کمبود 16 هزار معلم در سیستان و بلوچستان

به گزارش وبلاگ واحدی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون حدود 16 هزار معلم کمبود در استان وجود دارد که به وسیله دانشگاه فرهنگیان با برگزاری آزمون امیدواریم مقداری از این کمبود برطرف گردد.

کمبود 16 هزار معلم در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران- به نقل از استانداری، احمد علی موهبتی در شورای آموزش و پرورش استان اضافه کرد:2000 معلم هم اختصاصی سیستان و بلوچستان در خود استان از بین بومی های استان جذب می شوند.

وی ادامه داد: در واقع شکاف منحنی تعداد معلم و دانش آموز که در حال افزایش بود سال جاری هم جهت می گردد و فاصله و جهت منحنی کم می گردد.

موهبتی اضافه کرد: کوشش معلمین و دبیران و مسولان و اثر بخشی در کنکور قابل قبول بوده اما هنوز با حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی گفت: در حوزه احتیاج فضاهای آموزشی در استان از سال 93 رشد خوبی آغاز شده اما در شرایط فعلی بیش از 400 میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که 300 میلیارد تومان تخصیص داشته است.

استاندار اعلام کرد: توجه ویژه و جدی به بحث پیش دبستانی و یاری به اینکه قبل اینکه وارد مدرسه می گردد دایره لغت دانش آموزان تقویت گردد، نظارت جدی بر مدارس معلمین و آموزش و پرورش باشد.

موهبتی اضافه کرد: کم کاری در حوزه اداری در آموزش و پرورش اصلا پذیرفته نیست همه کوشش نمایند تغیر در استان بر اساس توسعه تحول و بهره وری انجام گردد و باید به توانمند سازی نیز توجه ویژه ای گردد.

موهبتی گفت: بیش از 763 هزار دانش آموز سال جاری در سامانه ثبت شده که در6313 مدرسه و 32 هزار کلاس درس تحصیل می نمایند که همه کلاس های درس باید معلم داشته باشند.

وی گفت: به همین دلیل خلأ موجود آموزش و پرورش از محل تامین حق التدریس یا بحث سر باز معلم و استفاده از بازنشستگان مشکل تامین معلم تا حدودی حل شده اما شرایط مطلوب نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 619

به "کمبود 16 هزار معلم در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود 16 هزار معلم در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید