دیزاین ویلا باغ: دیوارهای تاریخی آویلا در اسپانیا چه سرگذشتی را از سر گذرانده اند؟!

به گزارش وبلاگ واحدی، آویلا | Ávila

آویلا یک شهر باستانی در اسپانیا است که سرگذشت جالبش در طول سالیان سال، بر افسون باستانی آن نیز افزوده است. این شهر در مرکز اسپانیا قرار گرفته و تنها اندکی با شهر مادرید، مرکز کشور پهناور و پر قصه اسپانیا فاصله دارد. حتما برایتان جالب است که بدانید یکی از عوامل معروفیت شهر آویلا، دیوارهای معروفش است. اما این دیوارهای قلعه ای برای چه ایجاد شده اند؟ بر این شهر چه گذشته است؟ اگر شما هم مانند ما، مشتاق پیدا کردن جواب سوال هایتان درباره دیوارهای آویلا هستید در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

دیزاین ویلا باغ: دیوارهای تاریخی آویلا در اسپانیا چه سرگذشتی را از سر گذرانده اند؟!

جهت دریافت خدمات دیزاین ویلا باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

آویلا را به عنوان یکی از مهم ترین و شاید خاص ترین اثر در نوع خود، در قاره اروپا می شناسند. بسیاری از کارشناسان تاریخی و باستانی به خصوص در حوزه قاره اروپا این اثر را منحصر به فرد می دانند.

روزگاری شاید ساکنان این شهر این گونه فکر نمی کردند که دیوار بزرگ و پهنی که شهرشان را در بر گرفته است، در قرن های بعدی باعث معروفیت و زیبایی شهرشان شود و به عنوان یک اثر باستانی و تاریخی و بی بدیل در جهان معرفی شود. ساخت این دیوارهای قلعه مانند، بی وقفه انجام شد و یکی از عوامل مهم امنیت این شهر تاریخی در طول قرون 11 تا 14 میلادی بود.

گویی در مقطعی از تاریخ، این میراث تاریخی به آهن ربایی برای جذب و ساخت آثار تاریخی دیگر تبدیل شده بوده است. زیرا چندین اثر تاریخی دیگر و کلیساهای رومی مهمی در اطراف این دیوارها ساخته شده اند که در ادامه به تفصیل درباره آنان شرح خواهیم داد.

همانطور که در مقدمه نیز گفتیم، شهر باستانی و تاریخی آویلا (Ávila) در مرکز کشور اسپانیا و در مرکز خود مختاران اسپاینایی، یعنی منطقه ها کستایل (Castile) و لئون (León) و در فاصله 100 کیلومتری شهر مادرید، مرکز کشور اسپانیا نهاده شده است. آویلا از آن دسته شهرهایی است که در میان شهرهای بزرگ تر محصور شده است.

این شهر بر روی قله ای وسیع و بعلاوه متعاقباً، کوهی سنگی نهاده شده است.

البته محیط این شهر تنها، به کوه و سنگ خلاصه نمی شود؛ بلکه این شهر در میان یک دشت بدون درخت که تنها سبزی و فراخی یک کوهستان را دارد، به وجود آمده است و اطراف آن را کوه هایی بسیار بلند نیز احاطه نموده است.

دیواری که دور شهر آویلا کشیده است، یکی از جذابیت های این شهر نه تنها در اسپانیا بلکه در تمامی جهان است و اکثراً این شهر را با دیوارهای قلعه ای آن می شناسند. این دیوار به طول 2500 متر است و در کمال تعجب با گذشت سالیان سال و گذر روزگازان، کاملا سالم است!

شهر آویلا قبل از اشغال عرب ها و قوم بربرها مصادف با سال 714 میلادی قسمتی از شهر لوزیتیانا (Loztinina) بود اما بعدها در طول 350 سال پادشاهی ساکنان تیبری شمالی بسیاری از متهاجمان برای تسخیر این شهر کوشش بسیار نمودند.

در این جنگ ها برای تصاحب شهر آویلا بالاخره این پادشاه آلفونسو ششم بود که توانست در جنگ و هجوم دیگر مهاجمین به این شهر، در سال 1088 میلادی پیروز شود و شهر آویلا را در فرمان خود بگیرد.

شاه آلفونسوی ششم به زودی اقدام به ساخت دیواری سنگی و بسیار بزرگ در اطراف شهر آویلا کرد تا بتواند شهر را از حمله های آینده رقیبان و دست اندازان و کینه آنان حفظ نماید.

یکی از شخصیت های مهم در آن موقع، فردی به نام ریموند برگاندی بود که خود در تاریخ اسپانیا دارای چهره ای افسانه است و کاملا بر کار ساخت این دیوار مشهور از اول تا به آخر نظارت داشت.

این دیوارهای سنگی و بزرگ شهر آویلای معروف، همانطور که بارها اشاره نمودیم، سازه ای از جنس سنگ و گرانیت هستند که بسیار بزرگند و طولی برابر با 2.5 کیلومتر دارند، این دیوارها کاملا به دور شهر آویلا کشیده شده اند. ضخامت دیوار نیز برابر با 3 متر و طول برابر با 12 متر است. در تمامی سطح بالای دیوارها، باروی مراقبت کاملا از جنس سنگی وجود دارد.

تعداد برج های مراقبت دیوار 88 عدد است و در اطراف دیوار و با فاصله ای بسیار دقیق و منظم از هم نهاده شده اند. از دیگر خصوصیات این دیوار این است که در دیوارهای آویلا، 8 یا 9 دروازه ورودی مختلف نهاده شده است.

البته درباره دیوار این نکته قابل ذکر است که قبل ترها، در اطراف دیوار گودالی وجود داشته است که امروزه اثری از آن نمی بینیم و از بین رفته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تمام این تشکیلات بزرگ در طول کمتر از یک دهه ساخته شده اند و با این حال از استحکامی عجیب برخوردارند.

این استحکام به گونه ای است که بعد از گذشت قرن های متمادی از ساخت آن ها، باد و باران و گذر ایام بر آن ها گزندی وارد ننموده است. درون دیوار محوطه ای محصور وجود دارد، این محیط محصور شهر قدیمی آویلا را شامل می شود.

در این محوطه، همه بناهای مهم و تاریخی شهر از جمله کلیسای شهر گوتیک، صومعه سنت توماس (Santo Tomás) و صومعه دن خوآن ( DonJuan ) که تنها پسر فردیناند و ایزابلا حاکم و ملکه آویلا بودند و بعلاوه تعداد نسبتا زیادی از کلیساهای رومی دیگر نیز در این محوطه قدیمی نهاده شده اند.

جالب است بدانید که در طول شب، تمامی اطراف دیوارهای آویلا با چراغ های هالوژن زرد و نارنجی روشن می شوند و با این کار این بنای تاریخی به یکی از بناهای تاریخی و درخشان جهان تبدیل می شود.

از دیگر نکات قابل توجهی که درباره شهر باستانی آویلا ناگفته نباید بماند این است که این بنای با شکوه در سال 1985 میلادی در زمره آثار سازمان میراث جهانی یونسکو نهاده شد.

از دیگر نکات جالبی که درباره این شهر باستانی وجود دارد این است که در زمانی که از این دیوارها استفاده می شده است، خانه های مسکونی و اسلحه خانه ها در کنار یکدیگر نهاده شده بوده اند!

از جمله بخش های معروف و مهم دیوار شهر آویلا، بخش های به نام پالاسیو د سوپرنودا (Palacio de Superunda) در نزدیکی برج باروی گازمن (Guzman) است.

یکی از داستان های جالبی که درباره این شهر وجود دارد و اتفاقاً با پالاسیو د سوپرنودا نیز مرتبط است، این است که در سال 1916، یک نقاش اینتالیایی به نام گودو کاپروتی (Guido Caprotti) در سفر به اسپانیا، مسیرش به سمت آویلا افتاد.

او هرگز دیگر نتوانست از این شهر خارج شود! خود او اینگونه توصیف می کرد که گویی شهر او را طلسم نموده است.

زمانی که او می خواست از این شهر به سمت مقصد نهایی خود راه بیفتد، دچار برف و کولاک شدیدی شد و بعد از آن دیگر در این شهر ماندگار شد. او پالاسیو د سوپر نودا را خریداری نمود و آن را تعمیر کرد و آن را تبدیل به محل زندگی خود و جایگاهی برای نگهداری آثار خود نمود.

او بیشتر نقاشی هایش شامل پرتره هایی از تمام فصول در آویلا و جامعه محلی و زندگی آن ها بوده است و به همین سبب به او لقب پسر آویلا را داده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2130

به "دیزاین ویلا باغ: دیوارهای تاریخی آویلا در اسپانیا چه سرگذشتی را از سر گذرانده اند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیزاین ویلا باغ: دیوارهای تاریخی آویلا در اسپانیا چه سرگذشتی را از سر گذرانده اند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید