آشنایی با جاذبه های ادمونتون کانادا

به گزارش وبلاگ واحدی، ادمونتون، پایتخت استان آلبرتا در کانادا، یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت این کشور است. این شهر با موقعیت جغرافیایی خاص خود، در میان رودخانه ساسکاچوان شمالی و دشت های آلبرتا، دارای طبیعتی زیبا و متنوع است. ادمونتون همچنین به عنوان یک مرکز فرهنگی، هنری، علمی و تجاری شناخته می شود و دارای بسیاری از جاذبه های گردشگری است که می توانند بازدیدکنندگان را شگفت زده کنند. در این مقاله، به معرفی 15 تا از این جاذبه ها می پردازیم و نکات مهمی را برای سفر به این شهر زیبا به شما می گوییم.

آشنایی با جاذبه های ادمونتون کانادا

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

1. پارک ملی جزیره الک

پارک ملی جزیره الک یکی از بزرگترین و قدیمی ترین پارک های شهری در کانادا است که در سال 1906 تاسیس شد. این پارک بر روی یک جزیره وسیع در رودخانه ساسکاچوان شمالی قرار دارد و دارای 11 کیلومتر ساحل، 16 کیلومتر مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، چندین زمین ورزشی، یک گلف بازی، یک باغ وحش و یک موزه تاریخی است. در این پارک، می توانید از دیدن حیوانات مختلف مانند الک، گوزن، خرس، روباه و پرندگان لذت ببرید و از فعالیت های متنوعی مانند قایق سواری، شنا، ماهیگیری، اسکی، اسلاید و پیک نیک استفاده کنید. این پارک یکی از جاذبه های محبوب مردم ادمونتون و گردشگران است و در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد.

2. مرکز خرید وست ادمونتون

مرکز خرید وست ادمونتون یا WEM یکی از بزرگترین و مشهورترین مراکز خرید در جهان است که در سال 1981 افتتاح شد. این مرکز خرید بیش از 800 فروشگاه، 100 رستوران و کافه، 2 هتل، یک پارک آبی، یک پارک تفریحی، یک پاتیناژ، یک آکواریوم، یک سینما، یک موزه و یک کازینو دارد. در این مرکز خرید، می توانید از خرید انواع کالاها و لوازم، از لباس و کفش تا کتاب و سوغاتی، بهره مند شوید و از تفریحات مختلفی مانند سواری بر روی آچمزبان، اسکی بر روی موج، تیراندازی با لیزر، بازی با واقعیت مجازی و تماشای فیلم لذت ببرید. این مرکز خرید یکی از جاذبه های اصلی شهر ادمونتون است و هر روز هزاران نفر را به خود جذب می کند.

3. پارک آبی ورلد واتر

پارک آبی ورلد واتر یا WWP یکی از بزرگترین و جذاب ترین پارک های آبی درون ساختمانی در جهان است که در مرکز خرید وست ادمونتون قرار دارد. این پارک آبی بیش از 21 لغزنده آبی، یک استخر موج، یک استخر گرم، یک استخر سرسره، یک استخر کودکانه، یک استخر جکوزی، یک استخر تنیس، یک استخر بادبادک و یک استخر زیبایی دارد. در این پارک آبی، می توانید از سوار شدن بر روی لغزنده های مختلف مانند سایکلون، تورنادو، هاریکین، تسلا، توایستر و زیپر لذت ببرید و از آب بازی های متنوعی مانند موج سواری، تنیس آبی، بادبادک سواری و زیبایی آبی استفاده کنید. این پارک آبی یکی از جاذبه های منحصر به فرد شهر ادمونتون است و برای کسانی که دوست دارند در آب خنک و تمیز شادی یابند، گزینه ای عالی است.

4. گالری هنری آلبرتا

گالری هنری آلبرتا یا AGA یکی از معتبرترین و مدرن ترین گالری های هنری در کانادا است که در سال 1924 تاسیس شد. این گالری هنری در یک ساختمان زیبا و خاص با طراحی معماری مدرن وجود دارد و دارای بیش از 6000 اثر هنری از هنرمندان محلی و بین المللی است. در این گالری، یک مجموعه از نمایشگاه های مستقل و گروهی از آثار هنری معاصر و تاریخی است. در این گالری هنری، می توانید از دیدن آثار هنرمندان مشهور مانند ونسان ون گوگ، پابلو پیکاسو، اندی وارهول، فریدا کالو و دیگران بهره مند شوید و از برنامه های آموزشی، رویدادهای ویژه، کارگاه ها و سخنرانی هایی که در این گالری هنری برگزار می شوند، استفاده کنید. این گالری هنری یکی از جاذبه های فرهنگی شهر ادمونتون است و برای کسانی که علاقه مند به هنر و زیبایی هستند، پیشنهاد می شود.

5. دنیای علم TELUS

دنیای علم TELUS یا TELUS World of Science یک مرکز علمی و آموزشی است که در سال 1984 تاسیس شد. این مرکز علمی دارای چندین نمایشگاه دائمی و موقت است که به موضوعات مختلفی مانند فضا، زمین، بدن انسان، رباتیک، شیمی، فیزیک و غیره مربوط می شوند. در این مرکز علمی، می توانید از دیدن و تجربه کردن آزمایش ها، بازی ها، مدل ها، شبیه سازها و دستگاه هایی که به شما امکان می دهند علم را به صورت عملی و جذاب بیاموزید و کشف کنید، لذت ببرید. همچنین می توانید از تماشای فیلم های علمی و مستند در سینماهای IMAX و Planetarium که در این مرکز علمی وجود دارند، استفاده کنید. این مرکز علمی یکی از جاذبه های آموزشی و سرگرم کننده شهر ادمونتون است و برای کسانی که دوست دارند علم را به روشی متفاوت ببینند و یاد بگیرند، مناسب است.

6. مرکز وینسپیر

مرکز وینسپیر یا Winspear Centre یک سالن کنسرت و موسیقی است که در سال 1997 افتتاح شد. این سالن کنسرت دارای 1738 صندلی است و محل اجرای ارکستر سمفونیک ادمونتون و بسیاری از هنرمندان و گروه های موسیقی محلی و بین المللی است. در این سالن کنسرت، می توانید از شنیدن انواع موسیقی مانند کلاسیک، پاپ، راک، جاز، بلوز، فولک و غیره بهره مند شوید و از کیفیت صدا و نورپردازی آن تحسین کنید. این سالن کنسرت یکی از جاذبه های موسیقی شهر ادمونتون است و برای کسانی که علاقه مند به لذت بردن از موسیقی زنده هستند، گزینه ای مطلوب است.

7. پارک فورت ادمونتون

پارک فورت ادمونتون یا Fort Edmonton Park یک پارک تاریخی و فرهنگی است که در سال 1974 تاسیس شد. این پارک تاریخی بر روی 158 هکتار زمین قرار دارد و شامل چندین بخش است که هر کدام نشان دهنده یک دوره از تاریخ شهر ادمونتون است. در این پارک تاریخی، می توانید از دیدن و بازدید کردن از ساختمان ها، خانه ها، مغازه ها، کلیساها، مدارس و دیگر اماکنی که در قرن های 19 و 20 در این شهر وجود داشتند، لذت ببرید و از زندگی روزمره، فرهنگ و سنت های مردم آن زمان آگاهی پیدا کنید. همچنین می توانید از سوار شدن بر روی قطار بخار، اسب، اتوبوس و ماشین های قدیمی که در این پارک تاریخی در دسترس هستند، استفاده کنید و از فعالیت های مختلفی مانند بازی های سنتی، نمایش های تئاتر، کارگاه های هنری و رویدادهای ویژه که در این پارک تاریخی برگزار می شوند، شرکت کنید. این پارک تاریخی یکی از جاذبه های آموزشی و تفریحی شهر ادمونتون است و برای کسانی که دوست دارند تاریخ و فرهنگ این شهر را از نزدیک ببینند و تجربه کنند، پیشنهاد می شود.

8. باغ وحش والی

باغ وحش والی یا Valley Zoo یک باغ وحش کوچک و خانوادگی است که در سال 1959 تاسیس شد. این باغ وحش دارای بیش از 350 حیوان از 100 گونه مختلف است که بیشتر آن ها از حیوانات بومی کانادا و آمریکای شمالی هستند. در این باغ وحش، می توانید از دیدن حیوانات مختلف مانند خرس قطبی، گربه، شتر، زرافه، فیل، کنگورو، پنگوئن و آمادیلو لذت ببرید و از تعامل با برخی از آن ها مانند خرگوش، بز، اسب و الاغ استفاده کنید. این باغ وحش همچنین دارای یک بخش خاص برای حیوانات خانگی است که می توانید حیوان خانگی خود را به آن ببرید و با دیگر حیوانات خانگی آشنا شوید. این باغ وحش یکی از جاذبه های خانوادگی شهر ادمونتون است و برای کسانی که دوست دارند با حیوانات مختلف ارتباط برقرار کنند، مناسب است.

9. موزه تاریخ طبیعی رویال آلبرتا

موزه تاریخ طبیعی رویال آلبرتا یا Royal Alberta Museum یکی از بزرگترین و مهم ترین موزه های تاریخ طبیعی در کانادا است که در سال 1967 تاسیس شد. این موزه تاریخ طبیعی دارای بیش از 2.5 میلیون قطعه از آثار تاریخی، فرهنگی، زیست شناسی و جغرافیایی است که به موضوعات مختلفی مانند تاریخ اولیه، تاریخ بومیان، تاریخ مهاجرت، تاریخ طبیعی، تاریخ صنعتی و تاریخ هنری مربوط می شوند. در این موزه تاریخ طبیعی، می توانید از دیدن و مطالعه کردن از قطعات مختلفی مانند اسکلت های دایناسور، سنگ های قیمتی، سکه ها، جواهرات، لباس ها، اسلحه ها، ابزارها، اسناد، نقاشی ها، مجسمه ها و دیگران بهره مند شوید و از برنامه های آموزشی، رویدادهای ویژه، کارگاه ها و سخنرانی هایی که در این موزه تاریخ طبیعی برگزار می شوند، استفاده کنید. این موزه تاریخ طبیعی یکی از جاذبه های آموزشی و تاریخی شهر ادمونتون است و برای کسانی که علاقه مند به یادگیری و کشف تاریخ و فرهنگ این منطقه هستند، پیشنهاد می شود.

10. پارک تفریحی گالکسی لند

پارک تفریحی گالکسی لند یا Galaxyland یکی از بزرگترین و معروف ترین پارک های تفریحی درون ساختمانی در جهان است که در مرکز خرید وست ادمونتون قرار دارد. این پارک تفریحی بیش از 27 بازی و سرگرمی مختلف دارد که برای همه سنین و سلایق مناسب است. در این پارک تفریحی، می توانید از سوار شدن بر روی بازی های مختلف مانند آچمزبان فضایی، قطار تندرو، چرخ و فلک، اسکیت باند، ماشین های برخوردی، ماشین های شتابی، ماشین های پروازی، ماشین های گردان، ماشین های آبی و دیگران لذت ببرید و از تفریحات مختلفی مانند بازی های ویدئویی، بازی های مهارتی، بازی های جایزه ای، بازی های کودکانه و دیگران استفاده کنید. این پارک تفریحی یکی از جاذبه های سرگرم کننده شهر ادمونتون است و برای کسانی که دوست دارند در بازی های هیجان انگیز و متنوع شرکت کنند، گزینه ای بی نظیر است.

11. موزه هواپیمایی رینولدز آلبرتا

موزه هواپیمایی رینولدز آلبرتا یا Reynolds-Alberta Museum یک موزه هواپیمایی و صنعتی است که در سال 1992 تاسیس شد. این موزه هواپیمایی در شهر وتاسکیوین قرار دارد که حدود 65 کیلومتری جنوب غربی ادمونتون است. این موزه هواپیمایی دارای بیش از 300 قطعه از هواپیماها، ماشین ها، موتور سیکلت ها، تراکتورها و دیگر وسایل نقلیه است که به موضوعات مختلفی مانند تاریخ هوانوردی، تاریخ صنعتی، تاریخ کشاورزی و تاریخ حمل و نقل مربوط می شوند. در این موزه هواپیمایی، می توانید از دیدن و مطالعه کردن از قطعات مختلفی مانند هواپیمای جنگی، هواپیمای مسافربری، هواپیمای آموزشی، هواپیمای اکروباتیک، ماشین کلاسیک، ماشین اسپرت، ماشین آتش نشانی، موتور سیکلت ریس، تراکتور بخاری، تراکتور بنزینی و دیگران بهره مند شوید.

12. موزه هنری ادمونتون

موزه هنری ادمونتون یا Edmonton Art Gallery یک موزه هنری مدرن و معاصر است که در سال 1924 تاسیس شد. این موزه هنری در یک ساختمان زیبا و خاص با طراحی معماری مدرن وجود دارد و دارای بیش از 6000 اثر هنری از هنرمندان محلی و بین المللی است. در این موزه هنری، می توانید از دیدن آثار هنرمندان مشهور مانند ونسان ون گوگ، پابلو پیکاسو، اندی وارهول، فریدا کالو و دیگران بهره مند شوید و از برنامه های آموزشی، رویدادهای ویژه، کارگاه ها و سخنرانی هایی که در این موزه هنری برگزار می شوند، استفاده کنید. این موزه هنری یکی از جاذبه های فرهنگی شهر ادمونتون است و برای کسانی که علاقه مند به هنر و زیبایی هستند، پیشنهاد می شود.

13. پارک ملی جاسپر

پارک ملی جاسپر یا Jasper National Park یکی از بزرگترین و زیباترین پارک های ملی در کانادا است که در سال 1907 تاسیس شد. این پارک ملی بر روی 10878 کیلومتر مربع زمین قرار دارد و دارای چشم اندازهای خیره کننده ای از کوه ها، دریاچه ها، رودخانه ها، جنگل ها، مراتع و یخچال ها است. در این پارک ملی، می توانید از فعالیت های متنوعی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، کمپینگ، کوهنوردی، اسکی، اسنوبرد، قایق سواری، ماهیگیری، گردشگری و عکاسی لذت ببرید و از دیدن حیوانات مختلف مانند گوزن، گرگ، خرس، روباه، ببر، پوما و پرندگان استفاده کنید. این پارک ملی یکی از جاذبه های طبیعی شهر ادمونتون است و برای کسانی که دوست دارند در طبیعت زیبا و پرجنب و جوش گذران کنند، گزینه ای بی نظیر است.

14. موزه اتومبیل های ملکه الیزابت

موزه اتومبیل های ملکه الیزابت یا Queen Elizabeth Car Museum یک موزه اختصاصی برای نمایش اتومبیل های تاریخی و نادر است که در سال 1985 تاسیس شد. این موزه دارای بیش از 60 اتومبیل از گذشته تا حال است که هر کدام دارای داستان و ارزش خاص خود هستند. در این موزه، می توانید از دیدن اتومبیل هایی مانند رولز رویس، بنتلی، جگوار، فراری، لامبورگینی، پورشه، مرسدس بنز، بی ام و، شورولت، فورد، کادیلاک و دیگران بهره مند شوید و از تاریخ و فناوری اتومبیل سازی آگاهی پیدا کنید. این موزه یکی از جاذبه های صنعتی شهر ادمونتون است و برای کسانی که علاقه مند به اتومبیل و ماشین های قدیمی هستند، پیشنهاد می شود.

نتیجه گیری

شهر ادمونتون یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت کانادا است که دارای طبیعتی زیبا و متنوع است. این شهر همچنین به عنوان یک مرکز فرهنگی، هنری، علمی و تجاری شناخته می شود و دارای بسیاری از جاذبه های گردشگری است که می توانند بازدیدکنندگان را شگفت زده کنند. در این مقاله، به معرفی 14 تا از این جاذبه ها پرداختیم و نکات مهمی را برای سفر به این شهر زیبا به شما گفتیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و جالب بوده باشد و بتوانید از سفر خود به ادمونتون لذت ببرید.

انتشار: 3 دی 1402 بروزرسانی: 3 دی 1402 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 295

به "آشنایی با جاذبه های ادمونتون کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های ادمونتون کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید