جاذبه های گردشگری برتر در جزیره پوکت

به گزارش وبلاگ واحدی، پوکت بزرگترین و مسلما مشهورترین جزیره تایلند است. آب های آبی رنگ، سواحل شنی، غذای عالی و غواصی تنها بخشی از جاهای دیدنی پوکت تایلند هستند. مسافران از سرتاسر دنیا به این جزیره می آیند و هدف بیشتر آنها ماجراجویی یا کسب آرامش است. مکان های دیدنی پوکت، از معروف ترین مقاصد گردشگری تایلند است و بخشی از این شهرت را به آب و هوای استثنایی اش مدیون است. بادهای موسمی زودتر از بخش های دیگر خلیج به این جزیره می وزند و در طول دوره بارانی تنها یک یا دو بار در روز بارش باران دیده می گردد. با خبرنگاران همراه باشید برای تماشای زیباترین دیدنی های پوکت...

جاذبه های گردشگری برتر در جزیره پوکت

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

ساحل Patong

این ساحل گسترده ترین ساحل پوکت است و در عین حال یکی از زیباترین دیدنی های پوکت هم نیز هست، و قبل از اینکه توسعه و رشد گردشگری آن را تبدیل به محیطی شلوغ و پر فعالیت کند، محیطی بکر و به دور از دنیای مدرن بود. با تمام این اوصاف این ساحل جای خوبی برای تماشا کردن مردم است و یکی از سرگرمی های ویژه و جاهای دیدنی پوکت تایلند محسوب می شود، به علاوه اینجا سرزمین لبخند نیز هست و همین مسئله باعث تمایز این سرزمین می شود. ممکن است در این ساحل جایی آرام برای مطالعه و اندیشیدن پیدا نکنید اما همواره مراکز زیادی برای خرید و فعالیت های سرگرم نماینده پیدا خواهید کرد.

شهر پوکت

شهر پوکت در ساحل جنوب شرقی این جزیره واقع شده است. معماری این شهر نفوذ مهاجران چینی و هنر پرتغالی را منعکس می نماید و تقابل جالبی نسب به سبک های سنتی تر تایلندی که در جاهای دیگر تایلند دیده می شود ایجاد نموده است. این شهر جزیره ای به لطف صنعت توریسم، هتلداری، رستوران ها، سالن های ماساژ و توسعه سواحل پاتونگ از سال 1980، در جنبش و فعالیت است.

روستای راوایی

با رفتن به این روستای کوچک با شیوه زندگی قبیله ای از کولی های دریایی به نام موکن ها آشنا می شوید. ریشه این مردم به جزیره های آندامن و نیکوبار بر می شود و این مردم به شدت به آداب و رسوم خود متعهد و پایبند هستند. بعضی بر روی دریا زندگی می نمایند و بعضی زندگی کوچ نشین بر روی خشکی را برگزیده اند. با وجود کوشش دولتمردان، طرح ادغام این مردم با شکست روبرو شده است. مردم روستا معمولا به ماهیگیری مشغول اند و گاهی به عنوان راهنمای سفرهای دریایی کار می نمایند. روستای راوایی یک بندرگاه ماهیگیری کوچک دارد و ساحل آن پوشیده از درخت های نارگیل و بلوط است. می توانید برای رفتن به جزایر کناری قایق کرایه کنید. سواحل نای هارن (که هتل باشگاه قایقرانی پوکت در آن واقع شده است)، کاتا نویی،کاتا، کورن، کورن نویی و ساحل اصلی یعنی ساحل پاتونگ در جنوب روستای راوایی واقع شده است و بیشتر در امتداد سواحل غربی هستند. روستای راوایی یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی پوکت تایلند و مکان های دیدنی پوکت برای گردشگران می باشد.

درخت نارگیل چهار شاخه

یکی از دیدنی های پوکت را در جهت روستای راوایی، درخت چهارشاخه نارگیل را که از نظر گیاه شناسی کمیاب و منحصر به فرد است را می بینید. این درخت بیش از 60 سال سن دارد، بعد از بیست سال تنه درخت به دو قسمت تقسیم شده و بعد از بیست سال هر کدام از دو شاخه، خود به دو شاخه مجزا تقسیم شده اند.

آکواریوم پوکت

اگر با بچه ها سفر می کنید، اینجا گزینه سرگرم نماینده ای برای شما خواهد بود. در اینجا بدون اینکه احتیاج به غواصی داشته باشید می توانید از حیات وحش دریایی پوکت دیدن کنید. در میان موجوداتی که می توانید از آنها دیدن کنید، انواع گونه های عجیب و غریب ماهی ها، لاک پشت های دریایی، خرچنگ ها و ستاره های دریایی را می توان نام برد. همچنین در صورتی که قبلا رزرو انجام داده باشید می توانید به تور مرکز تحقیقات زیست شناسی دریایی و یکی از مکان های دیدنی پوکت نیز بروید.

ساعت بازدید هر روز از 8:30 صبح تا 4:30 بعد از ظهر

ورودی: برای بزرگسالان 50 بات و برای بچه ها 20 بات (برای مردم محلی) و برای بزرگسالان 100 بات و برای بچه ها 20 بات (برای بازدید نمایندگان خارجی).برای بچه ها کوتاه تر از 108 سانتی متر رایگان است.

Khao Phra Thaeo Game Reserve

اگر به دنبال تماشای حیات وحش در خشکی هستید از Khao Phra Thaeo Game Reserve

دیدن کنید که در بخش شمال شرقی جزیره واقع شده است. در اینجا بوفالو ها، گرازهای وحشی، فیل ها و میمون ها و بسیاری از انواع گونه های پرنده های گرجهتی را خواهید دید. شما می توانید از میان جنگل های بارانی حرکت کنید و یا در کنار آبشارهای تون سای و یا بنگ پای استراحت کنید و از حیرت انگیزترین دیدنی های پوکت و جاهای دیدنی پوکت تایلند لذت ببرید.

ساعت بازدید هر روز از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر است.

پارک ملی هات نای یانگ

وقتی می توانید از شگفتی های Khao Phra Thaeo Game Reserve لذت ببرید چرا باید به این پارک بروید؟ این پارک در بخش انتهایی شمال غربی پوکت واقع شده است و از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پوکت تایلند. اینجا همان محلی است که لاکپ شت های دریایی برای تخم گذاری به ساحل می آیند. مشاهده این لحظه کم یاب و نادر پاداش کسانی است که وقت خود را در اکوسیستم متنوع پوکت سپری می نمایند.

غواصی کردن

بسیاری از مردم به طور خاص جهت دریافت گواهی غواصی به پوکت می روند. که تائو صندلی آموزشی مهمی است اما در پوکت گزینه های زیادی برای دریافت PADI (انجمن مربیان حرفه ای غواصی) دارد. بعضی از آنها شما را به که فی فی که یکی از جزایر معروف این منطقه است و بعضی دیگر به سایر مکان های زیبا و دیدنی می برند. هزینه های صدور گواهی مربی گری در تایلند از سایر کشورها کمتر است بنابراین بازدید نمایندگان می توانند با گشت و گذار در محیط زیر آب گواهی های درجه پایین تر را کسب نمایند.

اگر بخواهید غواصی کنید باید قبلا گواهی غواصی را دریافت نموده باشید و توصیه می کنم از جزایر پارک ملی سیمیلان و یکی از بهترین مکان های دیدنی پوکت حتما دیدن کنید. این پارک ملی از یازده جزیره غیر ساحلی کوچک تشکیل شده است که علاقه مندان به غواصی را به خود جذب می نماید. مسئولین برگزاری تور ها و مدارس غواصی معمولا گشت و گذارهایی در این جزایر بهشتی ترتیب می دهند، اما برنامه اضافی برای شما در نظر نمی گیرند. کسانی که تمایل دارند به صورت مستقل به این جزایر بروند باید از شمال پوکت 104 کیلومتر به سمت تاپ لامو حرکت نمایند و از آنجا با کشتی یا قایق به جزایر بروند. قایق هایی هر روز از ساحل پاتونگ در پوکت به که سیمیلان و زیباترین جاهای دیدنی پوکت تایلند حرکت می نمایند. این سفر دریایی با قایق های معمولی 8 ساعت و با قایق های مربوط به تورهای سفرهای روزانه سه و نیم ساعت به طول می انجامد. در بعضی جزایر اصلی امکان اقامت وجود دارد.

اسنوکر

شاید وقت یا حوصله درس های غواصی را نداشته باشید. اسنوکر یک جایگزین مناسب و آسان است به ویژه که آبهای شفاف تایلند برای اسنوکر فوق العاده اند. بسیاری از تورهای قایقی در اطراف جزایر برای اسنوکر توقف می نمایند و شما می توانید ماهی های رنگارنگ و براق بی شمار، خارپشت های دریایی و سایر موجودات زیر دریایی جالب را ببینید.

تور قایق به جزایر

شما ممکن است وسوسه شوید که در تمام مدت در ساحل اقامت کنید و واقعا کسی شما را سرزنش نخواهد کرد. اما اگر کمی کوشش کنید که در اطراف جزیره گشتی بزنید توصیه می کنم در تورهای جزیره گردی ثبت نام کنید تا از منظره و دیدنی های پوکت لذت ببرید. باید به طور ویژه به Maphrao, Nakha Yai و Nakha Noiاشاره کنم (که در ساحل شرقی قرار دارند) و همچنین Koh Bond, Koh Kaeo, Raja Noi و Raja Yai (که در بخش جنوبی قرار دارند) و نهایتا جزیره پوکت که در ساحل غربی هات کاتا واقع شده و از برترین جاهای دیدنی پوکت تایلند می باشد.

قایق ها از خلیج پو برای یک سفر یک روزه به Phangnga حرکت می نمایند که صخره های معروف جیمز باند در آن واقع شده است. شما به راحتی به کوه فی فی می رسید (و ساحل معروف خلیج مایا که فیلم ساحل با بازی لئونادرو دیکاپریو در این ساحل فیلمبرداری شده است) اما ترجیح می دهید بیش از یک عصر را برای گشت و گذار در این ساحل سپری کنید.

چشم انداز سه ساحل

چشم انداز سه ساحل به چشم انداز زیبایی و دیدنی های پوکت اشاره دارد که سه تا از زیباترین و دوست داشتنی ترین سواحل پوکت آن را ایجاد نموده. و زمانی که از بالا به این منظره نگاه می کنید ساحل بسیار شبیه به عدد سه لاتین دیده می شود. شما با طی کردن جهتی در جاده فرعی که در مقابل ساحل کاتانوئی وجود دارد به سمت جنوب غربی، به جنوبی ترین بخش جزیره می رسید و از آنجا این منظره به زیبایی دیده می شود.

Wat Phra Thong در تالانگ

این معبد ریشه در افسانه های کهن دارد و محل نگه داری مجسمه های نصف شده بودا است که در طی حمله برمه ای ها شکسته شده اند. طبق افسانه ها پسری در حال آب دادن به بوفالوها بود تکه فلزی پیدا کرد و با طناب کنفی آن را از زمین بیرون کشید. ناگهان پسر مرد و در خواب پدرش ظاهر شد و به او در خصوص آن تکه فلز گفت. پدر آغاز به حفاری کرد و مجسمه عظیمی از بودا پیدا کرد که با طلای خالص پوشیده شده بود. نتوانستند بودا را به طور کامل از زمین خارج نمایند بنابراین معبدی در آن مکان ساختند.

وقتی برمه ای ها تالانگ را فتح کردند برای بار دوم کوشش کردند که مجسمه را حفاری نمایند اما مجسمه از وسط به دو نیم شد. نیمه آن ناپدید شده است اما نیمه دیگر هنوز در معبد واقع شده است. دیوارها و پنجره های معبد حکاکی زیبایی دارند و از برجسته ترین دیدنی های پوکت و مکان های دیدنی پوکت می باشد.

رفتن به پوکت

به خاطر اندازه و محبوبیت پوکت، به راحتی می توان به پوکت رفت. فرودگاه بین المللی پوکت دومین فرودگاه بزرگ تایلند است و هم پرواز های داخلی و هم بین المللی را پوشش می دهد. اگر در تایلند هستید می توانید با یک اتوبوس از بانکوک به پوکت بیایید، این گزینه برای کسانی که می خواهند صرفه جویی نمایند بسیار مناسب است. مسافرت هوایی هم ارزان و هم کوتاه است اما اتوبوس ها به صورت قابل توجهی ارزان تر اند و به راحتی یک یا دو روز قبل از سفر می توانید بلیت اتوبوستان را تهیه کنید.

در پوکت کجا اقامت کنیم؟

اگر برای اولین بار است که به پوکت می روید و می خواهید نهایت لذت را ببرید، ساحل پاتونگ یکی از بهترین مکان ها است که در نزدیک جاده شلوغ بانگا واقع شده است و مغازه ها، رستوران ها و مکان های سرگرمی پر جنب وجوشی دارد. اگر ترجیح می دهید در مکان آرام تری اسکان کنید اما به تمام جاذبه های گردشگری دسترسی راحتی داشته باشید سواحل شمالی پاتونگ را به شما توصیه می کنم. در اینجا بعضی از هتل های خوب را به شما معرفی می کنم:

هتل های لوکس

بعد از حدود 43 دقیقه رانندگی به سمت شمالی ساحل پاتونگ، Trisara Phuket آخرین جایی است که برای فرار از آب وهوای گرجهتی می توان به آن پناه برد و دارای ویلاهای معبد شکل است که در مقابل این ویلاها سواحلی پوشیده از درخت های نخل واقع شده است و از نیک منظرترین مکان های دیدنی پوکت است. کمی نزدیک تر به ساحل پاتونگ (20 دقیقه با ماشین) و بعد از حدودا سه دقیقه پیاده روی به سمت ساحل سورین، Chava Resort واقع شده است که مکانی عالی برای خانواده ها است و آپارتمان های ویژه آن از تمام امکانات نظیر آشپزخانه های مجهز و استخر های اختصاصی برخوردار است. یکی از گزینه های لوکس اما ارزان تر Amari Phuket است که در تپه ای سرسبز در نزدیکی ساحل پاتونگ واقع شده است و دارای ویلاهای مجلل و چشم اندازی زیبا به اقیانوس است.

هتل های متوسط

در فاصله بیست دقیقه با ماشین از شلوغی های پاتونگ، اما در فاصله کمی از ساحل زیبا و رستوران های فوق العاده، Pen Villa Hotel کیفیت و قیمت مناسبی دارد و دارای اتاق های تمیز و کارکنان خوش رو است. اگر می خواهید امکانات تفریحی زیادی داشته باشید، Outrigger Laguna Phuket Beach Resort را به شما توصیه می کنم، که در فاصله 30 دقیقه ای از شمال ساحل پاتونگ واقع شده است، و دارای چشمه های آب معدنی، یک زمین گلف 18 چاله است و تحت قرارداد با 30 رستوران مختلف در محیط اطراف است. نزدیک به جهت توریستی پر ازدحام، هتل YD Lofts Boutique و آپارتمان های مرتبط با آن با استخر های رو باز، دارای سوییت هایی مخصوص اقامت طولانی تر است و به راحتی با پای پیاده می توان به جاده بانگلا و ساحل پاتونگ دسترسی پیدا کرد.

هتل های ارزان

کمی دورتر از جاده بانگلا، نزدیک ساحل پاتونگ، هتل Summer Breeze Inn واقع شده است که شباهت زیادی به یک خانه دارد. همینطور Tatum Mansion دارای اتاق های تمیز و بزرگی است و یکی دیگر از اقامت گاه های ارزان معروف در این بخش محسوب می شود و تنها دو دقیقه با پای پیاده از ساحل پاتونگ فاصله دارد. هتل Patong Princess که دارای یک استخر رو باز نیز می باشد قیمت مناسبی دارد و دارای اتاق هایی است که از تهویه مطبوع برخوردار اند. این هتل تنها 5 دقیقه با پای پیاده از ساحل فاصله دارد.

نکات و تکنیک ها

پوکت شهر زیبایی برای بازدید است، اما این که یک مقصد توریستی است باعث یک سری مسائل می شود که باید به آنها توجه کنید. هنگام اجاره جت اسکی یا موتور سیکلت، سالم بودن وسیله را مستند سازی کنید یعنی قبل از استفاده از وسیله از آن عکس بگیرید. بعضی از شرکت های اجاره دهنده این وسایل سعی می نمایند از شما پول بیشتری بگیرند بنابراین وقتی شما وسیله را بر می گردانید یک سری خش های جزئی و علائم را به شما نشان می دهند و شما را متهم می نمایند که از طریق شان آسیب زده اید. بنابراین آنها تقاضای پرداخت قرامت می نمایند و شما را تهدید می نمایند که اگر پول را نپردازید با پلیس تماس می گیرند. داشتن عکس باعث می شود که از این مخمصه بیرون بیایید و فروشندگان مطمئن شوند که نمی توانند از شما پول اضافی بگیرند.

اگر دنبال فعالیت زیاد، خرید، و تماشای دیدنی های پوکت، مکان های دیدنی پوکت و سایر توریست ها هستید بهتر است تعطیلاتتان را در ساحل پاتونگ بگذرانید. اما اگر در جست و جوی سکوت و تنهایی هستید توصیه می کنم سواحل کمتر محبوب را آنالیز کنید. پوکت در تمام طول سال گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید، بنابراین نسبت به جزایر کوچک تر شما باید خیلی کوشش کنید تا بتواند یک محیط خلوت و خصوصی گیر بیاورید. اداره گردشگری پوکت توصیه می نماید که برای آرامش بیشتر به سواحل شمالی بروید چرا که در بخش جنوبی ازدحام و شلوغی بیشتر است.

قبل از سفر مهارت چانه زنی تان را تقویت کنید چرا که در همه جای تایلند به دردتان می خورد. خودتان را برای مذاکره در خصوص قیمت همه چیز آماده کنید، از سوغاتی تا اجاره موتورسیکلت و قایق برای سفر. اگر بتوانید از این مهارت بهره ببرید می توانید در مسائل خدماتی مانند تورهای گردشگری نیز تخفیف بگیرید. بخصوص اگر شما با یک گروه سفر می کنید می توانید تخفیف خوبی از تورها بگیرید.

در آب حواستان را جمع کنید. شما تقریبا هیچ وقت در سواحل تایلند غریق نجات نمی بینید که مراقب ساحل باشد، بنابراین وقتی برای شنا می روید باید جانب احتیاط را داشته باشید. البته هنگام اسنوکر یا شنا با دوستان خطری وجود ندارد اما اینکه بخواهید ببینید تا کجا می توانید شنا کنید یا اینکه بخواهید. در شب یا وقتی ساحل خلوت است شنا کنید خطرناک است، چرا که بعید است شخص آموزش دیده ای در اطراف برای نجات شما وجود داشته باشد. امیدواریم از تماشای دیدنی های پوکت نهایت لذت را برده باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 457

به "جاذبه های گردشگری برتر در جزیره پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری برتر در جزیره پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید