راهنمای کامل بازدید از موزه لوور به همراه نقشه

به گزارش وبلاگ واحدی، بازدید از موزه لوور | Louvre Museum

موزه لوور یکی از مشهورترین و پربازدیدترین موزه ها در جهان است. محال است کسی به پاریس سفر کند و سری به این موزه شگفت انگیز نزند یا حداقل در کنار نمای هرمی و شیشه ای زیبایش عکس یادگاری نگیرد. موزه لوور بسیار بسیار بزرگ و وسیع است و بازدید از تمام قسمت های آن در یک روز غیرممکن است. بسیاری از بازدیدنمایندگان با مواجهه با عظمت این موزه دچار سردرگمی می شوند و نمی دانند از کجا باید شروع کنند. در این مطلب می خواهیم راهنمای کامل و جامع بازدید از موزه لوور را به شما ارائه کنیم تا در سفر به پاریس بتوانید بدون دردسر از بخش های مورد علاقه تان دیدن کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای کامل بازدید از موزه لوور به همراه نقشه

پربازدیدترین موزه دنیا

موزه لوور در سال 1793 با مجموعه ای متشکل از 537 تابلو نقاشی و 184 اثر هنری دیگر به روی عموم مردم افتتاح شد. از آن زمان لوور روز به روز بر مجموعه آثارش اضافه کرده و با حدود 10 میلیون بازدید سالانه به عنوان پربازدیدترین موزه دنیا معروفیت پیدا کرده است. در حال حاضر موزه لوور در مساحتی بالغ بر 73000 متر مربع قرار گرفته و بیش از 35000 تابلو نقاشی، مجسمه و تندیس و اثر هنری را در خود جای داده است.

بخش های مختلف موزه لوور

موزه لوور بسیار بزرگ است و اگر همینطور الابختکی وارد موزه شوید تنها زمان و پولتان را هدر داده اید! توصیه می کنیم قبل از ورود، نقشه راهنمای موزه را تهیه کنید و با توجه به علاقه مندی تان از بخش های مختلف موزه بازدید کنید. یکی از بهترین منابع برای اطلاع از قسمت های مختلف موزه مراجعه به وبسایت رسمی موزه لوور است. البته ما هم در این مطلب سعی می کنیم حتی الامکان در مورد بخش های مختلف موزه با شما صحبت کنیم تا دید بهتری از این موزه به شما بدهیم.

به طور کلی موزه لوور از 8 دپارتمان اصلی تشکیل شده است:

  1. مصر باستان | Egyptian Antiquities
  2. یونان، تمدن اتروسک، رم باستان | Greek, Etruscan, and Roman Antiquities
  3. آثار باستانی شرق نزدیک | Near Eastern Antiquities
  4. هنر اسلامی | Islamic Art
  5. تابلوهای نقاشی | Paintings
  6. مجسمه ها و تندیس ها | Sculptures
  7. هنرهای تزئینی | Decorative Arts
  8. طراحی ها و آثار چاپی | Prints and Drawings

آثار مشهور موزه لوور

همان طور که گفتیم بیش از 35000 اثر هنری در این موزه نگهداری می شوند که هرکدام در جای خود باارزش و مهم هستند. با این حال، برخی از آثار هنری موزه لوور معروفیت بیشتری پیدا کرده اند و بسیاری از گردشگران در بازدید از موزه لوور به دیدن این آثار می فرایند. از جمله آثار مشهور موزه لوور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی
  • تابلوی بانوی صخره ها اثر لئوناردو داوینچی
  • لوح مشهور حمورابی
  • تندیس ونوس میلو
  • گاو بالدار آشوری
  • کتیبه داریوش در کاخ آپادانای شوش
  • بخش های زیاد و سالمی از تخت جمشید
  • بز بالدار طلایی (دوره هخامنشیان)

روزها و ساعات کاری موزه لوور

خیلی از کسانی که به پاریس سفر می کنند اصلا توجهی به ساعات کاری موزه نمی کنند و بدون برنامه ریزی تصمیم به بازدید از موزه لوور می گیرند. این افراد اغلب پشت درهای بسته می مانند یا به دلیل نزدیک بودن به ساعت تعطیلی، فرصت کافی برای بازدید از موزه لوور پیدا نمی کنند. موزه لوور روزهای سه شنبه تعطیل است. همچنین روز اول ژانویه، روز اول ماه مه و 25 دسامبر هم موزه تعطیل است. در روزهای دیگر موزه لوور از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر به روی عموم مردم باز است. در فصول پرگردشگر مثل تابستان و در روزهای چهارشنبه و جمعه ساعت بازدید ممکن است تا ساعت 9:45 دقیقه شب هم تمدید شود تا مردم فرصت بیشتری برای بازدید از موزه لوور داشته باشند.

خرید بلیط موزه لوور

یکی از مزیت های بازدید از موزه لوور امکان رزرو آنلاین بلیط است، به این ترتیب می توانید از قبل بلیطتتان را تهیه کنید و در زمان صرفه جویی کنید. در فصل های پرگردشگر صف های بسیار طولانی برای خرید بلیط تشکیل می شود و همین موضوع، باعث اتلاف وقت زیادی از مردم می شود. برای قسمت های مختلف موزه لازم است بلیط جداگانه تهیه کنید؛ هرچند می توانید یک بلیط برای کل موزه هم خریداری کنید.

وبسایت رسمی موزه لوور: www.louvre.fr/en

نقشه راهنمای موزه را تهیه کنید

موزه لوور بسیار وسیع است و اتاق ها، سالن ها و راهروهای متعدد و پیچ در پیچ زیادی دارد و حتی اگر می دانید که از کدام قسمت ها می خواهید بازدید کنید هم باز احتمال گم شدن شما بسیار زیاد است. اگر دوست دارید مثل یک حرفه ای از موزه بازدید کنید بهتر است از قبل نقشه راهنمای موزه را دانلود کنید و در موبایلتان همراه داشته باشید. در غیر اینصورت هم می توانید نقشه راهنما را در باجه های اطلاعات موزه تهیه کنید. این نقشه ها به 13 زبان زنده دنیا موجود هستند و برای بازدیدکنندگان که دارای ناتوانی های حرکتی هستند مسیرهای ویژه ویلچر، بالابر، آسانسور و … در نقشه مشخص شده است.

نقشه موزه لوور را می توانید از این لینک دانلود کنید: louvre.fr/en/plan

از کجا وارد موزه شویم؟

موزه لوور بسیار بزرگ است و از مسیرهای مختلف می توان وارد موزه شد. اما متداول ترین روش برای ورود به موزه، ورودی اصلی در کنار هرم مشهور و شیشه ای موزه لوور است. با این حال، از آنجا که بیشتر افراد مثل ما فکر می کنند در مقابل این ورودی اغلب صف های طولانی تشکیل می شود. اگر می خواهید در زمان صرفه جویی کنید می توانید از ورودی مرکز خرید زیرزمینی کاروسل دو لوور (Carousel du Louvre) استفاده کنید که اغلب خلوت تر است.

بهترین زمان برای بازدید از موزه لوور

تقریبا هرکسی که به پاریس سفر می کند می خواهد از موزه لوور هم بازدید کند، به همین دلیل این موزه اغلب بسیار شلوغ و پرازدحام است. پیشنهاد می کنیم بازدید از موزه لوور را در ساعات اولیه صبح انجام دهید که هنوز بازدیدکنندگان زیادی به موزه نیامده اند. در این صورت فرصت کافی برای بازدید از قسمت های زیادی از موزه را خواهید داشت و می توانید یک روز کامل را به بازدید از موزه لوور اختصاص بدهید.

منبع: tripadvisor.com

منبع: الی گشت
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 2132

به "راهنمای کامل بازدید از موزه لوور به همراه نقشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل بازدید از موزه لوور به همراه نقشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید