اخطار قطع برق را جدی بگیرید

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران/البرز مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز گفت: در صورتی که مشترکی به دو اخطار پیامکی توجه نکند برقش قطع می شود.

اخطار قطع برق را جدی بگیرید

حسن کریمی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به گلایه برخی از مشترکین مبنی بر دریافت اخطار قطع برق اظهار کرد: بر اساس آیین نامه فروش برق، هر مشترک موظف است صورتحساب صادر شده را تا مهلت مشخص شده که در قبض برق قید شده و عموما 10 روزه است، بپردازد در غیر این صورت مشمول اخطار قطع برق می شود.

وی در توضیح به اینکه چرا در مواردی که علی رغم نداشتن بدهی قبلی و مصرف پایین حدود 50 هزار تومان، در همان قبض دفعه اول، اخطار قطع برق به مشترک داده شده است، گفت: دفعه اول و دوم ندارد و اگر بدهی بیشتر از 50 هزار تومان باشد، اخطار بدهی صادر و در صورت عدم پرداخت، برق مشترک برق می شود.

وی ادامه داد: زمان صدور و پرداخت قبض ها مشخص است و در صورتی که مشترکی به دو اخطار پیامکی توجه نکند برقش قطع می شود.

کریمی با اشاره به اینکه تعرفه برق برای مشترکان پرمصرف از ابتدای بهمن ماه سال جاری اجرایی شده، اظهار کرد: از اول بهمن ماه، تعرفه برق برای مشترکینی که اندازه مصرف آنها بیش از الگو است، به صورت تصاعدی و پلکانی محاسبه می شود.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، کسانی که مصرف بیشتری دارند باید هزینه های نزدیک به قیمت واقعی و یا غیر یارانه ای را پرداخت کنند.

وی توضیح داد: البته پیش بینی شده در این طرح برای مشترکینی که اندازه مصرف آن ها زیر الگوی کم مصرفی است نیز مشوق هایی لحاظ شود.

کریمی با اشاره به اینکه تعداد مشترکان پرمصرف استان زیاد نیست، گفت: بین 10 تا 15 درصد مشترکین البرزی پرمصرف و مابقی خوش مصرف هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2138

به "اخطار قطع برق را جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخطار قطع برق را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید