آیا مصرف الکل در پیشگیری از کرونا تأثیر می گذارد؟

به گزارش وبلاگ واحدی، با شیوع کرونا شایعات و مطالب گوناگونی پیرامون این ویروس منتشر شده است. در این مطلب به آنالیز یکی از این مطالب پرداخته ایم.

آیا مصرف الکل در پیشگیری از کرونا تأثیر می گذارد؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، با شیوع ویروس کرونا و همه گیر شدن آن، مطالب گوناگونی در اینترنت بخصوص شبکه های اجتماعی درباره این بیماری منتشر شده است، که بعضی از آنها باورهای غلطی است که باعث گمراهی مردم می گردد.

در ادامه به ذکر یکی از شایعات موجود پرداخته ایم.

مصرف الکل در پیشگیری از کرونا مؤثر است!

درپی شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر دنیا، باور غلطی در بین مردم وجود دارد که مصرف الکل در پیشگیری از مبتلا شدن به این ویروس مؤثر است.

متاسفانه بعضی افراد به دلیل ناآگاهی اقدام به غرغره کردن یا خوردن محلول اتانول و متانول کرده اند با این هدف که از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری نمایند، اما نه تنها تأثیری نداشته، بلکه منجر به مرگ آنها شده است.

بنابراین این تصور به طور کامل اشتباه است. مصرف متانول به دلیل خاصیت سمیّ بودن آن، باعث مسمومیت شدید، نابینا شدن و مرگ می گردد. همچنین متانول برخلاف اتانول به وسیله پوست جذب می گردد و موجب مسمومیت و حساسیت های پوستی می گردد.

باتوجه به اینکه متانول خاصیت سمیّ دارد، هیچ مرجع بین المللی استفاده از آن را برای ضدعفونی دست، پوست، لوازم های پزشکی، انواح سطوح و غیره، توصیه نمی کند.

جالب است بدانید براساس یک مطالعه در سال 2015، که در ژورنال تحقیقات الکل منتشر شده است، مصرف بیش از حد الکل با عوارض جانبی سلامتی مرتبط با سیستم ایمنی مانند امکان مبتلا شدن به ذات الریه، مرتبط است.

همچنین اسپری کردن الکل روی بدن، تاثیری بر ازبین بردن ویروس های داخل بدن ندارد و چنین موادی درصورت رسیدن به چشم یا دهان، می تواند به غشاء مخاطی آسیب برساند.

انتهای پیغام/4112/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1054

به "آیا مصرف الکل در پیشگیری از کرونا تأثیر می گذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مصرف الکل در پیشگیری از کرونا تأثیر می گذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید