جاذبه های زیبای طبیعی تورنتو و انتاریو: پارک ها، دریاچه ها، جنگل ها

به گزارش وبلاگ واحدی، استان انتاریو و شهر تورنتو به خاطر جاذبه‌ها و زیبایی‌های طبیعی‌شان مشهور هستند. اگر دنبال یک مقصد برای گردش و دیدن مناظر زیبای طبیعت هستید، انتاریو و تورنتو انتخاب‌های عالی هستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی برخی از بهترین جاذبه‌های طبیعی استان انتاریو و شهر تورنتو بپردازیم تا شما عزیزان را با این زیبایی‌های خدادادی بیشتر آشنا کنیم.

جاذبه های زیبای طبیعی تورنتو و انتاریو: پارک ها، دریاچه ها، جنگل ها

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

پارک ملی آلگونکین

یکی از معروف‌ترین و زیباترین پارک‌های ملی استان انتاریو، پارک ملی آلگونکین است که در نزدیکی شهرستان تاندربی واقع شده است. این پارک با وسعتی بالغ بر 7725 کیلومتر مربع، دارای تنوع زیستی بسیار بالایی است و میزبان گونه‌های جانوری و گیاهی متنوعی می‌باشد.

جنگل‌های انبوه، دریاچه‌ها و رودخانه‌های زیبا، کوه‌های صخره‌ای، تپه‌ماهورها و صخره‌های برآمده از جمله زیبایی‌های طبیعی این پارک به‌شمار می‌روند. گونه‌های جانوری مختلفی مانند خرس سیاه، گرگ، شغال، سمور صخره‌ای، طوطی دریایی و همچنین انواع ماهی‌ها در این پارک زندگی می‌کنند.

پارک ملی آلگونکین فرصت‌های فراوانی برای فعالیت‌های طبیعت‌گردی و تفریحات سالم ارائه می‌دهد. دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، قایق‌رانی، ماهیگیری، و حتی اسکی روی آب از جمله فعالیت‌های پرطرفدار این پارک هستند. همچنین کمپینگ در مناطق مجاز نیز برای طبیعت‌گردان بسیار جذاب خواهد بود.

دره بروس

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی دیدنی استان انتاریو، دره بروس است که در شمال شهرستان تورنتو قرار دارد. این دره زیبا با دیواره‌های صخره‌ای بلند و رودخانه جاری در کف آن، منظره‌ای بکر و خیره‌کننده را به نمایش می‌گذارد.

طبیعت بسیار زیبا و دست‌نخورده دره بروس، آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی در انتاریو تبدیل کرده است. علاوه بر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، غارنوردی نیز یکی از فعالیت‌های پرطرفدار در این دره زیباست.

همچنین آبشارهای متعددی در دره بروس وجود دارند که زیبایی خیره‌کننده‌ای به منطقه بخشیده‌اند. آبشار وبستر، آبشار اینگلوود و آبشار توئین به خصوص از معروف‌ترین آبشارهای دره بروس هستند که حتما باید دیده شوند.

جزایر خلیج جورجیا

مجمع‌الجزایر خلیج جورجیا که در دریاچه هورون واقع شده‌اند، یکی دیگر از زیباترین مناطق طبیعی استان انتاریو محسوب می‌شوند. این جزایر کوچک در مجموع 30 جزیره را شامل می‌شوند که بکر و دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند.

با سفر به جزایر خلیج جورجیا، شما می‌توانید از طبیعت وحشی و بی‌نظیر این جزایر لذت ببرید. صخره‌ها، جنگل‌های انبوه، گیاهان خودرو و حیات وحش فراوان، همه و همه زیبایی بی‌نظیری به این جزایر بخشیده‌اند.

فعالیت‌هایی مانند قایق‌رانی، کوهنوردی، شنا، ماهیگیری و حتی غواصی را می‌توانید در جزایر خلیج جورجیا تجربه کنید. برای دوست‌داران طبیعت‌گردی و ماجراجویی، این جزایر واقعا بهشتی خیالی هستند!

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا یکی از مشهورترین و زیباترین آبشارهای جهان است که در مرز ایالت نیویورک آمریکا و استان انتاریو کانادا قرار گرفته است. این آبشار عظیم با ارتفاع 50 متر و عرض 1300 متر، دارای آبدهی فوق‌العاده‌ای است که حدود 170 هزار لیتر آب در هر ثانیه از آن سرازیر می‌شود.

منظره خیره‌کننده آبشار نیاگارا با ستون عظیم آبی که از بالای صخره‌ها سقوط می‌کند و مه و ذرات آب ریز بسیاری که ایجاد می‌کند، آن را به یکی از شگفتی‌های طبیعی جهان تبدیل کرده است.

علاوه بر تماشای زیبایی آبشار، امکاناتی مانند سفرهای قایقرانی در پایین‌دست آبشار و همچنین بازدید از برج مشاهده نیز در کنار آبشار نیاگارا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز بهره ببرید.

پارک ملی جزایر خلیج ثلاثه

پارک ملی جزایر خلیج ثلاثه که در دریاچه هورون واقع شده‌اند، یکی دیگر از زیستگاه‌های حیات وحش ارزشمند استان انتاریو هستند که حتما باید از آن‌ها دیدن کرد.

این پارک ملی شامل جزایر میدل، شرقی و ماوی می‌شود. مناظر طبیعی زیبا، صخره‌ها، جنگل‌ها و سواحل شنی این جزایر، آن‌ها را به مقصدی ایده‌آل برای طبیعت‌گردان تبدیل کرده‌اند.

انواع پرندگان، لاک‌پشت‌های دریایی، مارمولک‌ها و حیوانات دیگری در جزایر خلیج ثلاثه زندگی می‌کنند که می‌توانید آن‌ها را از نزدیک مشاهده نمایید. همچنین فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، اسکله‌نشینی، شنا و قایق‌رانی نیز در این جزایر امکان‌پذیر است.

پارک ملی پوآنت پلی

پارک ملی پوآنت پلی در شرق دریاچه انتاریو و در مجاورت شهر تورنتو قرار گرفته و یکی از زیباترین و محبوب‌ترین پارک‌های ملی استان به‌شمار می‌رود.

مناظر ساحلی زیبا، صخره‌ها، دریاچه‌های کوچک و جزایر کوچک از ویژگی‌های این پارک هستند. همچنین گونه‌های جانوری متنوعی نظیر روباه، راکون، خرگوش و غیره در پارک پوآنت پلی زندگی می‌کنند.

از آنجایی که این پارک در نزدیکی تورنتو قرار دارد، یکی از مقاصد محبوب گردش در روزهای آخر هفته برای ساکنان تورنتو به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید با سفر به پارک ملی پوآنت پلی، اوقات خوشی را در کنار طبیعت بکر این پارک سپری کنید.

جزیره مانیتولین

جزیره مانیتولین یکی از جزایر زیبای دریاچه انتاریو است که در 90 کیلومتری شمال تورنتو واقع شده است. این جزیره به خاطر طبیعت بکر و دست‌نخورده‌اش شهرت دارد.

جنگل‌های انبوه، تپه‌ماهورها، سواحل شنی ماسه‌ای و صخره‌های برآمده، زیبایی خیره‌کننده‌ای به این جزیره بخشیده‌اند. جزیره مانیتولین یکی از بهترین مکان‌ها برای فعالیت‌های طبیعت‌گردی و تفریحات سالم محسوب می‌شود.

شما می‌توانید ضمن قدم زدن در جنگل‌ها و کنار سواحل مانیتولین، از آرامش و طبیعت دست‌نخورده این جزیره لذت ببرید. همچنین امکاناتی برای قایق‌رانی، ماهیگیری، دوچرخه‌سواری و گلف نیز در این جزیره وجود دارد.

آبشارهای شهرستان هامیلتون

شهرستان هامیلتون در جنوب استان انتاریو، دارای تعداد زیادی آبشار طبیعی زیبا است که از جاذبه‌های گردشگری منطقه محسوب می‌شوند.

آبشار تفن، آبشار اسپنسر، آبشار وبستر و آبشار آلبیون از جمله مشهورترین آبشارهای طبیعی در هامیلتون هستند. این آبشارها با ارتفاعات متفاوتی که دارند، مناظر بسیار زیبا و دیدنی‌ای را به وجود آورده‌اند که حتما باید از نزدیک تجربه شوند.

علاوه بر زیبایی طبیعی، برخی از این آبشارها مانند آبشار تفن، دارای امکاناتی برای پیک‌نیک و تفریح نیز هستند. بنابراین اگر به دنبال دیدن زیبایی‌های طبیعی در هامیلتون هستید، حتما سری به این آبشارهای خیره‌کننده بزنید.

جزیره فیلیپ ادوارد

اگر به دنبال تجربه طبیعت بکر و دست‌نخورده هستید، سفر به جزیره فیلیپ ادوارد که در خلیج سنت لارنس واقع شده را از دست ندهید. این جزیره کوچک که مساحتی در حدود 200 کیلومتر مربع دارد، دارای طبیعتی وحشی و بکر است.

جنگل‌های کهنسال، تپه‌ماهورهای سرسبز، سواحل صخره‌ای و آرامش حیرت‌انگیز، زیبایی منحصربه‌فردی به این جزیره بخشیده‌ است. جزیره فیلیپ ادوارد یکی از بهترین مقاصد برای طبیعت‌گردی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و مشاهده پرندگان و حیات وحش است.

در نهایت می‌توان گفت که استان انتاریو و شهر تورنتو دارای طبیعتی بکر، زیبا و متنوع هستند که طبیعت‌دوستان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کنند. امیدواریم با خواندن این مقاله بیشتر با زیبایی‌های طبیعی این منطقه آشنا شده باشید.

انتشار: 6 مهر 1402 بروزرسانی: 11 مهر 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 717

به "جاذبه های زیبای طبیعی تورنتو و انتاریو: پارک ها، دریاچه ها، جنگل ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاذبه های زیبای طبیعی تورنتو و انتاریو: پارک ها، دریاچه ها، جنگل ها" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های زیبای طبیعی تورنتو و انتاریو: پارک ها، دریاچه ها، جنگل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید