تبلیغات اینترنتی به چه منظوری انجام می گردد؟

به گزارش وبلاگ واحدی، در گذشته تاریک (در حدود ده سال پیش) تبلیغات اینترنتی وب سایت، تنها راه تبلیغ بود و خرید و فروش چندانی به وسیله اینترنت صورت نمی گرفت. اینترنت فقط آرم تبلیغاتی را معرفی می کرد. شرکت ها آدرس سایتشان را وارد موتورهای جستجو می کردند و مردم هم سراغ این وب سایت ها می رفتند، چون این کار به نظرشان جالب و لذت بخش بود. اگر کاربران چیزی را که می دیدند دوست داشتند، تماس می گرفتند یا به مغازه ای که واقعاً از آجر، ملاط و سنگ و گچ ساخته شده بود می رفتند و کالای مورد نظرشان را به طریق سنتی می خریدند. وب سایت ها در آن موقع حالت بروشور یا دفترچه راهنما را داشتند. اطلاعات مربوط به کالا را به زبانی ترجمه می کردند که در وب سایت کاملاً ساده بود. البته این نوع تبلیغات نتیجه بخش نبود، و علت اصلی این بود که تنوع بیش از حد امکانات و انتخاب ها کاربران را گیج می کرد. علت دیگر هم این بود که وب سایت نمی توانست با مخاطبان مورد نظر خود ارتباط برقرار کند.

تبلیغات اینترنتی به چه منظوری انجام می گردد؟

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

درست است که اینترنت سرعت را بالا برده، اما قوانین اصلی تبلیغ در اینترنت هم مشابه قوانین تبلیغ در سایر رسانه هاست. چه اولین نفری باشید که وارد چنین بازاری می شوید و چه آخرین نفر، برای موفقیت ضروری است اصول اولیه خدمت به مشتری، برقراری ارتباط و وفاداری به تعهدات خود را رعایت کنید. ارائه خدمات شخصی مثل همواره باعث خرسندی مشتریان می گردد. سایت آمازون (Amazom.com) به بازدیدنمایندگان سایت سلام و آن ها را به اسم صدا می نماید. این سایت مطالب خواندنی و فیلم های ویدئویی مناسب نیازهای فرد بازدید نماینده را ارائه می دهد. مردم خیلی دوست دارند که کسی به نیازها و علایق آن ها توجه کند.

اولین کار در تبلیغات اینترنتی مشخص جهت تبلیغات است. به طور کلی سه استراتژی مختلف در تبلیغات اینترنتی به کار گرفته می گردد:

معرفی برند: هدف از این برنامه شناساندن مارک تجاری محصول یا شرکت به مردم است.

کلیک کردن: هدف از این برنامه، تشویق مردم به کلیک روی آگهی و بازدید از سایت است.

فروش: هدف از این برنامه تشویق مردم به خرید از شماست.

مطابق با اهداف مورد نظر خود، بنرهای مختلفی (پلاکارد) باید طراحی کنید. یک بنر مشابه برای هر سه استراتژی مناسب نیست. اگر می خواهید به اهداف مورد نظرتان برسید، در هر بنر یک هدف را مطرح کنید. سعی کنید برنامه تبلیغی شما ترکیبی از هر سه استراتژی مطرح شده در بالا باشد.

تبلیغ برای معرفی برند

معرفی برند یعنی شناساندن نام شرکت و محصول (البته به شیوه مثبت) به مردم. توجیه این کار هم این است که اگر کسی نام شرکت یا کالای شما را بارها و بارها ببیند، بعدها موقع خرید ناخودآگاه نام کالای شما را به خاطر خواهد آورد. مثلاً کسی که تبلیغ نوع خاصی از دستمال کاغذی را از تلویزیون تماشا کند، فوراً برای خرید این کالا به طرف مغازه نمی دود، اما اگر زمانی برای خرید بیرون برود، نام این کالا در ذهنش هست.

تحقیقات نشان می دهد که منظور اصلی از تبلیغات اینترنتی بیشتر جا انداختن نام کالایی خاص در ذهن مردم است و نه ایجاد ترافیک در شبکه یا فروش. البته این استراتژی خیلی نتیجه بخش تر است، به خصوص وقتی که پی می برید کاربر اینترنتی قصد خرید کالایی دیگر را دارد و در برابر خرید کالای شما مقاومت می نماید.

مشکل استراتژی جا انداختن برند این است که خیلی سخت میزان موفقیت برنامه را می توان سنجید. به همین دلیل برخی از شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که این استراتژی برای کار آنها مفید نیست. البته این نوع نتیجه گیری اشتباه محض است، چون رقبا دارند کوشش می نمایند تا با تبلیغات اینترنتی، برند خود را در اذهان مردم حک نمایند. جا انداختن برند خاص در اذهان مردم چه به وسیله اینترنت و چه از طرق دیگر زمان می برد. اگر شما برای جا انداختن نام کالا یا شرکت خود کوشش نکنید، هفته ها و ماه های با ارزش را از دست داده اید. کاربر اینترنت هزاران نام برای انتخاب پیش روی خود دارد و حالا تنها راه ممکن برای اینکه کاربران نام شما را به خاطر بسپارند این است که شما هم نام کالا و شرکت خود را در اینترنت و در معرض دید کاربران بگذارید.

تبلیغ برای تشویق مردم به کلیک

کلیک کردن یعنی وقتی کاربر آگهی را می بیند، روی آن کلیک کند تا مستقیماً وارد سایت گردد. وقتی کاربری به وسیله کلیک وارد سایت شما می گردد، به این معنی است که آگهی شما به قدری جذاب و گیرا بوده، که کاربر موقع بازدید از سایت دست از کار خود کشیده تا از سایت شما بازدید کند و این یعنی قدرت آگهی.

هدف این نوع تبلیغ افزایش شمار بازدید نمایندگان سایت است. بهترین راه برای مجسم کردن این نوع تبلیغات، به یاد آوردن عناوین موجود در روزنامه هاست. عنوان، تمام جریان را برای شما بازگو نمی نماید؛ بلکه فقط برای بر انگیختن علاقه و کنجکاوی، مقداری اطلاعات در اختیار شما می گذارد. هدف از تبلیغات کلیکی نیز همین است، تحریک کاربران به کلیک روی آگهی مورد نظر و بازدید از سایت.

مسلماً فروش کالای مورد نظر هدف اصلی تبلیغات کلیکی است (اول فرد باید وارد سایت گردد و کالا را ببیند، بعدآن را بخرد). هدف دیگر افزایش شمار بازدید نمایندگان است. ممکن است شما فضای تبلیغ را به شرکتی دیگر بفروشید، فقط به این امید که شمار بازدید نمایندگان سایت خودتان بالا رود. همچنین اگر می خواهید پایگاه داده هایی از افرادی درست کنید که قرار است در آینده مشتری شما باشند، تبلیغات کلیکی بهترین شیوه است. خیلی از سایت ها در حال حاضر با دریافت ایمیل بازدید نمایندگان چنین پایگاهی را تشکیل می دهند و فهرست مشتریان را کامل می نمایند. بهترین شیوه برای تشکیل و تکمیل پایگاه داده های مشتریان، همین است، چون تمام افراد خودشان خواسته اند که در فهرست قرار بگیرند.

تبلیغ برای فروش

هدف از تبلیغات فروش، ترغیب کاربر به خرید کالاست. فرض کنید در اینترنت تبلیغ مربوط به تخفیف ویژه کالاهای یک مغازه را می بینید. این تبلیغ وعده می دهد در فروشگاه، کالاهایی استثنایی با قیمت هایی استثنایی تر وجود دارد. اگر از فروشگاه دیدن کنید و فقط کالاهایی را که برچسب حراج خورده اند بخرید، این تبلیغ فروش چندان مؤثر نیست. هدف از تبلیغ فروش این است که مشتریان وارد فروشگاه شوند، از آن بازدید نمایند و علاوه بر کالاهای حراج شده، کالاهای دیگری نیز بخرند. علاوه بر این، تبلیغ نمایندگان در چنین تبلیغاتی مایلند مشتری های دائم برای فروشگاه پیدا نمایند.

برای ترغیب بازدید نمایندگان به خرید، احتمالاً باید قیمتی استثنایی پیشنهاد کنید. به چنین ترفندی کالای فریبنده می گویند.

تبلیغاتی که با هدف فروش صورت می گیرد، به خصوص زمانی مؤثر است که هر چه سریع تر به پول برسد. ممکن است با خود فکر کنید فقط تبلیغاتی که با هدف فروش صورت می گیرد مفید است و داشتن همین نوع تبلیغات کافی است، اما این نوع تبلیغات یک استراتژی موقتی است، چون چنین تبلیغاتی شما را وادار می نماید پیوسته قیمت های استثنایی پیشنهاد کنید. قبل از اینکه این نوع تبلیغات را تنها برنامه تبلیغاتی خود در نظر بگیرید، خوب فکر کنید.

منبع: www.dealermarketing.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 836

به "تبلیغات اینترنتی به چه منظوری انجام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات اینترنتی به چه منظوری انجام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید