زندگی خود را دوباره بیافرینید

به گزارش وبلاگ واحدی، خبرنگاران/کردستان برای اینکه در دوران بزرگسالی فردی سازگاری باشیم، ضرورتی ندارد که دوران کودکی بی عیب و نقصی را پشت سر گذاشته باشیم.

زندگی خود را دوباره بیافرینید

معرفی کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید، اثری مشترک از دکتر جِفری ای. یانگ و جانت اس. کلوسکو، کتابی درباره شناخت اختلالات شخصیتی است و راهکارهایی برای نجات از وضعیتی که در آن گرفتار شده ایم، دارد.

درباره کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

اختلالات شخصیتی نابودگر شخصیت شما هستند؛ الگوهایی در تمام طول زندگی شما که حس نارضایتی عمیقی را برای افراد به وجود می آورند. افرادی که دچار اختلالات شخصیتی هستند، علاوه بر علائمی خاص همچون افسردگی و اضطراب که گریبان گیرِ آنهاست، از مسائل طولانی مدت در زندگی خود نیز رنج می برند. اغلب در روابط شخصی خود ناراضی و همیشه در کار خود ناموفق هستند. کیفیت کلی زندگی آنها معمولاً پایین تر از حد انتظار آنهاست. گسترش شناخت درمانی نیز به منظور رسیدگی به همین الگوهای سخت و تکرارشونده بوده است. در مواجهه با مسائل شخصیتی، در کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید، نه تنها علائم بسیاری همچون افسردگی، اضطراب، سراسیمگی، اعتیاد، اختلالات غذایی، مسائل جنسی و بی خوابی را معرفی می کنیم، بلکه با الگوها و باورهای مدیریتی که نویسندگان این کتاب از آنها تحت عنوانِ الگو یا تله یاد می نمایند نیز آشنا خواهیم شد.

متخصصین شناخت درمانی دریافته اند که نشانه های خاصی هستند که به احتمال وجود مشکل در سطح الگو اشاره می نمایند. زندگی خود را دوباره بیافرینید، به یازده نکته مهم از این الگوهای شخصیتی تکرارشونده و نابودگر اشاره می نماید. کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید، عوامل پیچیده را نفی نموده و عوامل ساده و قابل فهم را جایگزین آنها می نماید. خواننده به راحتی می تواند معنای تله های زندگی را درک کند و به سرعت تله های زندگی خود را شناسایی کند. علاوه بر این، تکنیک هایی که نویسندگان این کتاب به ارمغان می آورند، تکنیک هایی قدرتمند در جهت ایجاد تغییر نیز هستند. زندگی خود را دوباره بیافرینید، تکنیک های کاربردی را برای غلبه بر دردناکترین مسائل تمام زندگی ما ارائه می دهد.

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

زندگی خود را دوباره بیافرینید برای همه افرادی است که دوست دارند با شناخت بهتر خودشان، موانع و مسائل زندگی را از میان بردارند. اگر دلتان می خواهد کیفیت زندگی تان را بالاتر ببرید، کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید را از دست ندهید.

بخشی از کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

یک تله زندگی، الگویی است که از کودکی شروع و تأثیرات آن در تمام طول زندگی منعکس می گردد. آنچه که خانواده های ما با ما در کودکی انجام می دهند، شروعگر این الگوست. شاید رها شدیم، مورد انتقاد واقع شدیم، مورد حمایت و مراقبت بیش از اندازه قرار گرفتیم، مورد تجاوز واقع شدیم، طرد شده و یا محروم شدیم. به هر حال به طریقی آسیب دیدیم. خاتمه، آن تله زندگی به بخشی از ما تبدیل می گردد. مدتی پس از اینکه خانه ای که در آن عظیم شدیم را ترک می کنیم، به خلق موقعیت هایی ادامه می دهیم که در آن ها با ما بدرفتاری شده، نادیده گرفته شدیم، سرکوب یا کنترل شدیم و عموماً محیطی را می سازیم که پیش از این در آنجا از رسیدن به تمام آنچه که می خواستیم، ناکام مانده ایم.

این تله های زندگی هستند که معین می نمایند ما چطور فکر کنیم، احساس کنیم، عمل کنیم و آن ها را به دیگران نیز منتقل کنیم. آن ها موجب بروز احساسات قدرتمندی همچون خشم، ناراحتی و اضطراب می شوند. حتی زمانی که ظاهرا همه چیز داریم (موقعیت اجتماعی، یک ازدواج ایده آل، احترام افرادی که با ما صمیمی هستند، موفقیت شغلی)، اغلب طعم شیرین زندگی را نمی چشیم و یا نسبت به موفقیت هایمان باور نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: huseynvahedi.ir شناسه مطلب: 1452

به "زندگی خود را دوباره بیافرینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی خود را دوباره بیافرینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید