ثبت4 میراث طبیعی درفهرست آثار ملی، شهرداری نگاهی به گردشگری ندارد

به گزارش وبلاگ واحدی، به گزارش خبرنگاران، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعدازظهر دوشنبه در این نشست اظهار کرد: برگزاری تورهای گردشگری در شناسایی ظرفیت های استان موثر است.

ثبت4 میراث طبیعی درفهرست آثار ملی، شهرداری نگاهی به گردشگری ندارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک لازم برای ویزای کانادا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

ابراهیم کریمی با اشاره به فراوری کلیپ در این زمینه برای هر شهرستان و انتشار آن در فضای مجازی گفت: میراث فرهنگی به تنهایی توان کار در همه حوزه ها را ندارد.

وی ادامه داد: به همین خاطر انجمن حمایت از میراث را در روستاها تشکیل داده ایم تا از ظرفیت مردم برای حراست از میراث فرهنگی استان استفاده کنیم.

کریمی با تاکید بر فرهنگ سازی و شناساندن ظرفیت های استان اضافه کرد: با شهرداری ها، فرمانداران و بخشداران تفاهم نامه ای را برای معرفی ظرفیت ها امضا نموده ایم.

وی از ثبت جدید 4 میراث طبیعی در فهرست آثار ملی اطلاع داد و اضافه کرد: در حال تهیه کتاب نامه گردشگری و میراث استان هستیم و در سایت جدید میراث که به چند زبان است بخش گردشگری مجازی ایجاد نموده ایم.

کریمی در مورد موزه باستان شناسی گرگان گفت: بسیاری از اشیاء نگهداری شده در حال نابودی بود به همین خاطر تعمیرات موزه را آغاز نموده که در کوشش هستیم تا نوروز 95 کار آن را به سرانجام برسانیم.

وی در مورد پل تاریخی آق قلا توضیح داد: در حفاری از این پل بخش های جدیدی پیدا شد در فرایند تعمیراین پل تاخیرهایی را ایجاد نموده است اما در حال حاضر ردیف اعتباری برای آن معین است و پیمانکاران در حال بازسازی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه اولویت شهرداری در ترافیک است و نگاهی به گردشگری ندارد، توضیح داد: ما پیروز نشده ایم که یک تابلوی تبلیغاتی برای معرفی مکان های گردشگری استان از شهرداری گرگان بگیریم.

کریمی اعلام کرد: در بسیاری از شهرها حمام های قدیمی یا ساختمان های تاریخی به کافه های سنتی، خانه هنر، فیلم و مواردی از این دست تبدیل شده است. ما ده ها ساختمان تاریخی آماده واگذاری داریم که حاضریم با اولویت فعالیت جوانان آن ها را واگذار کنیم.

از پتانسیل های گردشگری گلستان استفاده خوبی نشده است

در ادامه این جلسه، مشاور جوانان استانداری گلستان اظهار کرد: گلستان پتانسیل های بالایی در حوزه انواع گردشگری مذهبی، طبیعی، روستایی دارد که متاسفانه نتوانستیم از آن بهره مندی لازم را ببریم.

علی نصیبی با بیان اینکه گلستان تنها به عنوان استان عبوری مطرح بوده است، ادامه داد: در شناسایی ظرفیت های استان گلستان پیروز عمل ننموده ایم.

وی توضیح داد: در حوزه جوانان علاوه بر کارگروه ها، کمیته هایی را با حضور جوانان فعال در حوزه دولتی و غیر دولتی راه اندازی کردیم.

نصیبی ادامه داد: جمع حاضر در این نشست جوانان دغدغه مند و پرسشگر دهه 70 هستند.

وی اضافه کرد: سعی داریم علاوه بر استفاده از اندیشه های خلاقانه این جوانان آن ها را با حوزه فعالیت ادارات دولتی آشنا کنیم.

موسیقی اقوام می تواند گردشگران زیادی جذب کند

در ادامه این نشست، علی شهریاری مشاور جوان فرماندار کردکوی در حوزه روستایی گفت: گلستان در حوزه صنعت رتبه خوبی ندارد و باید با نگاه ویژه به گردشگری زمینه توسعه استان فراهم گردد.

علیرضا شاهینی از جوانان فعال عرصه هنر نیز در این جلسه گفت: بعضی شهرها مانند کردستان و لرستان به واسطه هنر گردشگران را جذب می نمایند.

وی ادامه داد: در گلستان با وجود موسیقی ها و هنرهای مختلف کاری برای جذب گردشگر در این زمینه انجام نمی گردد.

شاهینی اضافه کرد: ما استادان بزرگی مانند استاد لطفی را داریم اما برای مزارش هیچ کاری انجام نشده است. با استفاده از نام این هنرمندان و موسیقی اقوام می توانیم گردشگران بسیاری جذب کنیم.

روناک احمدی، سید امین عقیلی، محمد جلینی کرد، سجاد صاحبدل، محمد قندهاری، احد عقیلی، فاطمه بخشی، انیس عقیلی نژاد، اسماعیل دلداده مهربان، امیرقاسمی و مسعود خسروی هم دیگر جوانان دهه هفتادی بودند که در این جلسه به بیان نظرات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 802

به "ثبت4 میراث طبیعی درفهرست آثار ملی، شهرداری نگاهی به گردشگری ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت4 میراث طبیعی درفهرست آثار ملی، شهرداری نگاهی به گردشگری ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید