خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به 69 نفر رسید

به گزارش وبلاگ واحدی، بندرعباس- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان، گفت: تا ظهر امروز آمار افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند، به 69 نفر در هرمزگان رسیده است.

خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به 69 نفر رسید

دکتر حسین فرشیدی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تا به امروز از 307 نفر مشکوک به این بیماری در هرمزگان نمونه گیری شده است.

وی افزود: از شمار افراد مبتلا تا به امروز جواب آزمایش 69 نفر مثبت بوده که هفت نفر فوت کرده اند، 16 نفر بستری هستند و 46 نفر مرخص شده اند.

فرشیدی آمار مبتلایان به کرونا در بندرعباس مرکز استان هرمزگان را 35 نفر، قشم 11، کیش 12، پارسیان و رودان هر کدام 2، بندرلنگه 3 ، بستک، حاجی آباد، جاسک و میناب یک نفر خاطرنشان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شرح داد: در مجموع طی مدت مذکور 592 مورد بیمار حاد تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این شمار 481 نفر با حال خوب ترخیص و 98 هنوز بستری هستند.

فرشیدی با تاکید بر پرهیز مردم از حضور در مکان های عمومی ، گفت: حضور در هر اجتماعی که در یک فضای سربسته باشد، ضریب انتقال ویروس کرونا را به شدت افزایش می دهد و مردم باید از حضور در این فضاها به شدت اجتناب کنند.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر سه شنبه 20 اسفندماه به بیش از هشت هزار و 42 نفر رسیده است که از این شمار 291 نفر فوت شدند.

کرونا مانند سایر ویروس های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری های خود ایمنی می تواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تا به امروز حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود 80 درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود 6 درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1008

به "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به 69 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به 69 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید