رفت و برگشت سامانه های بارشی به کشور ، آدینه سامانه جدید وارد ایران می گردد

به گزارش وبلاگ واحدی، آدینه 4 بهمن ماه با ورود سامانه بارشی دیگری از شمال غرب کشور، بارش در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و دامنه های البرز غربی و مرکزی شروع خواهد شد.

رفت و برگشت سامانه های بارشی به کشور ، آدینه سامانه جدید وارد ایران می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز چهارشنبه اغلب نقاط نیمه غربی کشور به جز شمال غرب کشور، بارش برف و باران دارند؛ همچنین برای سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی و جنوب کرمان بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

  • مجله چهار گوشه ایران

وی اضافه نمود: برای پاره ای از مناطق جنوب، جنوب غرب و استان هرمزگان امروز رگبار رعد و برق پیش بینی می گردد. پنجشنبه شدت بارش ها از سمت غرب کم شده و به تدریج نیمه شرقی کشور را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

گودرزی با اشاره به خروج این سامانه بارشی در اوایل وقت روز آدینه از نوار شرقی کشور، گفت: در روز پنجشنبه اغلب مناطق کشور، آسمانی ابری گاهی همراه با بارش خواهند داشت که در شرق و جنوب کشور از شدت بیشتری برخوردار است.

به گفته این کارشناس هواشناسی، آدینه با ورود سامانه بارشی دیگری از شمال غرب کشور بارش در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و دامنه های البرز غربی و مرکزی شروع خواهد شد. شنبه بارش ها برای نوار غربی و شمالی ادامه خواهد داشت. همچنین در این روز افت محسوس دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد. یکشنبه بارش ها برای برخی از مناطق شرق و جنوب کشور پیش بینی می گردد. امروز خلیج فارس و شرق تنگه هرمز، پنجشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان و آدینه غرب دریای خزر مواج است.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آسمان پایتخت اضافه نمود: آسمان تهران امروز نیمه ابری و در برخی ساعات مه آلود خواهد بود اما به تدریج ابری می گردد و اوایل شب با بارش باران و برف همراه است؛ کمینه دمای تهران امروز صبح یک درجه سانتی گراد بود و بیشینه دمای پایتخت امروز به 6 درجه سانتی گراد می رسد.

گودرزی در خصوص سردترین و گرم ترین مراکز استان نیز گفت: اردبیل با 12 درجه زیر صفر و بندرعباس با دمای 25 درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین مراکز استان کشور بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 864

به "رفت و برگشت سامانه های بارشی به کشور ، آدینه سامانه جدید وارد ایران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفت و برگشت سامانه های بارشی به کشور ، آدینه سامانه جدید وارد ایران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید