الن ویک 2 نسخه دیسکی نخواهد داشت؛ سازندگان از کاهش هزینه ها می گویند

به گزارش وبلاگ واحدی، استودیوی رمدی (Remedy) به تازگی بیان نموده که عرضه الن ویک 2 تنها به صورت دیجیتالی خواهد بود تا قیمت بازی را پایین نگه دارد.

الن ویک 2 نسخه دیسکی نخواهد داشت؛ سازندگان از کاهش هزینه ها می گویند

این استودیو پس از رونمایی از اولین تریلر گیم پلی بازی که در رویداد PlayStation Showcase اخیر نمایش داده شد، جزئیات بیشتری در خصوص این دنباله مورد انتظار به اشتراک گذاشت و شرح داد که در حال حاضر هیچ برنامه ای برای انتشار نسخه فیزیکی این اثر ترسناک وجود ندارد. این یک بیانیه قابل توجه است و رمدی در این باره گفته که عرضه بازی تنها به صورت دیجیتالی منطقی است زیرا تعداد زیادی از بازیکنان به دانلود بازی ها روی آورده اند و از طرفی وجود نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 و کنسول ایکس باکس سری اس مایکروسافت که بدون دیسک درایو ساخته شده، علت دیگر این موضوع است. بنابراین اینکه بازی های مدرن تنها به صورت دیجیتالی عرضه شوند، چندان عجیب و غریب نیست.

رمدی بعلاوه ادعا می نماید که عدم انتشار نسخه فیزیکی به حفظ قیمت بازی روی 59.99 دلار روی کنسول ها و 49.99 روی رایانه های شخصی یاری نموده است. این در حالی است که بسیاری از بازی های نو برچسب قیمت 70 دلاری می خورند. البته استودیوی سازنده شرح نداده که چرا الن ویک 2 برای رایانه های شخصی مقرون به صرفه تر خواهد بود، اما شایان ذکر است که این دنباله به وسیله اپیک گیمز (Epic Games) منتشر می گردد و در نتیجه در انحصار فروشگاه اپیک روی رایانه های شخصی خواهد بود. با توجه به این موضوع، این کاهش قیمت منطقی به نظر می رسد.

در نهایت رمدی اعلام کرد که تمایلی به ارسال یک محصول دیسکی و از طرفی احتیاج به دانلود محتوا یا به روزرسانی های روز اول برای آن ندارد و به عقیده آن ها، این تجربه مناسبی به گیمر نمی دهد.

با وجود قیمت تقریبا 60 دلاری الن ویک 2، واکنش های زیادی در جوامع مختلف منتشر شده است. به عنوان مثال نینتندو بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom را با قیمت 70 دلاری در ایالات متحده عرضه نموده است. این در حالی است که مایکروسافت و سونی نیز برنامه هایی را برای عرضه بازی های انحصاری خود با همین بازه قیمتی دارند. از طرفی ناشران دیگری مانند سگا و یوبی سافت نیز اعلام نموده اند که به زودی قیمت بازی های بزرگ و AAA خود را به 70 دلار افزایش خواهند داد.

بازی الن ویک 2 در تاریخ 17 اکتبر (25 مهر) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.

منبع: Game Developer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 خرداد 1402 بروزرسانی: 16 خرداد 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2388

به "الن ویک 2 نسخه دیسکی نخواهد داشت؛ سازندگان از کاهش هزینه ها می گویند" امتیاز دهید

1 کاربر به "الن ویک 2 نسخه دیسکی نخواهد داشت؛ سازندگان از کاهش هزینه ها می گویند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الن ویک 2 نسخه دیسکی نخواهد داشت؛ سازندگان از کاهش هزینه ها می گویند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید