خبرنگاران عمارت باغ نشاط لار؛ مجموعه ای دلربا از دوران صفوی

به گزارش وبلاگ واحدی، تهران- خبرنگاران- عمارت و باغ نشاط لار مجموعه ای تاریخی بازمانده از دوره صفویه است که در شهر قدیم لار کنار رودخانه بروند در استان فارس واقع شده است.

خبرنگاران عمارت باغ نشاط لار؛ مجموعه ای دلربا از دوران صفوی

جهت دریافت خدمات طراحی خانه باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

دریافت 5 MB

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، علی اصغر مونسان با انتشار کلیپی از باغ نشاط لار در استان فارس در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: این باغ مجموعه ای تاریخی بازمانده از دوره صفویه است که در شهرقدیم لار کنار رودخانه بروند واقع شده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه مساحت باغ نشاط حدود 14 هزار و 500 مترمربع است، اعلام کرد: عمارت اصلی باغ در سه طبقه بنا شده که شامل زیر زمین، طبقه همکف و طبقه اول است. در ضلع شمالی باغ نشاط، بنای قصر که احتمالاً همزمان با آن بنا شده است واقع شده است.

در شهر قدیم لار در کنار رودخانه خشک، در ضلع شمالی پل عباسی، باغ نشاط دل ربایی می نماید؛ این عمارت در وسط باغی به نام نشاط واقع شده است و هم باغ و هم عمارت هر دو بنام نشاط مشهور هستند؛ عمارت نشاط دارای دو طبقه از ساختمان های مختلف و زیرزمین تشکیل شده است. عمارت باغ نشاط در دوره صفویه مرکز حکومت لار بوده است.

عمارت نشاط در میان باغ نشاط مرکز خلافت لار در دوران صفویه

به گزارش خبرنگاران، عمارت و باغ نشاط در مرکز شهر قدیم لار در استان واقع شده است، در وسط شاه نشین این عمارت، منفذی هشت ضلعی جهت نورگیری و تهویه هوای زیر زمین قراردارد، اززیرزمین این عمارت در دوران صفویه بعنوان دارالحکومه و در سال های اخیر بعنوان زورخانه سنتی استفاده شده است.

در کنار عمارت باغ، حمام باسقف هلالی و ستون های سنگی مارپیچ و آهک بری های زیبا واقع شده است. در باغ نشاط لار موزه تاریخی راه اندازی شده که گردشگران می توانند از آن بازدید نمایند.

باغ نشاط دارای عناصر تاریخی از جمله ساختمان قدیمی و حمام سنتی قابل توجهی است؛ لار بدلیل آب و هوای مطبوع در بهار و وجود بناها و آب انبارهای تاریخی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است؛ این شهرستان بدلیل مجاورت با حوزه خلیج فارس به عنوان مکانی برای گردشگران خارجی و ایرانیان مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس معرفی شده و از فرودگاه بین المللی نیز برخوردار است.

صنایع دستی بومی این شهرستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سوغات محلی آن مانند حلوای مسقطی و نان های محلی در داخل و خارج از کشور مشهور است.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا به خانه نشینی و تاکید بر تعویق سفر به دوران پس از مهار بیماری کرونا اکنون بهترین فرصت برای مطالعه و شناخت بیشتر جاذبه های فرهنگی، گردشگری و طبیعی ایران ایجاد شده است. می توان با آنالیز دقیق، مقصدهای جذاب و جدید گردشگری را برای مسافرت های فردی و گروهی در دوران پسا کرونا برنامه ریزی کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1504

به "خبرنگاران عمارت باغ نشاط لار؛ مجموعه ای دلربا از دوران صفوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عمارت باغ نشاط لار؛ مجموعه ای دلربا از دوران صفوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید