گفت وگو با تهیه کننده فیلم شماره ده، فرازو فرودهای یک فرار

به گزارش وبلاگ واحدی، امروز در اولین روز جشنواره فیلم فجر، فیلم شماره 10 به نویسندگی و کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی ابراهیم عباسی، در پردیس سینمایی ملت به نمایش درمی آید.

گفت وگو با تهیه کننده فیلم شماره ده، فرازو فرودهای یک فرار

به گزارش خبرنگاران، این فیلم محصول بنیاد فارابی است و بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. از بازیگران این فیلم هم می توان به مجید صالحی، حسام منظور، سیامک صفری و بهرنگ علوی اشاره کرد. ابراهیم عباسی پیش از این فیلم های تک تیرانداز (1399) اشنوگل (1395)، قرارمون پارک شهر (1395)، او خوب سنگ می زند (1391)، پنجشنبه آخر ماه (1390)، شور شیرین (1388)، به کبودی یاس (1387)، شب حورا (1386) و مردی از جنس بلور (1377) و مردی شبیه باران (1375) را تهیه کرده و فیلم شماره 10 دهمین تجربه او در این زمینه است. با او در باره این فیلم صحبت کردیم:

اگر بخواهید فیلم را معرفی کنید، چه می گویید؟

فیلم در باره اسیری است که از اسارتگاه دشمن فرار می کند و در مسیر فرار، فراز و فرودهایی دارد. در سرانجام هم تصمیم می گیرد به یک قهرمان تبدیل شود و اتفاقات طور دیگری رقم می خورد.

از شروع ساخت و ایده و این که چطور تصمیم به تولید این فیلم گرفتید، بگویید.

قصه را آقای زرگرنژاد بر اساس تحقیقات گسترده ای که در دو سه سال گذشته به عنوان نویسنده انجام داده بود، نوشت. بر مبنای خاطراتی از چند نفر از اسرای جنگ داستان هایی شکل گرفتند و این داستان ها در یک قصه دراماتیک جمع شدند و در نهایت شماره ده شکل گرفت.

بزگترین چالشتان در ساخت این فیلم چه بود؟

ما کار را دیر شروع کرده بودیم و محدودیت زمانی داشتیم. ولی دوست داشتیم فیلم آماده حضور در جشنواره فجر باشد. به همین دلیل در یک زمان محدود پیش تولید و تولید را انجم دادیم و از طرف دیگر مصر بودیم که هر طور شده فیلم کیفیت خوبی داشته باشد. با همراهی خوب آقای زرگرنژاد و دیگر عوامل و بنیاد فارابی این رخ داد.

در باره اکران امروز چه فکر می کنید؟ دوست دارید چه اتفاقی برای فیلم بیفتد؟

داستان فیلم، قصه متفاوتی است و ما هم سعی کردیم ساخت خوبی داشته باشد، به ویژه می خواستیم در این شرایط با نسل جوان ارتباط برقرار کند. حتی تلاش کردیم از نظر هنری اتفاقاتی بیفتد که منتقدین و کارشناسان هم نظر خوبی به کار داشته باشند. با توجه به همه این موارد فکر می کنم، فیلم جایش را در سینمای ایران و در جشنواره فجر باز کند.

  • عکس | چهره متفاوت بازیگر تلویزیون در جشنواره فیلم فجر
  • اینفوگرافی| رکورداران دریافت سیمرغ بلورین موسیقی متن | اسماعیل تهرانی؛ اولین برنده جایزه موسیقی فیلم فجر

هم از مخاطبان صحبت کردید و هم از منتقدان. برای تهیه کنندگان معمولا اقبال عمومی و نظر مردم اهمیت بیشتری دارد تا منتقدین. شما به عنوان تهیه کننده برایتان کدام یک مهم تر هستند؟

به نظر من نقطه مطلوب این است که هم تماشاگران و هم منتقدان از فیلم راضی باشند. هر دو گروه مخاطب فیلم هستند و بهتر است که هر دو فیلم را بپسندند. به نظر من در مورد این فیلم این اتفاق خواهد افتاد. چون همه عوامل فیلم سعی کردند به بهترین شکل کارشان را انجام دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2340

به "گفت وگو با تهیه کننده فیلم شماره ده، فرازو فرودهای یک فرار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگو با تهیه کننده فیلم شماره ده، فرازو فرودهای یک فرار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید