بارش برف زیاد است. روزها کوتاه و شب‌ها بلند است.

در دسامبر باید لباس‌های بسیار گرم و ضخیم بپوشید. می‌توانید از فعالیت‌های زمستانی مثل اسکی، برف‌بازی، اسکیت روی یخ و ساختن آدم برفی لذت ببرید. رویدادهایی مثل کریسمس و سال نو هم جریان دارد.

آب و هوا در ماه ژانویه

میانگین دما در ژانویه بین -10 تا -5 درجه سانتی‌گراد است. سردترین ماه سال است و هوا بسیار سرد و خشک است. بارش برف شدید وجود دارد.

در ژانویه باید کاملاً آماده سرما باشید. می‌توانید از جشنواره یخ تورنتو و فعالیت‌های زمستانی لذت ببرید.

آب و هوا در ماه فوریه

میانگین دما در فوریه مشابه ژانویه و بین -10 تا -4 درجه سانتی‌گراد است. هوا همچنان خیلی سرد است اما تدریجاً گرم‌تر می‌شود. بارش برف کمتر می‌شود.

در فوریه می‌توانید فعالیت‌های زمستانی را ادامه دهید. همچنین جشنواره یخبندان در این ماه برپاست.

در مجموع، بسته به علاقه‌تان به فصل‌های مختلف، زمان سفرتان را به تورنتو برنامه‌ریزی کنید تا بیشترین لذت را ببرید. امیدوارم این مقاله در آشنایی شما با آب و هوای تورنتو مفید بوده باشد.

انتشار: 6 مهر 1402 بروزرسانی: 11 مهر 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 945

به "آشنایی با آب و هوای تورنتو و بهترین زمان سفر" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با آب و هوای تورنتو و بهترین زمان سفر" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آب و هوای تورنتو و بهترین زمان سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید