دانستنی های شهری دیدنی بنام مارسی فرزند ارشد مدیترانه

به گزارش وبلاگ واحدی، مارسی، فرزند ارشد مدیترانه، بندر مهاجران، شهر دوچرخه، شهرقایق ها و کشتی ها و شهر پژوهش و هنر است.

دانستنی های شهری دیدنی بنام مارسی فرزند ارشد مدیترانه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بندر مارسی، از بزرگترین شهر های فرانسه و در عین حال شهری چند ملیتی است. شهر الجزایری ها، یونانی ها، روس ها، ایتالیایی ها و اسپانیایی ها. در مارسی بازارهای رنگارنگ آفریقایی شما را تا دل آفریقا می برد، رستوران ها و بناهایش، ایتالیا و یونان را به یاد شما می آورد و بندرگاه ها و کوچه های مرکز شهرش به شما یادآوری می نمایند که در فرانسه هستید.

از آبراه هایش تا بندرقدیمی، از خیابان های موازی با دریا تا مرکز شهر و تا بالای تپه، مارسی را شهر پر جنب و جوشی می بینید پر از هیاهوی کار و تجارت، ورزش و پر از روح زندگی. مارسی شهری ست که همه چیز را با هم دارد. شهر آفتاب و دریا و طبیعت و فرهنگ است؛ شهر کوچه های باریک و دوست داشتنی و ساختمان های قدیمی اروپایی ست؛ شهر پژوهش و شهر دانشمندان است؛ زادگاه بسیاری از شخصیت های هنر و ادبیات فرانسه و یک بندر شلوغ است با رفت و آمد کشتی ها و قایق ها و لنج ها.

دیدن ماهیگیران هنگام غروب و صبح وقتی ماهی های خود را در کناره بندر قدیم به فروش می گذارند، از صحنه های بدیع و فراموش نشدنی بندر مارسی است. بندر قدیم در مرکز شهر و کنار دریا، قلب مارسی است. سالن های تئاتر و رستوران ها و کافه ها در کنار مسافران و کشتی ها و قایق ها و آثاری مثل ساختمان شهرداری، کلیسای جامع و قصر فارو، همه در بندر قدیم جمع اند. از این بندر نیز می توان با قایق به جزیره کوچکی در وسط دریا رفت و سری به قلعه بی نظیر ایف زد. قلعه ایف، زندان قدیم شهر، همان زندانی است که در کتاب معروف کنت مونت کریستو نوشته الکساندر دوما از آن نام برده شده است و بسیار خاطره انگیز و دیدنی ست. چشم انداز و منظره بندر قدیم و شهر در هنگام بازگشت از قلعه نیز از زیباترین نماهای بندر مارسی است. ملاقات از کلیسای نوتردام دولاگارد، یک تیر و دو نشان است. کلیسا در بلندترین نقطه شهر واقع شده است و از همه جای شهر دیده می گردد و علاوه بر ساختمان و بنای زیبای آن، چشم انداز بی نظیری روی شهر با منظره سقف های سفالی و دریا و کشتی هایش دارد. برای رسیدن به کلیسا آسانسورهای مخصوصی تعبیه شده که روی تپه کشیده می شوند. مارسی پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2013 بود.

شهر، موزه و بناهای زیادی دارد که هم برای گردشگران و هم برای محلی ها جذابند. از بین همه آنها، کاخ لون شامپ با آبنمای دیدنی روبرویش، موزه هنرهای مدرن، موزه تاریخ مارسی و موزه مد از پرطرفدارترین ها هستند. مارسی شهر ورزش است. نه تنها تیم فوتبال المپیک مارسی از معروف ترین تیم های فرانسوی ست و فروشگاه های آن در همه جای شهر پراکنده است، بلکه دوچرخه سواری، گلف، تنیس و غواصی نیز برای مردم مارسی به اندازه فوتبال مهم اند. مسیرهایی که برای دوچرخه سواری کشیده شده اند و دوچرخه سواران حرفه ای و غیرحرفه ای در همه جای شهر، آن قدر وسوسه نماینده هستند که شما را بفرستند پی اجاره دوچرخه و گشت و گذار در شهر. از قضا اجاره کردن دوچرخه بسیار آسان است و از تفریحات محبوب توریست ها در مارسی. ممکن است در حین دوچرخه سواری از کنار زمین های بزرگ و زیبای گلف مارسی هم عبور کنید. یکی از این زمین ها به نام لا سالت، رستوران معروفی هم دارد با چشم اندازی رو به زمین های گلف که محیط و فضایی رویایی برای صرف غذا دارد.

تنوع رستوران ها در مارسی از قیمت و نوع غذا بیداد می نماید. رستوران های تونسی و آفریقایی و ایتالیایی، اسپانیایی و یونانی، پا به پای رستوران های فرانسوی در مارسی وجود دارند. غذای محبوبشان هم نوعی سوپ ماهی است، یا راتاتویی و انواع باگت های پرشده از غذاهای مختلف. اما هرچه باشد غذای دریایی، غذای محبوب شهرهای ساحلی مدیترانه است. اطراف بندر قدیم رستوران های زیادی پیدا می کنید با تنوع فراوان. معمولا غذایی که در رستوران سرو می گردد، بین 10 تا 30 یورو و غذاهایی مثل باگت یا فست فود کمتر از 10 یورو هزینه دارد. هوای مارسی، هوای مطلوب و ملایم مدیترانه ای است. زمستان هایش از 8-9 درجه سردتر نمی شوند و تابستان ها همواره حدود 24-25 درجه است. ولی مارسی شهر بادهای سرد و گرم است. بادهای سردش در زمستان و بادهای گرمش در تابستان خیلی مطلوب نیست. ولی در هر حال بهترین فصل سفر بهار و تابستان است. مارسی مثل خیلی شهرهای فرانسه نه چندان گران و نه چندان ارزان است. هزینه اقامت در یک هتل متوسط بین 100 تا 200 یورو برای هر شب در می آید و ورودی موزه ها و قلعه هم به طور متوسط 8 تا 10 یورو است. شهر مغازه های رنگارنگ و مراکز خرید نیز زیاد دارد که اگر فصل حراج باشد، خرید، می تواند در کنار تمام تفریحات و آثار دیدنی شهر، چاشنی خوبی برای شما باشد.

دیدنی های مارسی:

- بندرقدیم (ویو-پورت)

- کلیسای نوتردام دولاگارد

- کلیسای جامع

- قلعه ایف

- ساختمان شهرداری (لوتل د وی)

- قصر فارو

- قصر لانگ شامپ

- ساختمان اوپرا

- موزه تاریخ

- موزه هنرهای مدرن و معاصر

- موزه مد

- مرکز خرید بورس سنتر

- پارک بورلی

- پارک پیر پوگه

توصیه می کنیم این ها را هم به خاطر بسپارید:

- علاوه بر شنا و حمام آفتاب در کنار ساحل، رفتن به شهر آبی و غواصی از کارهایی است که در گرمای دلچسب تابستان مارسی بسیار لذت بخش است.

- فستیوال های چهارفصل مارسی سرگرم نماینده و بدیع اند: فستیوال بهار در اواسط مارس، فستیوال تابستان در ژوئن و ژوییه، فستیوال پاییز در سپتامبر و فستیوال زمستان در اوایل فوریه.

- مارسی در قدیم به ناامنی معروف بوده است ولی اکنون مثل دیگر شهرهای فرانسه است. ترجیحا مواظب وسایلتان باشید، ولی اگر شنیدید که مارسی شهر امنی نیست، باور نکنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 903

به "دانستنی های شهری دیدنی بنام مارسی فرزند ارشد مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های شهری دیدنی بنام مارسی فرزند ارشد مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید