اردوغان: ترکیه در برابر تهدیدها در مدیترانه شرقی سر فرود نمی آورد

به گزارش وبلاگ واحدی، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه همزمان با ملاقات وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به منظور بحث در خصوص مسئله قبرس، گفت ترکیه در اختلاف خود با یونان و قبرس بر سر ادعاهای دریایی در مدیترانه شرقی، در برابر تهدیدها سر فرود نخواهد آورد.

اردوغان: ترکیه در برابر تهدیدها در مدیترانه شرقی سر فرود نمی آورد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اردوغان همچنین گفت ترکیه خواهان مذاکرات در خصوص ادعاهای متناقض فلات قاره و حقوق بالقوه مخازن انرژی است.

وزرای اتحادیه اروپا قرار بود در این نشست زمینه را برای تحریم ها علیه ترکیه، ارزیابی نمایند. رهبران بلوک همچنین تصمیم می گیرند که آیا با وجود ارسال کشتی تحقیقاتی ترکیه به آب های مورد ادعای یونان، تهدیدها را رفع نمایند یا خیر.

اردوغان ضمن تکرار درخواست برای برگزاری کنفرانسی با حضور تمام بازیگران منطقه، گفت: در مسئله مدیترانه شرقی، کشور ما هیچ موقع با تنش همسو نیست، بلکه با صلح، همکاری، انصاف و اجرای عدالت همسویی دارد. راه تحقق این امر مذاکره بر مبنای احترام متقابل است.

وی ادامه داد: با این وجود، ترکیه اجازه نخواهد داد ذهنیت سارق دریایی که از سمت دیگر کشورها نشان داده شده، این کشور را محدود به نوار باریکی از آب های ساحلی کند. ما در برابر تهدید و باج خواهی ها سر فرود نمی آوریم و اجازه توسعه طلبی امپریالیست را نمی دهیم.

تنش ها بین ترکیه و یونان بعد از اینکه آنکارا کشتی تحقیقاتی خود را به منظور نقشه برداری از چشم اندازهای حفاری انرژی به آب هایی که مورد ادعای یونان هم هست فرستاد، شدت گرفت. آنکارا و آتن توافق کردند مذاکرات خود پیرامون ادعاهای مورد مناقشه دریایی را در ماه سپتامبر از سر بگیرند و به وقفه چهار ساله انتها دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1495

به "اردوغان: ترکیه در برابر تهدیدها در مدیترانه شرقی سر فرود نمی آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: ترکیه در برابر تهدیدها در مدیترانه شرقی سر فرود نمی آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید