گلکسی S23 اولترا سامسونگ ممکن است مجهز به سنسور ISOCELL HP2 باشد

به گزارش وبلاگ واحدی، حدس های زیادی در رابطه با دوربین نسل بعدی گوشی پرچم دار گلکسی S23 اولترا سامسونگ وجود دارد. تحلیلگران این صنعت همگی مطمئن هستند که این گوشی هوشمند قدرتمند از سنسورهای ISOCELL HP1 یا ISOCELL HP3 موجود استفاده نمی کند، بلکه سنسور دوربین جدیدی را که سامسونگ هنوز معرفی نکرده، را به کاربران ارائه می دهد.

گلکسی S23 اولترا سامسونگ ممکن است مجهز به سنسور ISOCELL HP2 باشد

باید اشاره کنیم که سنسورهای ISOCELL HP1 و HP3 در خانواده سنسورهای 200 مگاپیکسلی قرار دارند. شایعات بسیاری به سنسور 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا اشاره کردند و اکنون افشاگری به نام UniverseIce پیش بینی می نماید که پرچم دار بعدی سامسونگ می تواند از سنسور ISOCELL HP2 بهره ببرد. در حال حاضر، این سنسور در خط فراوری سامسونگ وجود ندارد و هنوز معرفی نشده است.

اگر بخواهیم به مشخصات احتمالی این سنسور معرفی نشده اشاره کنیم، باید بگوییم از آنجایی که سنسورهای ISOCELL HP1 و HP3 به ترتیب دارای پیکسل های 0.64 و 0.56 میکرومتری هستند، این افشاگر پیش بینی می نماید که سنسور ISOCELL HP2 می تواند بین آن ها جای بگیرد و دارای پیکسل های 0.60 میکرومتری باشد.

اکنون که تا معرفی از نسل تازه گوشی های پرچم دار سال 2023 سامسونگ فاصله زمانی زیادی داریم، اما با این حال هر از گاهی شایعات متعددی در خصوص گوشی های این سری به ویژه گلکسی S23 اولترا مطرح می گردد. یکی از این شایعات می گوید که سامسونگ گلکسی S23 اولترا ممکن است مجهز به یک دوربین 450 مگاپیکسلی باشد، هرچند که به نظر می رسد این خبر کمی بیش از حد واقعی است. بعضی منابع نیز بر این باورند که زوم دوربین قدرتمندترین گوشی سال 2023 سامسونگ هیچ پیشرفتی نسبت به نسل قبلی خود نخواهد داشت.

در این رابطه، پیش تر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گلکسی S23 اولترا دوربین پریسکوپی با زوم 10 برابری را حفظ خواهد نمود. البته استفاده از فناوری نسل قبلی به معنی عدم پیشرفت کیفیت تصاویر نیست، زیرا غول فناوری کره ای احتمالاً کیفیت تصاویر را با روش های دیگری افزایش خواهد داد. در واقع سامسونگ می تواند روی پردازش تصویر این سنسور کار کند و آن را بهبود ببخشد، از سنسور بهبودیافته تری بهره ببرد و یا از دیافراگم گسترده تر برای ارائه تصاویری با کیفیت تر استفاده کند.

هر چه که باشد، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که سامسونگ دوربین اصلی گلکسی S23 اولترا را با سنسوری با وضوح بالای 108 مگاپیکسل در اختیار کاربران قرار دهد. این شرکت سال ها از ارائه سنسور دوربین با وضوح بالا اجتناب می کرد، اما اکنون به نظر می رسد که به الگوسازی و شکست دادن رقبای خود در بازی اعداد سنسورهای دوربین عادت نموده است. درست است که رزولوشن سنسور دوربین نقش مهمی در ارائه جزییات تصویر دارد، اما میزان نوری که ثبت می گردد مواردی نظیر تعادل نوردهی، محدوده دینامیکی و حتی وضوح تصویر را معین می نماید.

پیش تر بعضی از تصاویر مفهومی گلکسی S23 اولترا در تعدادی از شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد که بر اساس آن می توان گفت که این گوشی هوشمند در قاب پشتی خود میزبان یک ماژول دوربین بسیار عریض است که ظاهراً سنسورهای بزرگی را نیز در خود جای خواهد داد. حفره نمایشگر روی پنل جلویی این گوشی هوشمند برای نگه داری از دوربین سلفی تعبیه شده و حاشیه های بسیار کم دور نمایشگر بزرگی مقدار پنل این پرچم دار را به ما یادآوری می نماید. انتظار داریم در روزهای آینده خبرهای بیشتری در خصوص سری گلکسی S23 در رسانه های خبری منتشر گردد.

منبع: Sammobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2247

به "گلکسی S23 اولترا سامسونگ ممکن است مجهز به سنسور ISOCELL HP2 باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S23 اولترا سامسونگ ممکن است مجهز به سنسور ISOCELL HP2 باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید