آمریکا مانع بازگشت پناهجویان سوری به سرزمین خود می گردد

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، ستاد همکاری بین دستگاهی دولت روسیه و سوریه با انتشار بیانیه ای از کارشکنی آمریکا برای جلوگیری از بازگشت پناهجویان سوری به کشور خود اطلاع داد.

آمریکا مانع بازگشت پناهجویان سوری به سرزمین خود می گردد

بر اساس این گزارش، در بیانیه مذکور تاکید شده که آمریکا با انجام بعضی اقدامات و به کارگیری ساز و کارها از بازگشت پناهجویان سوری به کشور خود جلوگیری نموده و مانع آنها می گردد.

در این بیانیه آمده است: علیرغم کوشش های مجدانه مقامات سوری برای ایجاد شرایط لازم برای بازگرداندن شهروندان این کشور به خانه های خود، آمریکا و متحدین این کشور اقدام به اجرای دسته ای از ساز و کارها از جمله به راه انداختن کمپین های تبلیغاتی برای نگه داشتن شهروندان سوری در کشورهای همسایه نموده است.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: ما ذکر این نکته را بسیار ضروری می دانیم که ارزیابی دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در مورد پناهجویان و چشم انداز (معین شده توسط این دفتر) برای شهروندان سوریه که در کشورهای دیگر خاورمیانه مستقر هستند، بازگشت آنها به سرزمین مادری خود است که البته بیش از 70 درصد از آنها امیدوارند به محل اقامات دائمی خود (سوریه) بازگردند. با این حال، این سوال منطقی به ذهن خطور می نماید که پس چرا تا به امروز این اتفاق رخ نداده است؟

بنا بر اظهارات ستاد همکاری بین دولتی روسیه و سوریه، آمریکا از حفظ نا آرامی و بی ثباتی در سوریه سود برده و از این طریق به دنبال توجیه حضور غیر قانونی خود در این کشور و غارت منابع طبیعی متعلق به مردم سوریه است.

در این بیانیه آمده است که آمریکا با استفاده از دروغ پراکنی های سازمان یافته و ارائه اطلاعات غلط در مورد شرایط موجود در سوریه، به پناهجویان این کشور هشدار داده و از بازگشت آنها به سرزمین مادری خود جلوگیری می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1710

به "آمریکا مانع بازگشت پناهجویان سوری به سرزمین خود می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا مانع بازگشت پناهجویان سوری به سرزمین خود می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید