آماده باش همه دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی برای استقبال از مسافران نوروزی

به گزارش وبلاگ واحدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر آماده باش همه دستگاه های اجرایی برای استقبال از مسافران نوروزی تأکید کرد.

آماده باش همه دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی برای استقبال از مسافران نوروزی

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده با تأکید بر این مطلب در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان روز دوشنبه 2 اسفند ماه گفت: به دلیل مجاورت استان ما با خراسان رضوی، زائران ثامن الحجج (ع) بخش عمده ای از مسافران ما را تشکیل می دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اضافه نمود: این تکلیف و وظیفه دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر است که شرایط ایمن و راحتی را برای مسافران فراهم نمایند.

عباس زاده با اشاره به جاذبه های جهانگردی خراسان جنوبی، گفت: باید این فرصت ها برای ترغیب و جذب جهانگرد به درستی استفاد ه شوند.

او با تأکید بر این که ارزش اضافه نموده بخش جهانگردی کمتر از دیگر پیشران های توسعه ای نیست، متذکر شد: برای بهره برداری از همه ظرفیت های جهانگردی استان، تدوین سند جامع توسعه جهانگردی ضرورت دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار کرد: در این سند، ضمن اشاره به شرایط موجود، زیرساخت های مورداحتیاج برای رسیدن به جایگاه مناسب تر نیز مورد تأکید قرار می گیرد.

عباس زاده گفت: تأمین زیرساخت ها بر مبنای اطلاعات درج شده در سند جامع توسعه جهانگردی استان، از وظایف ماست.

او اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهداف این سند جامع، ایجاد انگیزه و ترغیب سرمایه گذاران به حضور در استان است.

عباس زاده اضافه نمود: زیرساخت هایی که مهیا می گردد، شرایط را برای سرمایه گذاری فراهم می سازند و در ادامه هم رقابت سرمایه گذاران، شرایط مناسبی را برای رفاه مردم و جهانگردان فراهم می آورد.

او تأکید کرد: همین زیرساخت ها و امکانات رفاهی است که بر ترجیح مسافران و جهانگردان در انتخاب استان برای مقصد سفر تأثیر می گذارد و هر مسافری که یک شب بیشتر در استان اقامت کند و با رضایت مندی از اینجا برود، آورده بیشتری برای ما به همراه دارد.

معاون استاندار با بیان این که سفرهای نوروزی به تصمیمات ستاد ملی کرونا بستگی دارد، گفت: بنا به پیش بینی ها، سفرهای نوروزی از 20 اسفند آغاز خواهد شد لذا تمامی دستگاه های خدمات رسان باید برای ارائه خدمات به مسافران، از این تاریخ، آمادگی لازم را داشته باشند.

عباس زاده بر ایجاد استراحتگاه های بین راهی در محورهای طولانی تأکید کرد و گفت: این استراحتگاه ها با خدماتی که به مسافران ارائه می نمایند و به برطرف خستگی رانندگان می انجامند، در کاهش آمار تصادفات جاده ای بسیار مؤثر هستند.

او آشکارسازی علائم منصوبه در طول محورها را ضروری خواند و اظهار کرد: عملیات آشکارسازی علائم و اصلاح خط کشی ها باید تا قبل از 20 اسفند به اتمام برسد.

معاون استاندار تاکید نمود: دستگاه های متولی در تأمین ارزاق عمومی، کالاهای اساسی و مواد غذایی سالم مورد احتیاج مردم در این ایام جدیت بیشتری داشته باشند.

عباس زاده با اشاره به این که بخش عمده ای از جهانگردان را اهالی استان تشکیل می دهند، گفت: شرایط باید برای بازدید مردم از اماکن تاریخی و فضاهای تفریحی تفرجی فراهم گردد.

او گفت: برای استقبال مردم از بند دره و بند امیر شاه، شهرداری بیرجند و اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی، ضروری است در زمینهٔ نظافت و ارائه خدمات در این دو حوزه، همکاری داشته باشند.

عباس زاده، طراحی اپلیکیشنی به منظور معرفی جاذبه های جهانگردی و اماکن خدماتی رفاهی استان و ارسال آن به وسیله پیامک به تلفن همراه مسافران را نیز پیشنهاد داد.

او ضمن تشکر از آمادگی دستگاه ها برای استقبال از سفرهای نوروزی، اظهار امیدواری کرد: همه هموطنان، نوروزی بی حادثه داشته باشند. دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان وظیفه دارند شرایط ایمن برای مسافران فراهم نمایند.

حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان نیز در این جلسه به تشریح زیرساخت های فراهم شده در استان پرداخت و به شرایط ویژه استان بخصوص در کریدورهای اصلی و محورهای مواصلاتی موجود که استان های شرقی و مرکزی را به یکدیگر متصل می نماید، تاکید نمود.

مرتضی عربی معاون جهانگردی، سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی به تشریح خدمات و امکانات فراهم شده در شهرستان های استان، برنامه های نوروزی شهرستان ها بخصوص در اماکن تاریخی شاخص و اماکن جهانی، بازارچه های صنایع دستی، امکانات موزه ها و … پرداخت.

در خاتمه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر و روسای کمیته ها برنامه های خود را تشریح کردند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2176

به "آماده باش همه دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی برای استقبال از مسافران نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش همه دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی برای استقبال از مسافران نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید